  • 1. Data: 2005-12-20 16:44:22
    Temat: Dojazd do pracy własnym autem
    Od: "TomYY" <5...@p...onet.pl>

    Witam.
    Czy można w jakikolwiek sposób zaliczyć w koszty uzyskania przychodu kosztów
    dojazdu do pracy własnym autem? Wiem że można odliczać dojazd komunikacją
    publiczną na podstawie biletów ale jak zaliczyć koszty dojazdu autem - a te
    są wysokie :-( Jest jakaś szansa ich odliczenia?

  • 2. Data: 2005-12-20 17:38:44
    Temat: Re: Dojazd do pracy własnym autem
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    TomYY wrote:
> [...]
    > publiczną na podstawie biletów ale jak zaliczyć koszty dojazdu autem - a te
    > są wysokie :-( Jest jakaś szansa ich odliczenia?

    Nie.

  • 3. Data: 2005-12-21 07:39:45
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 20 gru o godzinie 18:38, na pl.soc.prawo.podatki, witek napisał(a):

    > Nie.

    Koszty uzyskania przychodu ze stosunku pracy określone zostały w ustawie w
    kwocie zryczałtowanej. Jeżeli zatem pracownik ponosi wyższe koszty
    uzyskania przychodu ze stosunku pracy, to nie mając możliwości ich
    odliczenia od dochodu powinien starać się przenieść je na pracodawcę,
    również pośrednio w postaci podwyżki wynagrodzenia za pracę. Pracownik ma
    jednak szansę na uwzględnienie kosztów dojazdu do pracy, jednak nie przy
    wykorzystaniu własnego samochodu.

    Powinien "dogadać" się z pracodawcą.
    Ponadto ma "normlane" KUP w zależności od miejsca pracy albo 102 zł 25 gr
    albo 127 zł 82 gr - obie wartości są miesięczne.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany