  • 1. Data: 2006-02-17 12:20:59
    Temat: Trudna sprawa z TPSA, Ile można korygować faktur wstecz ?
    Od: "Andrzej Kmicic" <d...@p...onet.pl>

    Witam ślicznie

    Mam pytanie: Ile faktur korygujących wstecz może TPSA wystawić klientowi
    (dotyczy to mojej osoby niestety). Z niewiadomych powodów nie naliczano mi usług
    dodatkowych. Abonament na podstawie wystawianych faktur płacony był regularnie.
    Obecnie otrzymałem plik faktur korygujących na poprzednie faktury i nowy
    rachunek na niemałą sumę za okres wsteczny. Jak się zachować w tej sytuacji
    ponieważ suma wyrównująca to prawie miesięczny dochód.
    TPSA mimo że sytuacja ta wynikła TYLKO z bałaganu w jej systemie rozliczeniowym
    nie ponosi żadnej odpowiedzialności, całość ciężaru przerzuca na klienta. Ba
    rachunki nowe i korygujące wystawione są na moje nazwisko i adres lecz nie na
    ten numer telefonu z którego korzystam.

    Jakiś numer z nieba. Mnie się wydaje że kiedyś zgłaszałem zmianę numeru do
    której to zmiany nigdy nie doszło, sprawę zmiany numeru reklamowałem ale
    prawdopodobnie w ewidencji TPSA ten błąd nie był skorygowany. I doszło do
    sytuacji że liczniki działały w powietrzu na nowym nuemerze a ja korzystałem i
    płaciłem na starym (używanym do dziś numerze). O sytuacji tej wielokrotnie
    interweniowałem na błękitnej linii, dzwoniono do mnie pytajac ciągle o numer i
    nic do tej pory się nie zmieniało. Aż nagle eureka i plik faktur wstecznyc. Czy
    umowa o comiesięcznym rozliczaniu obowiazuje tylko klienta ?.

    Poradźcie proszę jak się w tej sytuacji zachować ?.
    --
    Andrzej Kmicic

  • 2. Data: 2006-02-17 12:26:09
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <d...@p...onet.pl> napisal(a):
> [...]
    > umowa o comiesięcznym rozliczaniu obowiazuje tylko klienta ?.
    >
    > Poradźcie proszę jak się w tej sytuacji zachować ?.

    Zapłacić, ew. zadzwonić, pogadać i niech rozłożą na raty.

    Jeśli były błędy w fakturach, to wręcz obowiązkiem sprzedawcy jest je
    skorygować. Pewnie inna sprawa jest z płaceniem tych faktur. Nie wiem
    kiedy się uznaje początek terminu płatności w przypadku faktur
    korygujących w ten sposób, że klient ma dopłacić. Pewnie od daty
    faktury pierwotnej, bo w innym wypadku można by żądać przedawnionych
    długów robiąc korekty. Ale pewnie to tlko rok albo jakoś tak, więc i
    tak musisz zapłacić.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-02-17 17:25:49
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "Andrzej Kmicic"

    > Jakiś numer z nieba. Mnie się wydaje że kiedyś zgłaszałem zmianę numeru do
    > której to zmiany nigdy nie doszło, sprawę zmiany numeru reklamowałem ale

    oj! a ja myslalam ze jestem odosobnionym przypadkiem
    u mnie jest gorzej - tpsa wymyslila sobie ze mam 3 linie w firmie!!! mam 2 -
    i z 2 korzystam na 2 umowe i ani jednego kabla wiecej zeby moc podpiac 3
    a jednak... i nawet faktur mi nigdy nie przyslali na ten 3 tylko zaczeli
    mnie scigac ze mam im cos zaplacic - tylko do dzisiaj nie sa w stanie mi
    przeslac faktur... - zeby moc sie jakkolwiek ustosunkowac do tego musze
    wiedziec o co chodzi
    na razie zlozona jest skarba w urtipie i juz prawie rok tpsa im odpowiada i
    odpowiedziec nie moze:-(

    jesli jednak korzystales z tego numeru - to powinienes zaplacic (napisac
    pismo o rozlozenie na raty), jesli jednak nie - to witam w klubie

    www.aem.pl GG: 1145538
    143 spiace kucyki, bo zle odzywiane