  • 1. Data: 2005-12-20 12:27:31
    Temat: Jaki opis zadarzenia gospodarczego - pilne
    Od: "GosiaK" <g...@W...pl>

    Witam
    Jako agencja zlecam w firmie X np. druk ulotek i otrzymuję fakturę, gdzie w
    nazwie mam wpisane np "ulotki - 1 pakiet". Zaraz też wystawiam klientowi,
    czyli firmie Y fakturę, gdzie wpisuję podobnie lub identycznie nazwę
    towaru/usługi... Jak powinnam więc zaksięgować fakturę z firmy X - jako
    "usługi obce" czy "zakup towaru" (i od razu wciągać to w stan magazynu?...)
    I jeszcze drugi opis... Jesli mam fakturę z poczty czy firmy kurierskiej, to
    w jaki sposób ją opisać - czy wystarczy "usługi obce", czy musi byc bardziej
    szczegółowo?
    Z góry dziekuję za pomoc.

    pozdrawiam
    MałGosiaK

  • 2. Data: 2005-12-20 12:30:57
    Temat: Re: Jaki opis zadarzenia gospodarczego - pilne
    Od: "GosiaK" <g...@W...pl>

    Użytkownik "GosiaK" <g...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nazwę towaru/usługi... Jak powinnam więc zaksięgować fakturę z firmy X -
    > jako "usługi obce" czy "zakup towaru" (i od razu wciągać to w stan

    Aha, zapomniałabym... Czy zaksięgować taką fakturę jako "zakup towarów" czy
    po prostu "pozostałe wydatki"? Dla mnie logicznym jest, że zlecam wykonanie
    konkretnej usługi pod konkretnego klienta. Ale na fakturze jest to dość
    niejednoznaczne chyba... Chciałabym uniknąć wpisywania każdego druku na
    magazyn.

    pozdrawiam raz jeszcze
    MałGosiaK

  • 3. Data: 2005-12-20 21:46:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Dec 2005, GosiaK wrote:

> [...]
    [...]
    > Aha, zapomniałabym... Czy zaksięgować taką fakturę jako "zakup towarów" czy
    > po prostu "pozostałe wydatki"? Dla mnie logicznym jest, że zlecam wykonanie
    > konkretnej usługi pod konkretnego klienta.

    ...a dla nas nie jest logiczne czy firma X robi z materiału
    powierzonego (i w twoim magazynie ubywa papieru i farb)
    czy własnego.
    Bo IMHO w tym drugim przypadku, mimo zamówienia usługi :)
    jednak otrzymujesz towar.

    > Chciałabym uniknąć wpisywania każdego druku na magazyn.

    ...doceniam ;)
    Ale jak będziesz mieć "na magazynie" usługi to położysz na
    łopatki kilka złosliwych postów Maddy :)
    Nic nie piszesz o sposobie rozliczania... (PK/KPiR/...)
    Na KPiR nie ma obowiązku "prowadzenia magazyny" - ale jest
    obowiązek wpisywania "otrzymania towarów i materiałów podstawowych"
    (sprawdź).
    Przychodi kontrola - "a te paczki to co ?" - "no ulotki" - "można
    obejrzeć fakturę zakupu ?" - "no tu" - "a gdzie jest w księdze ?"
    - "w księdze nie ma bo to usługa !"
    Jak ci się widzi ?? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-12-23 16:03:15
    Od: Harnas <U...@p...onet.pl>

    On Tue, 20 Dec 2005 22:46:52 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > Na KPiR nie ma obowiązku "prowadzenia magazyny" - ale jest
    >obowiązek wpisywania "otrzymania towarów i materiałów podstawowych"

    Ja wpisuję jako towary (KPiR), a na odwrocie wpisuję od razu na co
    zużyty, do jakiego klienta i jakiej faktury sprzedaży dotyczy
    (towar/materiał kupowny wyłącznie na konkretne zamówienie klienta). Na
    koniec roku w spisie wykażę zero towarów i materiałów na stanie.
    Początkowo wydawało mi się, że to wystarczy, ale teraz mam
    wątpliwości, czy raczej powinienem tworzyć jakieś wewnętrzne dokumenty
    rozchodów? Najczęściej są to materiały do wykonania usługi, jakieś
    farby, śruby, a raz się zdarzył materiał do "wyprodukowania" jakiejś
    rzeczy.

    Harnas