  • 21. Data: 2011-07-07 21:22:43
    Temat: Re: Darowizny w 0 i 1. grupie pod.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/7/2011 3:24 PM, Michal Jankowski wrote:

    > Nieprawdą jest jakoby.

    prawdą jest, a ze ustawodwca zapisał sobie szczególny przypadek
    niedochowania formy ale wykonania darowizny to nie moja wina.

  • 22. Data: 2011-07-07 21:25:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/7/2011 3:42 PM, 'Tom N' wrote:

    > Ale Ty nie pisałeś o opodatkowaniu darowizny tylko o opodatkowaniu intencji
    > -- od kiedy intencja wymaga formy notarialnej?

    nie. ja pisałem o wykonanej intencji.
    Jesli bedzie miał intencje podarować coś moim dzieciom, ale zeby było
    taniej podaruje to mi z intencja, ze ja mam to darowac dzieciom i tak
    zrobi, to wowczas podatek nalezy sie nie miedzy nim a mna, a miedzy nim
    a dziecmi, z wg us pewnie obie :)

  • 23. Data: 2011-07-08 07:45:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Jul 2011, r...@k...pl wrote:

    > Hmm, a gdyby w umowie pierwszej darowizny napisać "obdarowany zobowiązuje się
    > nie pozbywać nieruchomości przez okres 3 lat"?

    No to tak będzie.
    Jeśli polecenie zostanie ustanowione w akcie notarialnym, to IMO notariusz
    powinien z urzędu dopilnować dopilnować wpisania obciążenia do hipoteki.

    > Nie wina pierwotnego darczyńcy, że został oszukany :)

    Jakie "oszukany"?

    Czytałeś definicję darowizny w KC i sprawdziłeś co to jest "polecenie"?
    Rzeczony ojciec będzie musiał oddać to co dostał (a jeśli oddanie
    przedmiotu będzie niemożliwe - pieniądze).
    Zacytuję: "Jeżeli wypełnienia polecenia żąda darczyńca lub jego
    spadkobiercy, obdarowany może zwolnić się przez wydanie przedmiotu
    darowizny w naturze w takim stanie, w jakim przedmiot ten się znajduje"
    Obdarowany musiałby mieć poważne przyczyny żeby móc polecenie
    naruszyć (bo taka możliwość co prawda istnieje: "Obdarowany może odmówić
    wypełnienia polecenia, jeżeli jest to usprawiedliwione wskutek istotnej
    zmiany stosunków", ale na mój rozum to prędzej ma szanse przejść,
    jakby chciał SPRZEDAĆ majątek "bo potrzebuje na leczenie raka"
    na przykład.

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2011-07-08 07:49:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Jul 2011, 'Tom N' wrote:

    > Moją intencją jest darować Ci 100 000 PLN.

    Ale "witek" odnośnie hipotetycznego stanu, kiedy owa
    intencja została wykonana (znaczy wujek rzeczywiście
    zbył dom/udział).
    Jak sądzę, jeśli intencję doprowadzisz do tego stanu,
    to Tom się zastosuje ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2011-07-08 19:22:56
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:iv58f5$7q6$4@inews.gazeta.pl>:

    > nie. ja pisałem o wykonanej intencji.

    Czyli o fakcie a nie intencji

    > Jesli bedzie miał intencje podarować coś moim dzieciom, ale zeby było
    > taniej podaruje to mi z intencja, ze ja mam to darowac dzieciom

    Czyli podaruje z poleceniem a nie z intencją

    --
    Tomasz Nycz

  • 26. Data: 2011-07-12 21:14:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Jul 2011, 'Tom N' wrote:

    > Czyli podaruje z poleceniem a nie z intencją

    W kwestii formalnej: prawne znaczenie słowa "polecenie" jest
    sprzeczne z potocznym rozumieniem którego użyłeś.
    Polecenie (wg. KC) musi spełniać warunek "nikogo nie czyni
    wierzycielem".
    A "darowizna z poleceniem przekazania dalej" to zwykłe zlecenie,
    IMVHO! :)

    pzdr, Gotfryd