  • 1. Data: 2003-10-25 07:10:05
    Temat: Domeny
    Od: "MaRaS" <s...@m...bz>

    Witam,

    Na wstepie napisze, ze nie jestem biegly w ksiegowosci :)
    Zajmuje sie miedzy innymi posredniczeniem w rejestracjach globalnych domen
    com/net/org/.....

    Polega to na tym, ze wplacam karta kredytowa do jakiegos rejestratora (w
    moim przypadku w chinach) np. $1000. Za ta kwote moge sobie
    rejestrowac/odnawiac domeny, a jak sie skoncza fundusze to na nowo wplacam.
    Za kazda wplate otrzymuje tak zwany "invoice" (faktura). Mniej wiecej
    opisalem proces kupna, teraz przejde do sprzedazy.

    Ktos przez www zamawia sobie jakas domene, robi przelew (czy tez placi
    karta) na nasze konto. Ja rejestruje mu owa domene (na dany okres, od 1 roku
    do 10 lat) oraz wystawiam i wysylam fakture VAT. Jesli sie domena konczy
    klientowi, to ja przedluza wykonujac przelew i ponownie zostaje wyslana FV.

    Moja ksiegowa do konca nie wie jak ewidencjonowac te zakupy domen. Czy jako
    import uslugi? czy jakis import praw? czy moze poprostu import towaru?

    Prosze Was, specjalistow o pomoc :-)

    Pozdrawiam,
    Marek Panek

  • 2. Data: 2003-10-27 14:38:37
    Temat: Re: Domeny
    Od: "MSP" <m...@g...pl>

    Ja ksieguję jako koszt zakupu usług, ale, hmmmmmm, z tym importem........
    mussze pomyśleć. Nie zastanawiałam się do tej pory nad tym.Obrót domenami
    jest nowy w naszym kraju i wątpię, żebym coś znalazła, ale spróbuje. Jak coś
    bedę wiedziała, to się odezwę.

    Pozdr.
    MSP

    Użytkownik MaRaS <s...@m...bz> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bnd7qn$lp8$...@n...news.tpi.pl...

  • 3. Data: 2003-10-27 20:48:37
    Od: "MaRaS" <s...@m...bz>

> [...]
    > jest nowy w naszym kraju i wątpię, żebym coś znalazła, ale spróbuje. Jak

    OK, bo w US tez dobrze nie wiedza jak to ksiegowac. :-)

  • 4. Data: 2003-10-27 22:54:37
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > OK, bo w US tez dobrze nie wiedza jak to ksiegowac. :-)

    To tym gorzej bo później mogą się "dowiedzieć", ze należy
    to zrobić akurat odwrotnie.
    Zapodziała mi się gdzieś ustawa ale proponowałbym zacząć
    od poczytania jej definicji - z pamięci nie przytaczam aby nie pokręcić.

    Pix