  • 1. Data: 2002-01-04 17:39:11
    Temat: Darowizna i podatek?
    Od: "starki" <s...@p...fm>

    Podarowalem synowi samochod, ktory mieszka w innym wojewodztwie. W ktorym
    urzedzie (Czy tam gdzie mieszka darczyncy czy obdarowany) skarbowym mam
    zaplacic podatek od darowizny.
    I z jakiego przepisu to wynika ?

    pzdro
    ms

  • 2. Data: 2002-01-05 11:22:42
    Temat: Re: Darowizna i podatek?
    Od: "Lew" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "starki" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Podarowalem synowi samochod, ktory mieszka w innym wojewodztwie. W ktorym
    > urzedzie (Czy tam gdzie mieszka darczyncy czy obdarowany) skarbowym mam
    > zaplacic podatek od darowizny.

    Podatek od darowizny placi przyjmujacy darowizne - w tym przypadku Twoj syn.
    Jezeli chodzi o US to jest to US wlasciwy dla osoby przyjmujacej
    darowizne.(zalezy oczywiscie od stalego zameldowania).
    Jak mnie pamiec nie myli bo przepisow nie mam pod reka, to w takim przypadku
    raczej podatku nie bedzie, jezeli nic w przeciagu ostatnich 5 lat nie
    Podarowales synowi.Syn zaplaci jedynie oplate manipulacyjna w znaczkach
    skarbowych.A ile to nie powiem....

    Wiecej informacju uzyskasz dzwoniac do najblizszego US...

    Pozdrawiam
    Lew

  • 3. Data: 2002-01-06 12:01:33
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Lew wrote:

> [...]
    > lat nie Podarowales synowi.Syn zaplaci jedynie oplate manipulacyjna w
    > znaczkach skarbowych.A ile to nie powiem....

    To zależy ile taki samochód kosztował. Jeżeli więcej niż 9 tysięcy ( z
    groszamie, nie pamiętam dokładnie) to syn zapłaci podatek od nadwyżki ponad
    tą kwotę.
    W razie czego wszystko powiedzą mu w US i dadzą odpowiednie druczki.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl