  • 1. Data: 2002-05-09 09:35:11
    Temat: Do kiedy trzeba wplacic niedoplate do PITa?
    Od: "Pawel Nowak" <5...@p...com>

    Bardzo, bardzo, bardzo przepraszam za pytanie, na ktore odpowiedz moge
    znalezc gdzie indziej...

    Na swoje usprawiedliwienie mam tylko to, ze szukam juz od pol godziny i nie
    moge znalezc - ciezko cos takiego zapodac wyszukiwarce.

    Prosze, niech mi ktos podpowie jaki jest ostateczny termin na uregulowanie
    niedoplaty (do PIT'a-37)? Nie wiem, czy sie dobrze wyrazam... :) Chodzi mi o
    to, do kiedy (ostatecznei) musze wplacici pieniadze (na konto Urzedu
    Skarbowego) za rok 2001.

    Z gory dziekuje.

    Pozdrawiam,
    PN

  • 2. Data: 2002-05-09 09:53:53
    Temat: Re: Do kiedy trzeba wplacic niedoplate do PITa?
    Od: k...@v...com.pl (Krzys)

  • 3. Data: 2002-05-09 13:23:09
    Od: "Pawel Nowak" <5...@p...com>

    O nie! :)
    Dobrze, że sie zapytałem. Już doliczam i wysyłam.

    Bardzo dziękuję za pomoc!

    Pozdrawiam,
    PN

  • 4. Data: 2002-05-10 09:47:58
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Pawel Nowak napisał:
> [...]
    > wyrazam... :) Chodzi mi o to, do kiedy (ostatecznei) musze wplacici
    > pieniadze (na konto Urzedu Skarbowego) za rok 2001.
    Musze Cie zmartwić. Ostateczny termin minął 30 kwietnia. Teraz przy
    wpłacie musisz naliczyc odsetki - obecnie 25% rocznie.
    Okres zwłoki liczy sie poczynając od 1 maja do dnia zapłaty *włącznie*.
    Czyli, jeżeli zapłacisz dziś, masz 9 dni zwłoki.
    Odsetki liczy się tak (wzorek zalecany przez Ministra Finansów):

    (Kwota podatku * Liczba dni zwłoki * 0,25)/365.

    Wynik zaokrąglasz do pełnych 10 groszy i doliczasz do kwoty głównej
    (czyli kwoty podatku która miałes dopłacić)
    Na przelewnie zaznaczasz, że to podatek *+ odsetki za zwłokę*.
    Jeżeli zrobisz to, zanim US sie zorientuje że nie zapłaciłeś w
    terminie, to nie będzie innych konsekwencji.

    Jeżeli nie zapłacisz odsetek, to US twoją wpłatę zaliczy częściowo na
    poczet odsetek a częściowo na należność główną, więc zaległość
    (mniejsza, ale zawsze) pozostanie i odsetki będą "stukać" dalej.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-05-11 22:51:57
    Od: Ika <f...@s...pl>

    O cholerka!
    Ja zapłaciłam 1972,70 zł, ale poszło z Inteligo dopiero 2 maja,
    bo zleciłam 30 kwietnia o godz. 16.40 (a ostatnie rozliczenia
    międzybankowe są ponoć o 16.00).
    Z podanego wzoru wynika, że wiszę US 2,70 zł.
    Czy powinnam czym prędzej to wpłacić (przelać z konta?)
    Czy jest coś takiego jak odsetki od odsetek, czy już się trochę
    zagalopowałam?
    Sama już nie wiem co począć :(

    Pozdrowienia
    fiurka

  • 6. Data: 2002-05-11 23:14:22
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Dn 12 maj 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

    Odsetek od odsetek nie nalicza sie

    --
    Na poczatku byl chaos,
    a potem entropia wciaz rosla...

  • 7. Data: 2002-05-11 23:28:35
    Od: Ika <f...@s...pl>

    >Odsetek od odsetek nie nalicza sie
    Dzieki, ale co z pierwszym pytaniem?

    fiurka

  • 8. Data: 2002-05-12 08:22:27
    Od: p...@p...onet.pl (Piotr J. Ochwal)

    Ika wrote:
> [...]
    > międzybankowe są ponoć o 16.00).
    > Z podanego wzoru wynika, że wiszę US 2,70 zł.
    > Czy powinnam czym prędzej to wpłacić (przelać z konta?)

    Zobcz na wyciągu w Inteligo, kiedy zostało obciążone Twoje konto (tzw.
    data waluty). Jeśli 30 kwietnia, to wszystko w porzadku. W przypadku
    rozliczeń podatkowych ta właśnie data jest datą spełnienia
    świadczenia. Ale z tego, co pamiętam, Inteligo nie obciąża konta od
    razu...
    --
    pjo

  • 9. Data: 2002-05-12 21:48:26
    Od: Ika <f...@s...pl>

> [...]
    >rozliczeń podatkowych ta właśnie data jest datą spełnienia
    >świadczenia. Ale z tego, co pamiętam, Inteligo nie obciąża konta od

    No właśnie :( Dlatego wciąż pytam: Czy powinnam przelać do US
    te 2,70 zł?

    Ika

  • 10. Data: 2002-05-15 19:33:32
    Temat: Re[2]: Do kiedy trzeba wplacic niedoplate do PITa?
    Od: s...@p...fm (SIAR'ka)

    Sunday, May 12, 2002, 11:48:26 PM, you wrote:

    I> No właśnie :( Dlatego wciąż pytam: Czy powinnam przelać do US
    I> te 2,70 zł?

    I> Ika

    Dowiedz sie, jaka granice tolerancji przyjal US w swojej kampanii
    zeznaniowej. Jezeli zmiescisz sie w tej granicy, to nie bedziesz
    musiala zwracac w/w kwoty.
    W przyszlym roku, gdy bedziesz miala zwrot podatku, mozliwe, ze zostanie
    on pomniejszony o te kwote. Nie jestem jednak tego ostatniego do konca pewien.

    Pozdrawiam

    SIAR'ka

    Tak wiele, za darmo... >>> http://link.interia.pl/f15c6