    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Do kiedy trzeba wplacic niedoplate do PITa?
    Date: Fri, 10 May 2002 11:47:58 +0200

    Użytkownik Pawel Nowak napisał:
    > Bardzo, bardzo, bardzo przepraszam za pytanie, na ktore odpowiedz
    > moge znalezc gdzie indziej...
    >
    > Na swoje usprawiedliwienie mam tylko to, ze szukam juz od pol
    > godziny i nie moge znalezc - ciezko cos takiego zapodac
    > wyszukiwarce.
    >
    > Prosze, niech mi ktos podpowie jaki jest ostateczny termin na
    > uregulowanie niedoplaty (do PIT'a-37)? Nie wiem, czy sie dobrze
    > wyrazam... :) Chodzi mi o to, do kiedy (ostatecznei) musze wplacici
    > pieniadze (na konto Urzedu Skarbowego) za rok 2001.
    Musze Cie zmartwić. Ostateczny termin minął 30 kwietnia. Teraz przy
    wpłacie musisz naliczyc odsetki - obecnie 25% rocznie.
    Okres zwłoki liczy sie poczynając od 1 maja do dnia zapłaty *włącznie*.
    Czyli, jeżeli zapłacisz dziś, masz 9 dni zwłoki.
    Odsetki liczy się tak (wzorek zalecany przez Ministra Finansów):

    (Kwota podatku * Liczba dni zwłoki * 0,25)/365.

    Wynik zaokrąglasz do pełnych 10 groszy i doliczasz do kwoty głównej
    (czyli kwoty podatku która miałes dopłacić)
    Na przelewnie zaznaczasz, że to podatek *+ odsetki za zwłokę*.
    Jeżeli zrobisz to, zanim US sie zorientuje że nie zapłaciłeś w
    terminie, to nie będzie innych konsekwencji.

    Jeżeli nie zapłacisz odsetek, to US twoją wpłatę zaliczy częściowo na
    poczet odsetek a częściowo na należność główną, więc zaległość
    (mniejsza, ale zawsze) pozostanie i odsetki będą "stukać" dalej.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl