  • 1. Data: 2002-05-30 19:45:45
    Temat: Dzialalnosc gospodarcza
    Od: "ralf78" <r...@b...pl>

    Witam,

    wlasnie co zostalem absolwentem wyzszej uczelni i zmienilem w ten sposob
    swoj status na bezrobotny... Chce zalozyc swoja dzialalnosc,ale nie jestem
    ekspertem w tego typu
    przedsiewzieciach. Czy, ktorykolwiek z szanownych grupowiczow moglby mi
    poradzic jak mam sie do tego zabrac, chodzi mi konkretnie o forme
    opodatkowania,itd. Chcialbym dzialac w branzy informatyczno -
    telekomunikacyjnej, realizowac wszelkie uslugi z nia zwiazane
    (sieci,internet, programowanie, dostep). Czy moge wybrac ryczalt dla uslug
    branzy IT...? Znam sprzeczne opinie na ten temat i jestem zdezorientowany. A
    czy ktos wie co z ta ustawa ulatwiajaca otwieranie dzialalnosci swiezo
    upieczonym absolwentom, ktora ma niby wejsc w czerwcu??????

    pozdrawiam

    Rafal

  • 2. Data: 2002-05-31 09:27:29
    Temat: Re: Dzialalnosc gospodarcza
    Od: "Aneta" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ralf78" <r...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy ktos wie co z ta ustawa ulatwiajaca otwieranie dzialalnosci swiezo
    > upieczonym absolwentom, ktora ma niby wejsc w czerwcu??????

    Witam. Projekt nowej ustawy o zatrudnieniu absolwentów przewiduje, że ci z
    nich, którzy podejmą działalność gospodarczą mogą być przez rok zwolnieni z
    opłacania składek na ubezp. emerytalne. Cały czas to się jeszcze wałkuje,
    gdyż rząd chce by zwolnienie to dotyczyło tylko tych absolwentów, którzy
    działają w rejonach zagrożonych wysokim bezrobociem strukturalnym, a sejm -
    by wszystkich. Należałoby poczekać co zrobi senat i zarejestrować dg dopiero
    po wejściu w życie ustawy (nie wczesniej, gdyż wtedy straci się możliwość
    skorzystania ze zwolnienia). W międzyczasie możesz dowiedzieć się czy w
    twoim urzędzie pracy nie ma środków przeznaczonych na ułatwianie podjęcia dg
    absolwentom (wiem, że cos takiego istnieje) i być może skorzystać z takiej
    formy pomocy (nie musi koniecznie miec formy materialnej - mogą to być np.
    szkolenia dot. prowadzenia dg). Pozdr. Aneta

  • 3. Data: 2002-05-31 21:34:46
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik ralf78 <r...@b...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...vogel.pl...
> [...]
    > czy ktos wie co z ta ustawa ulatwiajaca otwieranie dzialalnosci swiezo
    > upieczonym absolwentom, ktora ma niby wejsc w czerwcu??????

    Jak chodzi o ryczałt to nie wiem. Trzeba poszukać w przepisach.
    Jak chodzi o rozpoczęcie DG to tutaj jest wszystko:
    http://prawo.w.interia.pl/dg.html

    WS

  • 4. Data: 2002-05-31 22:04:52
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 May 2002, Wojciech Suszycki (Brick B.) wrote:

> [...]
    [...]
    >+ Jak chodzi o ryczałt to nie wiem. Trzeba poszukać w przepisach.

    Prawdę mówiąc kiedy je czytałem - to w zasadzie tylko
    "konserwację [sprzętu]" dało się 'na czysto' wcisnąć,
    do reszty były *co najmniej* wątpliwości.
    Rafale - jeszcze czeka cię decyzja "VAT - nieVAT".
    Weź pod uwagę że wszelkiego rodzaju "doradztwo" kieruję
    w stronę "VAT" (do niektórych działalności *też* jest
    przymus VATu).

    No i skoro już dziś zacząłem ;) - to:
    http://groups.google.com.pl/groups?as_oq=rozpoczynam
    %20rozpocz%EAcie&as_ugroup=*.podatki&lr=&as_drrb=b&a
    s_mind=12&as_minm=1&as_miny=2001&as_maxd=31&as_maxm=
    5&as_maxy=2002&num=100&hl=pl
    (tak przykładowo) tez nie zaszkodzi -:)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-06-01 15:57:41
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl.no.spam>

    http://www.mg.gov.pl/struktur/WWW_MSP/Porady/Porady.
    htm

  • 6. Data: 2002-06-01 16:43:31
    Od: "Piotr W." <p...@u...interia.pl>

> [...]
    > przedsiewzieciach. Czy, ktorykolwiek z szanownych grupowiczow moglby mi
    > poradzic jak mam sie do tego zabrac, chodzi mi konkretnie o forme

    Fajne są misie:
    http://www.misie.pl/
    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 7. Data: 2002-06-01 16:59:37
    Od: "GRABO" <g...@w...pl>

    Ja mam dla Ciebie jedna rade, przed zakladaniem jakijkolwiek firmy zorientuj
    sie jak ci moze pomoc urzad pracy - kredyt, szkolenia, pomoc prawna, a na
    ustawe trzeba poczekac.

    pozdr. GB