  • 1. Data: 2005-05-07 10:09:16
    Temat: Darowizna na cele mieszk. + pozyczka ?
    Od: Haiki Tippo <h...@f...jp>

    Gdy poczatkowo znalazlem takie pytanie na forum Gazety, wydalo mi sie
    niedorzeczne. Jednak moze cos w tym jest ?

    Czy mozna jednoczesnie od kazdego z rodzicow otrzymac darowizne w max.
    kwocie zwolnionej od podatku (9xxx zl) oraz zaciagnac od nich pozyczke w
    takiej samej kwocie ? (czyli rowniez w mysl prawa nieopodatkowana)

    Innymi slowy :
    2 x 9xxx + 9xxx czyli nieopodatkowane ~ 38 tysiecy na cele mieszkaniowe

    Pzdr
    HT

  • 2. Data: 2005-05-07 10:09:48
    Temat: Re: Darowizna na cele mieszk. + pozyczka ?
    Od: "Slayer" <b...@b...ble>

    Uzytkownik "Haiki Tippo" <h...@f...jp> napisal w wiadomosci

    > Innymi slowy :
    > 2 x 9xxx + 9xxx czyli nieopodatkowane ~ 38 tysiecy na cele mieszkaniowe

    tak, a jak masz zone i tesciów to ta kwota x4 ... i jeszcze dodatkowa ulga
    na cel mieszkaniowy 2x19257 tylko nie wiem czy udzial sie lapie...

  • 3. Data: 2005-05-07 11:37:19
    Od: Haiki Tippo <h...@f...jp>

    Slayer wrote:

    |ciach...|

    > tak, a jak masz zone i tesciów to ta kwota x4 ... i jeszcze dodatkowa
    > ulga na cel mieszkaniowy 2x19257 tylko nie wiem czy udzial sie lapie...

    Nie wiem czy zartujesz czy mowisz serio :) Tesciow ani zony nie
    posiadam, ale chcialbym miec pewnosc co do rodzicow i tych 4 x 9637 zl.

    Pzdr
    HT

  • 4. Data: 2005-05-07 12:01:17
    Od: "Slayer" <b...@b...ble>

    > Slayer wrote:
    >
    > |ciach...|
    >

    > Nie wiem czy zartujesz czy mowisz serio :) Tesciow ani zony nie posiadam,
    > ale chcialbym miec pewnosc co do rodzicow i tych 4 x 9637 zl.

    no to jak nie posiadasz to by sie zgadzalo i jeszcze dodatkowo 19274zl...
    czyli 6x9637zl

  • 5. Data: 2005-05-07 13:27:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 May 2005, Haiki Tippo wrote:

    > + Slayer wrote:
    > + > tak, a jak masz zone i tesciów to ta kwota x4
    [...]
    > + Nie wiem czy zartujesz czy mowisz serio :)

    Nie żartuje :)

    > + Tesciow ani zony nie posiadam, ale
    > + chcialbym miec pewnosc co do rodzicow i tych 4 x 9637 zl.

    "nie da się" !
    Liczy się *ilość kombinacji*, bo kwota wolna od podatku od spadków
    i darowizn jest "od osoby". Więc jak masz dwoje rodziców - to masz
    dwie takie "kwoty wolne".
    Jakbyś miał żonę - to ona też miałaby dwie od swoich rodziców.
    A DODATKOWO - ona dwie od teściów i ty dwie od teściów...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-05-07 13:30:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 May 2005, Slayer wrote:

> [...]
    > +
    > + no to jak nie posiadasz to by sie zgadzalo i jeszcze dodatkowo 19274zl...

    Ekhm... a te 2x9637 skąd wziąłeś ? ;)
    Raz od mamy. Raz od taty.
    Drugi raz po razie (ale nie więcej niż dwukrotność) "na cele
    mieszkaniowe". A reszta skąd ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-05-07 14:12:35
    Od: "Slayer" <b...@b...ble>

    wiadomości

    > Ekhm... a te 2x9637 skąd wziąłeś ? ;)
    > Raz od mamy. Raz od taty.
    > Drugi raz po razie (ale nie więcej niż dwukrotność) "na cele
    > mieszkaniowe". A reszta skąd ? :)

    ekmm, pożyczka....;-)

  • 8. Data: 2005-05-07 15:02:54
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ekhm... a te 2x9637 skąd wziąłeś ? ;)

    dobrze policzył.

    2 x darowizna ogolna
    2 x darowizna mieszkaniowa
    2 x pożyczka (nie wiem, czy dwa, czy raz, ale załóżmy, że dwa)

    n x darowizna od dalszej rodziny i osób trzecich
    a dlaczego np. bogaty wujek nie miałby się dorzucić do mieszkania np w
    postaci prezentu za ukonczenie szkoly, 18 urodziny itp itd.
    w sumie każdy po te 4 tyś z groszami może dać, byle tylko nie przesadzić
    bo będzie podejrzanie, a dla świętego spokoju lepiej, żeby na koncie
    bankowym wujka bylo widac, ze kasa mial od dluzszego czasu i nagle
    konkretna suma z niego zniknela.

    bez problemu mozna 70 tys bez podatku przepusic.
    a jak się ma jeszcze żonę, drugie tyle po stronie żony,
    a bogaty wujek przecież żonie też możne coś podarować i to wręcz jawnie
    w razie czego tłumacząc w US, że w ten sposób uniknęło się podatku.
    Nie należy się wstydzić tego, że umie się korzystać z możliwości przepisów.
    a teściowi rodzina żony też może coś odpalić
    Spokojnie się przepycha 150 tyś jak się je tylko ma.
    Gorzej jak kasę ma tylko jedna strona, a druga nie.

  • 9. Data: 2005-05-07 15:32:48
    Od: Haiki Tippo <h...@f...jp>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    |ciach...|

    > "nie da się" !
    > Liczy się *ilość kombinacji*, bo kwota wolna od podatku od spadków
    > i darowizn jest "od osoby". Więc jak masz dwoje rodziców - to masz
    > dwie takie "kwoty wolne".

    Nie wiem czy dobrze rozumiem - czy to samo prawo obejmuje rowniez
    pozyczki ? Bo to, o co mi chodzilo to :

    - darowizna od 1. rodzica + pozyczka = 19274
    - darowizna od 2. rodzica + pozyczka = 19274
    = 38548

    Rozumiem, ze to nie przejdzie ? Czytajac niektore wypowiedzi w watku
    rozumiem, ze jest mozliwe uzyskanie "podwojnej" darowizny od kazdego
    rodzica (9637 x 2), polowa to darowizna ogolna, a polowa - na cele mieszk. ?

    Pzdr
    HT

  • 10. Data: 2005-05-07 15:35:43
    Od: Haiki Tippo <h...@f...jp>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ekhm... a te 2x9637 skąd wziąłeś ? ;)
    > Raz od mamy. Raz od taty.

    ...czyli darowizna...

    > Drugi raz po razie (ale nie więcej niż dwukrotność) "na cele
    > mieszkaniowe".

    czyli jeszcze raz darowizna ? A pozyczka ?

    Czyli istnieja dwie opcje ?
    - 2 x darowizna + darowizna na cele mieszk.
    lub
    - 2 x darowizna + pozyczka ?

    HT