  • 1. Data: 2008-06-23 12:36:59
    Temat: Darowizna samochodu między ojcem a synem
    Od: "arkady" <a...@w...poczta.onet.pl>

    Ojciec chce darowic mi samochod Skode Felicja.. wartosc tak z 7 tys zl.
    Z tego co wyczytalem z innych postow to podlega to ustawie o darowiznach, a
    poniewaz nie przekracza wartosc darowizny 9 tys zl z hakiem (kwota
    zwolnienia dla krewnych I stopnia) to nie zaplace zadnego podatku... zgadza
    sie? czy jednak cos nie tak przemyslalem

  • 2. Data: 2008-06-23 14:35:00
    Temat: Re: Darowizna samochodu między ojcem a synem
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    arkady wrote:
> [...]
    > zwolnienia dla krewnych I stopnia) to nie zaplace zadnego podatku... zgadza
    > sie? czy jednak cos nie tak przemyslalem

    zgadza się.
    byleby US też uznał że wartość rynkowa nie przekracza 9 tys z hakiem

  • 3. Data: 2008-06-23 17:31:33
    Od: Tomasz <t...@n...pl>

    witek pisze:

    > zgadza się.
    > byleby US też uznał że wartość rynkowa nie przekracza 9 tys z hakiem

    a to nie jest tak ze darowizna miedzy ojcem<->synem jest wogole
    zwolniona z podatku?

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2008-06-23 17:33:20
    Od: Tomasz <t...@n...pl>

    Tomasz pisze:

    > a to nie jest tak ze darowizna miedzy ojcem<->synem jest wogole
    > zwolniona z podatku?

    jest trochę pracy papierkowej plus należy dostosować się do warunków,
    cytuję za Gazetą Prawną:

    "Warunkiem skorzystania z całkowitego zwolnienia z podatku dla osób
    najbliższych (małżonek, wstępni, zstępni, pasierb, rodzeństwo, ojczym,
    macocha) jest złożenie w urzędzie skarbowym zawiadomienia o nabywanym
    majątku (formularz SD-Z1).

    Jeżeli najbliżsi przekazują sobie darowizny pieniężne, muszą spełnić
    dodatkowy wymóg. Ustawodawca nałożył na nich obowiązek udokumentowania
    otrzymania pieniędzy. Oba warunki dotyczą jedynie takich sytuacji, kiedy
    wartość majątku nabytego łącznie od tej samej osoby w okresie pięciu
    lat, poprzedzających rok, w którym nastąpiło ostatnie nabycie, doliczona
    do wartości rzeczy i praw majątkowych ostatnio nabytych przekracza 9637 zł."

    Tomek