  • 1. Data: 2007-12-21 20:04:17
    Temat: Dwie firmy i ubezpieczenie zdrowotne
    Od: "andie" <a...@p...pl>

    Witam,
    czy prowadząc dwie dg (jedna jednoosobowa, druga s.c.), mam obowiązek
    odprowadzania dwóch składek ubezpieczenia zdrowotnego?
    Nadmieniam, że jestem dodatkowo zatrudniony na umowę o pracę i ubezp.
    spoleczne i zdrowotne płaci za mnie pracodawca.
    Wiem, że kiedyś było tak, że odprowadzało się tylko jedną składkę,
    niezależnie od ilości dg. Chciałbym się dowiedzieć, czy coś w tej kwestii
    się nie zmieniło.
    pozdrawiam
    andie

  • 2. Data: 2007-12-22 14:38:30
    Temat: Re: Dwie firmy i ubezpieczenie zdrowotne
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    andie <a...@p...pl> napisal:
    > czy prowadząc dwie dg (jedna jednoosobowa, druga s.c.), mam obowiązek
    > odprowadzania dwóch składek ubezpieczenia zdrowotnego?

    Tak, niestety.

    > Wiem, że kiedyś było tak, że odprowadzało się tylko jedną składkę,
    > niezależnie od ilości dg. Chciałbym się dowiedzieć, czy coś w tej kwestii

    Odkad wprowadzono ten patologiczny haracz zwany "skladka zdrowotna",
    to placi sie go osobno od kazdej zarejestrowanej formy dzialalnosci.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2007-12-23 11:00:39
    Od: "andie" <a...@p...pl>

    Użytkownik "Jacek_P" <Z...@c...edu.pl> napisał:
    > Odkad wprowadzono ten patologiczny haracz zwany "skladka zdrowotna",
    > to placi sie go osobno od kazdej zarejestrowanej formy dzialalnosci.

    To ciekawe, bowiem kilka lat temu (1998) mialem podobną sytuację (dwie dg) i
    wg uzyskanych informacji od pracowników ZUS, był obowiązek odprowadzania
    jednej składki. Tak też praktykowałem.

    andie

  • 4. Data: 2007-12-23 12:47:02
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    andie <a...@p...pl> napisal:
    > To ciekawe, bowiem kilka lat temu (1998) mialem podobną sytuację (dwie dg) i
    > wg uzyskanych informacji od pracowników ZUS, był obowiązek odprowadzania
    > jednej składki. Tak też praktykowałem.

    Ale to byl okres przed reforma Alotowa. A pytanie dotyczy
    sytuacji niedawnej lub obecnej. Budzet jest nienasycony :(
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek