  • 41. Data: 2009-10-18 14:59:27
    Temat: Re: Dotacje Paypal a urząd skarbowy
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    mvoicem wrote:

> [...]
    >
    > 3. W Openoffice/Excelu robisz sobie książkę przychodów i rozchodów, do
    > której dopisujesz przychody,
    >
    > 4. Wybierasz rozliczanie się kwartalne, więc raz na 3 miesiące
    > poświęcasz godzinkę czasu (albo i mniej) na obliczenie niezbędnej
    > zaliczki na PIT i zrobienie przelewu.
    >
    > 5. Pilnujesz żeby nie wejść "w kasę", ale rozumiem że tych darowizn
    > raczej nie będzie więcej niż 4000/mc.
    >
    > Czyli reasumując - twoja cała inwestycja to czas poświęcony na założenie
    > działalności, 50zł/mc i zablokowane 170zł/mc na okres od miesiąca do
    > roku. Ja bym na twoim miejscu nie kombinował inaczej.

    Generalnie wszystko się zgadza poza jednym drobnym szczegółem -
    przychody z MPA nie będą w tym przypadku przychodami z DG.

    Tak więc IMHO nie bardzo widać w jakim celu wątkotwórca miałby zakładać
    DG skoro przychody z darwizn/sprzedaży będą jego przychodami osobistymi
    i będzie miał zerowy przychód z DG (o ile nie będzie robił niczego wiecej).

    Ale to tylko tak na marginesie.

    Piotrek

  • 42. Data: 2009-10-18 15:04:01
    Od: domino773 <d...@g...com>

> [...]
    > bawić w interpretowanie tego w inny sposób i albo występowanie o wiążącą
    > interpretację albo drżenie że się okaże co innego - możesz, chociaż nie

    Ja również nie chcę mieć problemów, dlatego najpierw pytam :)

    Tak, rozmawiałem dziś z jedną księgową i mówiła, że z jednej strony
    może to podpadać pod działalność bo są dochody, ciągłość, ale nie do
    końca była pewna. Brała też pod uwagę fakt, iż w sumie nie jest to
    działalność prowadzona ciągle i dochód nie może być określony, bo może
    być miesiąc gdzie będzie przychodu np 1000 zł, ale może być i parę
    miesięcy gdzie w ogóle nie będzie go. Poza tym nie da się go oszacować
    w żaden sposób. Zatem częstotliwość jak i wysokość jest nie do
    ustalenia, więc teoretycznie nie jest to działalność :)

    Wspominała również o możliwości rozliczenia takiego dochodu (bez DG)
    rocznie w PIT jako "inne dochody". Rocznie, bo miesięcznych składek na
    poczet podatku już nie ma, ale pod warunkiem że jest to kwota łączna
    nie przekraczająca 2000 zł - skąd ona to wzięła to nie wiem, ale
    zawsze to jakiś trop/sugestia.

    Może ktoś potwierdzić/zaprzeczyć temu powyższemu podejściu do
    sprawy ?
    Swoją drogą zrobię małe rozeznanie jutro na infolinii i w lokalnym
    urzędzie, tzn. jak oni to widzą.

    >  5. Pilnujesz żeby nie wejść "w kasę", ale rozumiem że tych darowizn
    > raczej nie będzie więcej niż 4000/mc.

    ...ale darowizna musi mieć jakiś dokument, tak ? Muszą być dwie
    strony. A wytłumacz takiemu z Trynidad i Tobago dlaczego potrzebujesz
    go, to cię na palmę wyśle ;)

    > Czyli reasumując - twoja cała inwestycja to czas poświęcony na założenie
    > działalności, 50zł/mc i zablokowane 170zł/mc na okres od miesiąca do
    > roku. Ja bym na twoim miejscu nie kombinował inaczej.

    Tak, dzięki za te 5. punktów, choć ja i tak wybrałbym jakąś księgową,
    przynajmniej w początkowym okresie, a skupił się na tym na czym się
    znam. Wyjdzie taniej chyba.
    Wolałbym nie zaczynać z DG teraz choć może jestem zbyt ostrożny....?

    BTW,
    Dotacje na rozpoczęcie DG jeszcze dają jeśli się pracuje na etat a
    "dodatkowo" zakłada DG ?

  • 43. Data: 2009-10-18 15:12:12
    Od: domino773 <d...@g...com>

    > To nie jest tak że przychodzi kontroll i ma wszystkie wararianty
    > spisane w jakiejś książeczce - nie tak rzadko puszczają coś bokiem gdy
    > podatek jest odprowadzony i nie ma jakiegoś bijącego w oczy 'wałka'.

    Powiedz to wszelkim mediom, które zamiast informować, robią kasę na
    sensacyjnych nagłówkach, które tylko zastraszają społeczeństwo.
    PRzykładów wiele - kontrole skarbowe, konta, kryzys jak koniec świata,
    świńskie i ptasie choroby walące na kolana przemysł.
    Nie dziwi wówczas to, że społeczeństwo czuje się zastraszane,
    przerażone i de facto ostatecznie każda inicjatywa umiera...

    > A nie możesz wpisać na stronie - dobrowolna zapłata 1,2,5,10,20,50,100$
    > - i już będzie prościej?

    ....a co to zmieni ?

    > Ciekawa analogia :)

    Jeśli chcesz, mogę się założyć z tobą o większą kwotę, bo jestem tego
    bardziej niż pewien. A że przy tej okazji jakieś Asseco Poland zrobi
    kasiorę na nowym systemie, pójdą kolejne miliardy i miliony do
    "kieszeni" to już inny rozdział baśni :)