  • 1. Data: 2002-04-10 14:40:40
    Temat: Dowody wewnetrzne - pytanie
    Od: "Rafal K" <y...@w...pl>

    Witam,

    Czy ktos moglby podac podstawe prawna (rozporzadzenie MF?) dotyczaca kwestii
    sporzadzania dowodow wewetrznych w dzialalnosci gospodarczej. Czego moze
    dotyczyc taki dowod a czego nie. Czy moge na przyklad wystawic dowod
    wewnetrzny dotyczacy zaplaconych skladek ZUS (na podstawie dowodow wplat)
    albo oplat za prowadzenie rachunku bankowego (na podstawie wyciagu). Czy
    skladki na ZUS mozna ksiegowac tylko w ten sposob (albo wpisywac w
    deklaracji PIT5), czy moge po prostu wpisac podbita deklaracje DRA jako
    dowod ksiegowy?.

    Pozdrawiam

    Rafal

  • 2. Data: 2002-04-10 15:18:46
    Temat: Re: Dowody wewnetrzne - pytanie
    Od: "Rafal K" <y...@w...pl>

    Rozporzadzenie znalazlem (Dz. U. Nr 105, poz. 1199 &14 z 16 XII1999 roku),
    ale nie ma tam uwzglednionych skladek na ZUS. Jest tylko napisane ze skladki
    te nalezy wpisywac w kolumnie 14 KPiR. Ale co wpisac jako dowod ksiegowy?

  • 3. Data: 2002-04-11 00:03:49
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Apr 2002, Rafal K wrote:

> [...]
    >+ te nalezy wpisywac w kolumnie 14 KPiR. Ale co wpisac jako dowod ksiegowy?

    Sprawa była wałkowana, jakiejś zdecydowanej (popartej zapisem)
    odpowiedzi brak :(
    Z jednej strony "dowodami" (samodzielnie !) są "dowody
    opłat pocztowych i bankowych", z drugiej...wyciąg to niekoniecznie
    "dowód opłaty".
    Ja wystawiam DW; był tu kolega który zeznał że jego zdaniem
    jest to nieprawidłowe - ale też tak robi :)
    Z trzeciej... przed chwilą widziałem (w innym wątku) post
    z koncepcją robienia zestawienia, które jako DW jest
    wciągane raz a dobrze do księgi ! (spodobało mi się,
    jeszcze myślę... :)!)
    No i pytanie: czy i co może grozić za wystawienie "zbędnego"
    DW, wyraźnie opisanego, powiązanego z dokumentem przez
    opisanie - jeśli ów dokument mógłby być samodzielnie
    "dowodem księgowym" ? (może ktoś skomentuje ?)

    Pozdrowienia, Gotfryd