  • 1. Data: 2005-11-02 09:13:56
    Temat: Dodatkowa praca a preferencyjne składki ZUS ?
    Od: "WWW.FOTOTYP.PL" <m...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    Mam pytanie do szanownych grupowiczów na które już odpowiedziała mi pani w
    ZUS-ie z tym że nie do końca jestem pewny czy aby ma rację ;) Otóż posiadam
    własną działalność gospodarczą i płacę składki według nowych zasad czyli 250zł
    przez dwa lata. Nadarzyła się okazja rozpocząć pracę na pełnym etacie na
    zasadzie umowy o pracę i w związku z tym zacząłem zastanawiać się czy aby nie
    utracę prawa do niższych składek, przypuszczam że w pracy którą mi zaoferowano
    nie zabawię zbyt długo więc moje pytanie brzmi tak: chcę prowadzić firmę i
    równolegle pracować u kogoś czy gdy się zwolnię nadal będę płacił w swojej
    firmie składkę w wysokości 250zł? Pani w ZUS-ie twierdziła że w czasie gdy
    będę pracował u kogoś moje składki w firmie będą ograniczone (chyba tylko
    chorobowe mam płacić) a gdybym zwolnił się i pozostał tylko przy swojej
    działalności to w okresie dwóch lat (od rejestracji firmy w zus) będę płacił
    dalej 250zł? Miał ktoś podobny problem i może poradzić czy to prawda?

    Pozdrawiam
    Sebastian M.
    www.fototyp.pl