  • 1. Data: 2006-12-18 14:20:41
    Temat: Dla Szuszu: dzialalnosc wykonywana osobiscie a DG
    Od: "Doktorynka" <b...@a...pl>

    Szuszu, oto odpowiedz od prawnika z Rzeczpospolitej. Rozmawialam w US i oni
    takze uwazaja, ze Dg to DG i powinno sie to tak traktowac. Oto odpowiedz:

    "Jeśli usługi, które Pani wykonuje w ramach umowy o dzieło pokrywają się z
    przedmiotem działalności, to trzeba je rozliczyć tak jak przychody z firmy.
    Nie jest to odrębne źródło przychodów (działalność wykonywana osobiście).
    Inaczej byłoby, gdyby na podstawie umowy o dzieło robiła Pani coś innego niż
    w ramach działalności.
    Jeśli chodzi o klasyfikację działalności, to przygotowywanie tekstów
    ekonomicznych bardziej pasuje mi do kategorii "artystyczna i literacka
    działalność twórcza, gdzie indziej nie sklasyfikowana". Ale w tej sprawie
    warto zwrócić się do Ośrodka Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu
    Statystycznego w Łodzi (ul. Suwalska 29, 93-176 Łódź). We wniosku trzeba
    dokładnie opisać wykonywane czynności, a urząd przyporządkuje je do
    odpowiedniej grupy Polskiej Klasyfikacji Działalności.
    Nie ma przeszkód, aby w ramach działalności przenosić prawa autorskie do
    tworzonych utworów (w tym przypadku artykułów)".

    ps. wyslalam Ci emaila na gmail (szuszu@...), doszedl?

    --
    Pisz na Berdyczów

  • 2. Data: 2006-12-18 15:39:17
    Od: "szuszu" <W...@g...com>

> [...]
    > Nie ma przeszkód, aby w ramach działalności przenosić prawa autorskie do
    > tworzonych utworów (w tym przypadku artykułów)".

    po stokroć Ci dziękuję za tę informację, a czy Twój US również potwierdza
    taką wersję, zdaje się że do nich też skierowałaś zapytanie? ale znając
    urzędy to jeszcze nie odpowiedzieli..

    > ps. wyslalam Ci emaila na gmail (szuszu@...), doszedl?

    zamiast szuszu to u.kowalska

    też próbowałam się do Ciebie na priv dobić ;)

  • 3. Data: 2006-12-18 15:41:31
    Od: "Doktorynka" <b...@a...pl>

    > zamiast szuszu to u.kowalska
    >
    > też próbowałam się do Ciebie na priv dobić ;)

    ale cyrk, zaraz Ci wysle maila ;)