  • 1. Data: 2012-11-27 17:46:37
    Temat: ZUS umorzy składki
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    Abolicję wprowadzi uchwalona przez Sejm 9 listopada br. ustawa o
    umorzeniu należności powstałych z tytułu niezapłaconych składek na
    ubezpieczenia społeczne osób prowadzących pozarolniczą działalność
    gospodarczą. Dotyczyć ona będzie niepłaconych należności oraz odsetek za
    okres od 1 stycznia 1999 r. do 28 lutego 2009 r. Na tej podstawie ZUS
    będzie zobowiązany także do darowania przedsiębiorcom kosztów upomnień,
    opłat dodatkowych i kosztów egzekucyjnych. Prawo do abolicji zyskają
    także wspólnicy jednoosobowych spółek z ograniczoną odpowiedzialnością,
    twórcy i artyści oraz osoby wykonujące wolne zawody.

    Warunkiem skorzystania z abolicji będzie złożenie wniosku do ZUS w
    terminie 24 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy.

    Ustawa o abolicji jest obecnie w Senacie, który zajmie się nią na
    posiedzeniu w najbliższy czwartek.

    http://niezalezna.pl/35209-zus-umorzy-skladki

    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 2. Data: 2012-11-28 21:41:40
    Temat: Re: ZUS umorzy składki
    Od: "Garg07." <g...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > Warunkiem skorzystania z abolicji będzie złożenie wniosku do ZUS w
    > terminie 24 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy.

    Myślą że to ukróci szarą strefę ... może niektórzy wyjdą z cenia, kornie
    zapłacą i zamkną działalność :) Ciekawe jaka jest skala niepłacących skoro
    zus nie moze się do nich dobrać i ciągnąć 10 lat wstecz + odsetki. Kurna to
    będzie ze sto tysi z hakiem - składka niech będzie 10x12x700 zł średnio =
    84000 + odsetki

  • 3. Data: 2012-12-03 19:09:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzysztof 45" <"mekar[wytnijto] wrote:
> [...]
    > abolicji zyskają także wspólnicy jednoosobowych spółek z ograniczoną
    > odpowiedzialnością, twórcy i artyści oraz osoby wykonujące wolne

    tylko ciekawe dlaczego takie stare chcą umarzać, jak umarzać to wszystkie.

    zgłaszasz sie do ZUS i umarzają ci zaległości i tak co roku... ;-)

    i w końcu można normalnie prowadzić biznes.

  • 4. Data: 2012-12-03 21:52:06
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-12-03 19:09, Marek Dyjor pisze:
    > tylko ciekawe dlaczego takie stare chcą umarzać, jak umarzać to wszystkie.
    > zgłaszasz sie do ZUS i umarzają ci zaległości i tak co roku... ;-)
    > i w końcu można normalnie prowadzić biznes.
    A nie mogliby kiedyś zrobić takiego umorzenia dla frajerów, czyli tych
    wszystkich którzy zapłacili? Np. zwrot rocznej składki? Ech - marzenia ;-)

    Maciek

  • 5. Data: 2012-12-04 10:11:39
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-11-27 17:46, Krzysztof 45 pisze:
    > Abolicję wprowadzi uchwalona przez Sejm 9 listopada br. ustawa o
    > umorzeniu należności

    Nie cieszcie się tak.
    Z tego, co wiem abolicja nie dotyczy pracowników, a jedynie "własnego"
    ZUS. Abolicja jest wynikiem działań Stowarzyszenia Pokrzywdzonych
    Przedsiębiorców RP (głównie chodziło o tzw. "zbieg tytułów do
    ubezpieczenia").
    Tu macie do poczytania:
    http://www.prawoibezprawie.pl/
    Jacek

  • 6. Data: 2012-12-04 22:28:18
    Od: Sławek <a...@w...pl>

    W dniu 03.12.2012 21:52, Maciek pisze:
    > A nie mogliby kiedyś zrobić takiego umorzenia dla frajerów, czyli tych
    > wszystkich którzy zapłacili? Np. zwrot rocznej składki? Ech - marzenia ;-)

    Uczciwy człowiek zawsze po dupie dostanie.
    Reszta się cieszy i wytyka palcami frajerów.

  • 7. Data: 2012-12-05 23:49:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Dec 2012, Sławek wrote:

    > Uczciwy człowiek zawsze po dupie dostanie.
    > Reszta się cieszy i wytyka palcami frajerów.

    Niemal wzorcowy opis "problemu abonamentu".

    pzdr, Gotfryd