  • 1. Data: 2002-08-16 11:02:47
    Temat: Doradztwo w zakresie sprzetu komputerowego a VAT
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

    Prowadze DG. m.in. mam zarejestrowane uslugi informatyczne. Poniewaz kobieta
    w Urrzedzie Statystycznym przy wypelnianiu wniosku o REGON domagala sie
    sprecyzowania o jakie uslugi chodzi, dla swietego spokoju podalem ze
    przewazajaca dzialalnosc to "doradztwo w zakreesie sprzetu komputerowego".
    To samo, wraz z kodem PKD do formularza NIP-1. Skladalem takze deklaracje
    VAT-6, w ktorej wybralem podmiotowe zwolnienie z VAT. Jednak czytajac (w
    pore, nie :) ostawe uptuiakc przeczytalem, o zgrozo, ze podmioty swiadczace
    uslugi w zakresie "doradztwa i rzeczoznawstwa" nie moga ze zwolnienia
    korzystac. Jednak ciezko mi bylo znalezc jakas naukowa (tj ustawowa)
    definicje doradztwa (nie mowiac juz o rzeczoznawstwie. Zatem moj e pytanie
    brzmi - co z VATem w moim przypadku ? Czy jest jakas szansa odkrecenia tego
    podczas wizyty w US ? - dodam, ze nie mialem niewatpliwej przyjemnosci
    wyswiadczyc poki co zadnemu klientowi takiej "doradczej uslugi" - wogole
    jedynymi uslugami jakie zdazylem wyswiadczyc byly (chyba zwolnione z VAT)
    korepetycje. Zreszta nie wystawialem na nie rachunku, wiec mozan nawet
    powiedziec, ze zadnej uslugi jeszcze nie wyswiadczylem. Prosze o dopowiedz

    Zawsze mozesz do mnie wrocic... >>> http://link.interia.pl/f1636

  • 2. Data: 2002-08-16 12:12:40
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    Na 100% tego typu usługi są opodatkowane 22% VAT.
    Jednak, czy nie możesz doradzać w ramach korepetycji ?

    Piotr

  • 3. Data: 2002-08-16 12:28:34
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

    > Na 100% tego typu usługi są opodatkowane 22% VAT.
    > Jednak, czy nie możesz doradzać w ramach korepetycji ?

    hehe - no w sumie, tyle ze nie chodzi o stawke VAT-u, a raczej o
    dopuszczalność podmiotowego zwolnienia.

    Odwiedzaj mnie... >>> http://link.interia.pl/f1638

  • 4. Data: 2002-08-18 01:37:26
    Od: "Jarosław Supernak" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Sebastian D-D" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    .
    > Czy jest jakas szansa odkrecenia tego
    > podczas wizyty w US ? - dodam, ze nie mialem niewatpliwej przyjemnosci
    > wyswiadczyc poki co zadnemu klientowi takiej "doradczej uslugi" - wogole

    Ja na NIP-1 napisałem: oświadczam, że nie będę wykonywać usług związanych z
    doradztwem. Podpis, pieczątka. Dołączyłem VAT-6.
    Przyjeli - byłem zwolniony z VAT.
    Po namyśle 2 miesiące później złożyłem jednak VAT-R.

    Jarek