  • 1. Data: 2006-02-17 16:30:48
    Temat: Dwie dzialalnosci w tym samym miejscu
    Od: "Pulas" <k...@k...pl>

    Na dzien dzisiejszy kolega ma fime a ja u niego pracuje, ale chce zalozyc
    swoja dzialalnosc.

    Jak moga zareagowac wszelakie urzedy typu US, GUS, ZUS na fakt, ze bede 2
    firmy
    Kogucik&Kurka Jan Herbata
    Kogucik&Kurka Franz Kafka

    Siedziby obu beda w tym samym miejscu i beda prowadzily taka sama
    dzialalnosc?

  • 2. Data: 2006-02-17 16:38:57
    Temat: Re: Dwie dzialalnosci w tym samym miejscu
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <k...@k...pl> napisal(a):
> [...]
    > Kogucik&Kurka Jan Herbata
    > Kogucik&Kurka Franz Kafka
    >
    > Siedziby obu beda w tym samym miejscu i beda prowadzily taka sama

    Nie znam przepisu, który by tego zabraniał wprost. Jest tylko jedna
    kwestia - firmanctwo, czyli działanie pod firmą innej osoby. Przy
    tych samych firmach z taką samą siedzibą, prędzej czy później taki
    zarzut się pojawi, mniej lub bardziej słusznie.. Dlatego siedziby bym
    oddzielił, choćby do oddzielnych pokojów i _wyraźnie_ opisał. Firma
    (czyli nazwa) również bezwzględnie inna.

    A dlaczego chcesz mieć taką samą firmę jak kolega? To mi trochę śmierdzi,
    prawdę mówiąc ;)
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-02-17 16:59:21
    Od: "Pulas" <k...@k...pl>

> [...]
    > (czyli nazwa) również bezwzględnie inna.
    >
    > A dlaczego chcesz mieć taką samą firmę jak kolega? To mi trochę śmierdzi,

    Bo chce miec nazwe taka, na ktora pracowalem przez ostanie lata (jako
    pracownik). Nazwa firmy jest dla mnie b. wazna. Kolega nie ma nic
    przeciwko..
    Ale jakie firmanctwo ? My nawet nie bedziemy dla siebie wystawiac nawzajem
    faktur. Inna sprawa to taka ze on sobie ksiegi sam prowadzil i bedzi
    eprowadzil, a ja bede mial wszystko prowadzone przez biuro rachunkowe.

    Czyli co nam moga zarzucic ?

  • 4. Data: 2006-02-17 21:19:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Feb 2006, Pulas wrote:

    > Ale jakie firmanctwo ? My nawet nie bedziemy dla siebie wystawiac nawzajem
    > faktur.

    To nie ma nic do rzeczy: firmanctwo polega na "podszyciu" się.
    Wymaga się żeby klient *wiedział* że korzysta z *innej* firmy.

    Przepisy:
    +++ ustawa o swobodzie DG +++
    Art. 17. Przedsiębiorca wykonuje działalność gospodarczą na zasadach
    uczciwej konkurencji i poszanowania dobrych obyczajów oraz słusznych
    interesów konsumentów.
    +++ Kodeks Cywilny +++
    Art. 43. (2)
    § 1. Przedsiębiorca działa pod firmą.
    § 2. Firmę ujawnia się we właściwym rejestrze, chyba że
    przepisy odrębne stanowią inaczej.
    Art. 43. (3)
    § 1. Firma przedsiębiorcy powinna się odróżniać dostatecznie
    od firm innych przedsiębiorców prowadzących działalność na
    tym samym rynku.
    § 2. Firma nie może wprowadzać w błąd, w szczególności co do
    osoby przedsiębiorcy, przedmiotu działalności przedsiębiorcy,
    miejsca działalności, źródeł zaopatrzenia.
    Art. 43. (4)
    Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko.
    Nie wyklucza to włączenia do firmy pseudonimu lub określeń
    wskazujących na przedmiot działalności przedsiębiorcy,
    miejsce jej prowadzenia oraz innych określeń dowolnie obranych.
    Art. 43. (9)
    § 1. Firma nie może być zbyta.
    § 2. Przedsiębiorca może upoważnić innego przedsiębiorcę do
    korzystania ze swej firmy, jeżeli nie wprowadza to w błąd.
    ---

    > Czyli co nam moga zarzucic ?

    Rozważ sam.
    IMO nie jest oczywiste że ktoś coś może zarzucić - tylko
    należy się starać zapewnić żeby klient wiedział że to
    jest INNA firma.
    Czyli coś co jest wbrew twojemu zamierzeniu :)

    IMHO w takim przypadku nie wolno dopuścić żeby w obiegu znalazły
    się jakiekolwiek papiery sygnowane "Kogucik&Kurka" co mogłoby
    sugerować że ktoś może myśleć o innej firmie niż ta z którą
    ma do czynienia.
    Oczywiście pomijając taki drobiazg iż np. na f-rach i ofertach
    i tak musi być pełna firma (z imieniem i nazwiskiem), ale myślę
    o reklamach czy innych takich.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-02-17 22:41:08
    Od: "Pulas" <k...@k...pl>

    > To nie ma nic do rzeczy: firmanctwo polega na "podszyciu" się.
    > Wymaga się żeby klient *wiedział* że korzysta z *innej* firmy.

    To ja sie pod niego bede podszywal czy on pode mnie ? :)

> [...]
    > Oczywiście pomijając taki drobiazg iż np. na f-rach i ofertach
    > i tak musi być pełna firma (z imieniem i nazwiskiem), ale myślę

    Czy, aby nie przesadzasz? Przeciez moge nawet prowadzic firme Grzyb Jan
    Kowalski (i tak bedzie na FV) a w reklamach i w sieci bede sie promowal jako
    Fungus Corporation. Czyz nie ?

  • 6. Data: 2006-02-20 14:00:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Feb 2006, Pulas wrote:

    > To ja sie pod niego bede podszywal czy on pode mnie ? :)

    A to nie wiem kto będzie ukrywał że jest inną firmą :)

    [...]
    > Czy, aby nie przesadzasz? Przeciez moge nawet prowadzic firme Grzyb Jan
    > Kowalski (i tak bedzie na FV)

    ...na FV oraz na ofertach...
    VATowcy mają dodatkowo obowiązek pisania NIP (w ustawie o VAT,
    mam na myśli te oferty).

    > a w reklamach i w sieci bede sie promowal jako
    > Fungus Corporation. Czyz nie ?

    Jeśli tak:

    http://fotobasia.pl/kontakt.php
    http://fotomaciek.pl/kontakt.php
    http://www.pixmaniak.pl/kontakt.php
    http://aparaty.interia.pl/kontakt.php

    ...to myślę że nikt się nie przyczepi ;)

    Rzeczony sklep stanowi sztandarowy przykład dla bojów i rozważań
    wszelakich na grupie .foto.cyfrowa :), polecam archiwum :)

    A, oczywiście nie wiem czy "Fungus co" nie jest znakiem zastrzeżonym
    co dla porządku trzeba zaznaczyć!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)