  • 1. Data: 2010-10-15 05:59:44
    Temat: Działalność gospodarcza a zameldowanie.
    Od: max441 <m...@w...pl>

    Witam,
    Mam następujący problem. Jestem zameldowany na stałe w mieście X (miasto
    powiatowe), zatrudniony jestem na umowę o pracę (telepraca) w mieście Y
    (ten sam powiat co X, choć pewnie to nie ma znaczenia). Obecnie mieszkam
    w mieście Z (miasto wojewódzkie, inny powiat niż X), gdzie nie mam
    żadnego zameldowania (wiem, że to niezgodne z prawem).
    Chciałbym założyć DG w mieście Z. I teraz moje pytanie. Czy mogę
    zarejestrować DG w mieście Z, jeśli wynajmę w tym mieście biuro pod DG?
    Jeśli tak, to gdzie będzie wtedy właściwy dla mnie urząd skarbowy i ZUS?
    Gdzie powinny być odprowadzane składki z DG i umowy o pracę?
    Drugi wariant, który rozpatruję to założenie DG w mieście X w miejscu
    zameldowania. Czy jako dodatkowe miejsce prowadzenia DG mogę podać adres
    biura w mieście Z? Czy dokumentacja, wyposażenie, towar itd. musi być
    przechowywany w miejscach prowadzenia DG, czy mogę niektóre rzeczy
    przechowywać w miejscu zamieszkania?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-10-15 06:37:03
    Temat: Re: Działalność gospodarcza a zameldowanie.
    Od: "andrzej" <k...@a...de>

    Użytkownik "max441" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy dokumentacja, wyposażenie, towar itd. musi być przechowywany w miejscach
    > prowadzenia DG, czy mogę niektóre rzeczy przechowywać w miejscu zamieszkania?

    Będąc osobą fizyczną masz firmę (DGOF) i tak tam gdzie zgłosiłeś, że mieszkasz
    (meldunek). O ile dobrze pamiętam, to możesz zgłosić wiele różnych miejsc pracy
    i/lub przechowywania dokumentów. Mogą one np. być w biurze księgowym.
    Natomiast wyposażenie, towar możesz trzymać nawet pod mostem i nikomu się z tego
    nie tumaczyć, bo to jest Twoja własność i możesz z tym robić co Ci się podoba.

    --
    andrzej

    Naprawa i wymiana szyb samochodowych u klienta
    www.auto-szyby.opx.pl www.agi.de
    Zatrudnimy w całym kraju mechaników i handlowców z doswiadczeniem w branży

  • 3. Data: 2010-10-15 07:07:40
    Od: beherit / pn <b...@s...firenet.eu.org>

    W dniu 2010-10-15 07:59, max441 pisze:

> [...]
    > biura w mieście Z? Czy dokumentacja, wyposażenie, towar itd. musi być
    > przechowywany w miejscach prowadzenia DG, czy mogę niektóre rzeczy

    Dokumentacja: przy zakładaniu wniosku jest pole [x] jak miejsce
    zameldowania lub uzupełniasz adres dla dokumentacji.

    Towar: gdzie chcesz :).

    Pozdr,p.

  • 4. Data: 2010-10-15 07:13:55
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 15-10-2010 08:37, andrzej pisze:
> [...]
    > Natomiast wyposażenie, towar możesz trzymać nawet pod mostem i nikomu
    > się z tego nie tumaczyć, bo to jest Twoja własność i możesz z tym robić

    No, no no, bez takich uogólnień.
    Oczywiście, może wszystko, ale pod warunkiem, że w niektórych sytuacjach
    odda podatek dochodowy i VAT który "zarobił" przy zakupie tego towaru.
    To nie jest tak, że "nikomu się nie tłumaczysz".
    Fakt że wyposażenie i ŚT znajdują się w dziwnych miejscach trzeba
    uzasadnić. US może o to zapytać i trzeba się będzie tłumaczyć.
    A że tłumaczenie zabierze 15 sekund (np.:pilarka została u klienta bo
    tam mamy dłuższe zlecenie i niewygodnie ją ciągle wozić), niczego nie
    zmienia.

    -

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2010-10-15 08:20:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Oct 2010, beherit / pn wrote:

    > Towar: gdzie chcesz :).

    Już napisali w poście obok, ale dodam: "po wystawieniu dowodu
    przesunięcia" :P
    (rozp. o KPiR przewiduje dowód wewnętrzny - a ściślej obowiązek jego
    wystawienia - w razie "przesunięcia towaru między zakładami". Zakładami
    *tego samego przedsiębiorcy*)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2010-10-15 11:24:46
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    W dniu 15.10.2010 08:37, andrzej pisze:
    > Użytkownik "max441" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Będąc osobą fizyczną masz firmę (DGOF) i tak tam gdzie zgłosiłeś, że
    > mieszkasz (meldunek).

    Widzę że te nieszczęsny meldunek wraca jak bumerang :)

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2010-10-15 18:18:38
    Od: <s...@a...pl>

    > Będąc osobą fizyczną masz firmę (DGOF) i tak tam gdzie zgłosiłeś, że mieszkasz
    > (meldunek).

    To w końcu Twoim zdaniem tam, gdzie mieszka, czy tam, gdzie ma meldunek?
    Odpowiedź jest jedna, ale chciałbym od Ciebie usłyszeć. Mam nadzieję, że wiesz,
    jaka jest różnica miedzy zamieszkaniem a zameldowaniem.

    > O ile dobrze pamiętam, to możesz zgłosić wiele różnych miejsc pracy i/lub
    > przechowywania dokumentów.

    Miejsce pracy może i tak. Z dokumentami nie jest już tak różowo.

  • 8. Data: 2010-10-15 19:49:55
    Od: "andrzej" <k...@a...de>

  • 9. Data: 2010-10-15 22:23:46
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > biura w mieście Z? Czy dokumentacja, wyposażenie, towar itd. musi być
    > przechowywany w miejscach prowadzenia DG, czy mogę niektóre rzeczy

    no to ja z autopsji powiem
    meldunku brak (mieszkanie sprzedane, dom jeszcze nie postawiony)
    DG tam gdzie mam biuro (wynajete)
    dochodowy tam gdzie mieszkam (bez meldunku jakiegokolwiek, tylko napisaem
    oswiadczenie ze zamierzam tu pozostac {w tym miescie})
    generalnie zero problemow
    bylo troche telefonow ze skarbowki ze jak to, ze nip nie z tego rejonu, ale
    po 2-3 minutach rozmowy zero problemow
    dla jasnosci :
    DG cala polska
    zamieszkanie Torun
    siedziba firmy Torun
    ostatni meldunek Wa-wa
    i da sie...

    --
    -
    pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-10-16 19:06:38
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > biura w mieście Z? Czy dokumentacja, wyposażenie, towar itd. musi być
    > przechowywany w miejscach prowadzenia DG, czy mogę niektóre rzeczy

    Wprzypadku osoby fizycznej prowadzącej DG, zobowiązania (US i ZUS)
    regulujesz w urzędach właściwych dla miejsca zameldowania.
    Jako miejsce prowadzenia DG podajesz dowolny adres (sam to określasz w EDG-1
    i formularzach dla GUS). Takich miejsc może być kilka. Musisz też określić
    miejsce przechowywania dokumenatcji księgowej. W przypadku korzystania z
    usług biura rachunkowego udzielasz im pełnomocnictwa do reprezentacji przez
    US i ZUS i większość spraw załtwia ci biuro. Ja za usługi biura płacę
    miesięcznie 150 zł i jest to jak najbardziej warte mojego świetego spokoju