  • 1. Data: 2010-10-15 08:47:50
    Temat: Kredyt na mieszkanie z pomocą rodziców a obowiązki podatkowe
    Od: allegrowicz <a...@w...pl>

    Witam,

    Mam takie pytanie:
    planujemy wraz z małżonką wziąć kredyt hipoteczny na mieszkanie,
    banki dają teraz możliwość wsparcia się dochodami innych osób, w naszym
    przypadku planujemy wesprzeć się dochodami rodziców żony.
    Formalnie nie będą oni właścicielami kupowanego mieszkania ale
    współkredytobiorcami.
    Pojawiła się taka wątpliwość czy w tym wypadku rodzice żony nie powinni
    zapłacić podatku od darowizny?
    Czy można w tej sytuacji w ogóle mówić o darowiźnie?
    Dodam jeszcze że kredyt będziemy spłacać sami bez pomocy teściów.

    Z góry dziękuje za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2010-10-15 08:50:43
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

> [...]
    > Czy można w tej sytuacji w ogóle mówić o darowiźnie?
    > Dodam jeszcze że kredyt będziemy spłacać sami bez pomocy teściów.

    kazdą darowizne nalezy zglosic do US w ciagu 6 miesiecy, w przypadku
    rodzicow nie placi sie podatku i kwota darowizny nie jest ograniczona.

    pozdrawiam, wromek

  • 3. Data: 2010-10-15 09:43:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/15/2010 3:47 AM, allegrowicz wrote:
> [...]
    > Czy można w tej sytuacji w ogóle mówić o darowiźnie?
    > Dodam jeszcze że kredyt będziemy spłacać sami bez pomocy teściów.

    prościej by było gdyby rodzice tylko żyrowali kredyt zamiast byli
    współkredytobiorcami. Ewentualnie wyrazili zgodę na wpiasnie hipoteki na
    ich mieszkanie jako zabezpieczenie ale bez brania kredytu na siebie.
    Wówczas nie bedzie problemu, co jest czyje i kto spłaca.
    Inne rozwiązanie, to wy bierzecie kredyt, oni biorą oddzielny kredyt i
    pożyczają wam te pieniądze, a wy je spłacacie.
    Koszuje was niewiele, a sprawa jest czysta.

    Proponuję jednak przed podpisaniem umowy wybrać się z jej treścią do
    doradcy podatkowego, abo podpowiedział, wam jak to zrobić najlepiej.

    przy takiej konstrukcji US może postawić wam zarzut, że spłacacie część
    kredytu przypadającą na rodziców.

  • 4. Data: 2010-10-15 12:50:08
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Użytkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > kazdą darowizne nalezy zglosic do US w ciagu 6 miesiecy, w przypadku
    > rodzicow nie placi sie podatku i kwota darowizny nie jest ograniczona.

    może bardziej precyzyjnie: niezgłoszenie w terminie powoduje powstanie
    obowiązku zapłaty podatku

    --=olo=--

  • 5. Data: 2010-10-17 13:23:50
    Temat: Re: Kredyt na mieszkanie z pomoc? rodzic?w a obowi?zki podatkowe
    Od: allegrowicz <a...@w...pl>

    W dniu 2010-10-15 10:50, wromek pisze:

    > kazd? darowizne nalezy zglosic do US w ciagu 6 miesiecy, w przypadku
    > rodzicow nie placi sie podatku i kwota darowizny nie jest ograniczona.
    >
    > pozdrawiam, wromek

    No tak, tylko dla mnie to nie sa rodzice a tesciowie ....