  • 1. Data: 2008-06-20 18:46:17
    Temat: zamieszkanie - zmaledowanie - internet - pit37
    Od: "H5N1" <h...@w...pl>

    W jaki sposób należy w US udokumentować adres zamieszkania, który ma być
    podstawą ulgi internetowej, jeżeli w prawie polskim istnieje wyłącznie
    obowiązek meldunkowy (zgodnie z Ustawą o ewidencji ludności)?
    W PIT-37 wskazuję wyłącznie adres zamieszkania. W PIT-O ulga interentowa
    dotyczy również adresu zamieszkania.
    Jeżeli adres zameldowania jest różny od adresu zamieszkania, to jestem
    bezwględnie zobowiązany wypełnić wniosek aktualizacyjny NIP-3 i wskazać
    właściwy adres zamieszkania (taki jaki widnieje na fakturze za internet)?
    Czy nie jest to obligatoryjne przy korzystaniu z ulgi internetowej?

  • 2. Data: 2008-06-20 19:58:12
    Temat: Re: zamieszkanie - zmaledowanie - internet - pit37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Jun 2008, H5N1 wrote:

    > Jeżeli adres zameldowania jest różny od adresu zamieszkania, to jestem
    > bezwględnie zobowiązany wypełnić wniosek aktualizacyjny NIP-3 i wskazać
    > właściwy adres zamieszkania (taki jaki widnieje na fakturze za internet)?

    Optymista :)
    Zgłaszać zmianę adresu zamieszkania (*niezależnie* od zmiany adresu
    zameldowania) należy dokonywać zawsze! I to nie "faktura za internet"
    jest dowodem :) (dobra, ja wiem co chcesz powiedzieć... ale ów
    internet jest sprawą *wtórną*).

    > Czy nie jest to obligatoryjne przy korzystaniu z ulgi internetowej?

    Nie, jest obligatoryjne *zawsze*!
    Po wzięciu od podatnika oświadczenie, że odlicza ulgę w miejscu
    zamieszkania, jest wysoce prawdopodobne, iż US to oświadczenie
    przyjmie. Albo dowolne inne (z dowolnego innego powodu), w którym
    podatnik wyjaśni że mieszka gdzie indziej niż jest "w papierach".
    I (US) przywali mandat za niedopełnienie obowiązku z NIP :>

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-06-20 20:40:17
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-06-20, H5N1 <h...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Jeżeli adres zameldowania jest różny od adresu zamieszkania, to jestem
    > bezwględnie zobowiązany wypełnić wniosek aktualizacyjny NIP-3 i wskazać
    > właściwy adres zamieszkania (taki jaki widnieje na fakturze za internet)?

    Tak. I masz na to 30 dni od zaistnienia zmiany.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2008-07-01 09:39:49
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > Optymista :)
    > Zgłaszać zmianę adresu zamieszkania (*niezależnie* od zmiany adresu
    > zameldowania) należy dokonywać zawsze!

    Czy zgloszenie w urzedzie skarbowym innego adresu zamieszkania niz
    zameldowania nie grozi tym, ze urzad doniesie gdzie trzeba i
    zostaniemy ukarani za niedopelnienie obowiazku meldunkowego?

    MJ

  • 5. Data: 2008-07-01 10:01:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Jul 2008, Michal Jankowski wrote:

    > Czy zgloszenie w urzedzie skarbowym innego adresu zamieszkania niz
    > zameldowania nie grozi tym, ze urzad doniesie gdzie trzeba

    Na mój rozum istnienie oddzielnych pól sugeruje, że jest to sytuacja
    normalna. Dla US ;)
    Zastanawiam się, czy taka dana nie jest objęta tajemnicą skarbową?

    Zresztą są widoki na to, że rząd (nawet ten aktualny) w końcu
    zniesie obowiązek meldunkowy.

    pzdr, Gotfryd