  • 1. Data: 2012-11-28 11:35:46
    Temat: Darowizna matka - syn
    Od: "Kriss" <k...@o...pl>

    Do jakiej kwoty wogóle nie trzeba zgłaszać faktu takiej darowizny do US?

  • 2. Data: 2012-11-28 11:51:26
    Temat: Re: Darowizna matka - syn
    Od: "Garg 07," <f...@o...pl>

    Użytkownik "Kriss" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Do jakiej kwoty wogóle nie trzeba zgłaszać faktu takiej darowizny do US?

    Kwoty wolne od opodatkowania

    Dla każdej grupy podatkowej są ustalone kwoty darowizn, których nie trzeba
    zgłaszać do urzędu skarbowego, bo są wolne od podatku. Wynoszą one:

    . 9 637 zł dla osób z I grupy podatkowej;

    . 7 276 zł dla osób z II grupy podatkowej;

    . 4 902 zł dla osób z III grupy podatkowej.

    Uwaga! Z takiego zwolnienia z podatku od powyższych kwot można skorzystać
    raz na 5 lat (dotyczy to każdej grupy podatkowej). Przy obliczaniu podatku
    zlicza się wartość wszystkich darowizn z ostatnich 5 lat

  • 3. Data: 2012-11-28 11:57:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Garg,

    Wednesday, November 28, 2012, 11:51:26 AM, you wrote:

    > Kwoty wolne od opodatkowania
    > Dla każdej grupy podatkowej są ustalone kwoty darowizn, których nie trzeba
    > zgłaszać do urzędu skarbowego, bo są wolne od podatku.

    Ejze! A to nie jest tak, że one sa wolne o ile się je zgłosi własnie?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2012-11-28 11:58:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Garg 07, wrote:
    > Z takiego zwolnienia z podatku od powyższych kwot można skorzystać raz
    > na 5 lat (dotyczy to każdej grupy podatkowej)

    nie raz na 5 lat
    tyko suma dadrowizn licznych 5 lat wstecz od ostatniej darowizny nie
    moze przekroczyc tej kwoty. Inaczej ostatnia darowizna podlega pod podatek.

  • 5. Data: 2012-11-28 11:59:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Ejze! A to nie jest tak, że one sa wolne o ile się je zgłosi własnie?

    tez

    sa dwa paragrafy

    4A - zwalniajacy "wszystko" co sie zglosi

    9 - zwalniajacy do okreslonej kwoty bez koniecznosci zglaszenia

  • 6. Data: 2012-11-28 13:12:13
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    > Ejze! A to nie jest tak, że one sa wolne o ile się je zgłosi własnie?
    >
    > [...]

    Reasumując sąsiednie odpowiedzi:
    Nie trzeba zgłaszać do kwoty podanej w limitach, o ile darowizny
    od-tej-do-tej osoby w ciągu minionych 5 lat nie przekroczą limitu.
    Jak się zgłosi, to może być dowolnie duża kwota dowolnie często. Musi
    być przelewem bankowym. Czas na zgłoszenie, to chyba 6 m-cy, ale nie
    założę się nawet o piwo.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel

  • 7. Data: 2012-11-28 13:24:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SQLwiel wrote:
    > Czas na zgłoszenie, to chyba 6 m-cy, ale nie założę się nawet o piwo.

    a mialbys piwo frajerze.

  • 8. Data: 2012-11-28 13:27:41
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-11-28 13:24, witek pisze:

    > a mialbys piwo frajerze.

    ... musiałbym jeszcze znaleźć drugiego frajera, który by się założył.
    Pewien mój kolega, rodem spod Moskwy, mawiał, że jak się dwóch zakłada,
    to jeden jest głupi, a drugi to oszust.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel

  • 9. Data: 2012-11-28 16:44:26
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-11-28 11:35, Kriss pisze:
    > Do jakiej kwoty wogóle nie trzeba zgłaszać faktu takiej darowizny do US?
    Czy US dysponuje jakąś możliwością sprawdzenia, czy ktoś od kogoś
    dostaje jakieś pieniądze w formie darowizny? Oczywiście mam na myśli
    jakieś przelewy na konta, czeki, czy inne dokumentowane przepływy
    pieniędzy, bo w przypadku "z rączki do rączki", to chyba pozostaje tylko
    grzecznie zapytać ;-)

    Maciek

  • 10. Data: 2012-11-28 16:49:26
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-11-28 16:44, Maciek pisze:
> [...]
    > jakieś przelewy na konta, czeki, czy inne dokumentowane przepływy
    > pieniędzy, bo w przypadku "z rączki do rączki", to chyba pozostaje tylko

    Z konta na konto - oczywiście dysponuje możliwością. Policja podatkowa w
    PL ma większe uprawnienia, niż CIA w US. Na ogół z tego nie korzystają,
    bo mają grubsze sprawy na celowniku. Ale jeśli już ktoś podpadnie, to
    każą sobie zapodać historie transakcji ze wszystkich kont z ostatnich 7
    (tak, 7, a nie 5) lat i mają wszystko na widelcu.
    Także z kont, z którym badany kooperował. Ot - taka "wolność inaczej".

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.