  • 1. Data: 2003-01-08 13:56:01
    Temat: Działalność i etat
    Od: "Miroo \(usun USUNTO z adresu!\)" <U...@p...fm>

    Witam.
    Słyszałem, że US może się przyczepić gdy pracuje
    się w danej firmie na etacie i jednocześnie
    świadczy się jej usługi (wystawia faktury).

    Jak ominąć ten problem?

    Pracuję w firmie na etacie, lecz wszelkie podwyżki,
    większe premie itp są "zjadane" przez podatki
    i składki na ZUS. Szefostwo niechętne jest dać podwyżkę,
    gdyż dużo bardziej rosnie koszt pracownika.
    Planowałem założyć działalność i wszelkie premie
    i podwyżki na nią "przerzucić". Niestety podobno jest z tym
    problem :(

    Macie jakiś pomysł na rozwiązanie problemu? Podobno
    założenie spółki cywilnej ułatwi sprawę, tylko trzeba mieć
    kogoś zaufanego...
    Czy można założyć SC z kimś z rodziny?
    Jakie są minusy takiego rozwiązania?

    Pozdrawiam ... Miroo

  • 2. Data: 2003-01-08 14:04:53
    Temat: Re: Działalność i etat
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Miroo (usun USUNTO z adresu!)" <U...@p...fm> wrote in message
    > Witam.
    > Słyszałem, że US może się przyczepić gdy pracuje
    > się w danej firmie na etacie i jednocześnie
    > świadczy się jej usługi (wystawia faktury).
    >
    > Jak ominąć ten problem?

    nie ma problemu....

    US zawsze moze sie przyczepic, ale uslugi firnie swiadczyc mozna

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-01-11 13:21:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Jan 2003, Miroo (usun USUNTO z adresu!) wrote:

> [...]
    >+ Słyszałem, że US może się przyczepić gdy pracuje
    >+ się w danej firmie na etacie i jednocześnie
    >+ świadczy się jej usługi (wystawia faktury).

    Pytanie jaki problem ?
    Idąc "od tyłu" - czego US może się przyczepić:
    - nie wolno wykonywać transakcji dla pracodawcy i byłego pracodawcy
    jeśli jesteś na ryczałcie itp, KPiR i PK to ograniczenie nie dotyczy
    - podmiot powiązany musi stosować ceny "ogólnorynkowe" (niedawno
    komuś szukałem który to artykuł :))
    -...nie wiem... ?

    pzdr, Gotfryd
    PS: podatków i tak nie unikniesz... Może coś więcej wrzucisz
    w koszty.

  • 4. Data: 2003-01-11 13:24:47
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    wiadomości

    > - nie wolno wykonywać transakcji dla pracodawcy i byłego pracodawcy
    > jeśli jesteś na ryczałcie

    Dla pracodawcy tez?

    > - podmiot powiązany musi stosować ceny "ogólnorynkowe" (niedawno
    > komuś szukałem który to artykuł :))

    Czy pracownik jest podmiotem powiazanym z pracodawca wg definicji z ustaw
    podatkowych?

    Karol

  • 5. Data: 2003-01-11 16:00:10
    Od: "Miroo \(usun USUNTO z adresu!\)" <U...@p...fm>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
    > PS: podatków i tak nie unikniesz... Może coś więcej wrzucisz
    > w koszty.

    Jak dostane premie 600zł na etacie to na podatki/ZUS
    zabiorą ok 200 zł.
    Jeśli będę miał dodatkowo działalność - będę płacił z niej tylko
    składkę zdrowotną ok 100zł, którą odejmę od podatku
    dochodowego z działalnosci.
    Czy może coś źle myślę?

    Pozdrawiam ... Miroo

  • 6. Data: 2003-01-11 23:53:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Jan 2003, Karol wrote:
    [...]
    >+ > - nie wolno wykonywać transakcji dla pracodawcy i byłego pracodawcy
    >+ > jeśli jesteś na ryczałcie
    >+
    >+ Dla pracodawcy tez?

    Art.8.2 U.ryczałtowej:
    +++
    2. Jeżeli podatnicy wymienieni w ust. 1 pkt 6 nie zamierzajš wykonywać
    działalnoœci na rzecz byłych lub obecnych pracodawców, mogš do dnia
    rozpoczęcia działalnoœci, o którym mowa w art. 7, zawiadomić urzšd
    skarbowy właœciwy według miejsca zamieszkania podatnika o korzystaniu
    z opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
    ---

    Dalej jest o tym jak "przymusowo" przejść na KPiR w razie "wychylenia
    się" :) Zastrzegam że ustawa jest stara, tak z połowy zeszłego
    roku ;> (nie pilnuję bo nie mam motywacji :))

> [...]
    >+
    >+ Czy pracownik jest podmiotem powiazanym z pracodawca wg definicji z ustaw

    Art.25 UoPDoOF, wg mnie należy czytać tak:
    +++
    1. [...definicja "powiązań"...]
    2,3. [..określenie metod szacowania dochodów...]
    4. Przepisy ust. 1–3 stosuje się odpowiednio, gdy podmiot krajowy:
    3) pozostaje w związku gospodarczym z innym podmiotem krajowym
    5. Związek, o którym mowa w ust. 4 pkt 1, ma miejsce, gdy ...
    istnieją powiązania ... lub wynikające ze stosunku pracy.
    ---

    Jak dla mnie - czarno na białym...

    Karolu, czy ty mnie z lekka nie podpuszczasz ?? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-01-11 23:58:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Jan 2003, Miroo (usun USUNTO z adresu!) wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Jeśli będę miał dodatkowo działalność - będę płacił z niej tylko
    >+ składkę zdrowotną ok 100zł, którą odejmę od podatku

    Źle myślisz: ponieważ dostaniesz 600zł to musisz zapłacić
    19/30/40% podatku dochodowego. Zdrowotne odliczysz
    ale podatek zostanie :]
    Choć to bez znaczenia, to samego podatku zapłacisz nawet nieco
    więcej niż "w zakładzie": ponieważ *nie* płacisz ZUSu to masz
    większy przychód - czyli wyższy podatek.
    Oczywiście per saldo wyjdziesz na plus :), nadto co utonie w kosztach
    to też twoje - ale podatku bym w obliczeniach nie bagatelizował :)

    >+ Pozdrawiam ... Miroo

    Wzajem, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-01-13 15:19:13
    Od: "Miroo \(usun USUNTO z adresu!\)" <U...@p...fm>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
> [...]
    > Oczywiście per saldo wyjdziesz na plus :), nadto co utonie w kosztach
    > to też twoje - ale podatku bym w obliczeniach nie bagatelizował :)

    Nie bagatelizuję podatku, ale chyba lepiej wychodzi
    zapłacić podatek dochodowy niż podatek dochodowy + ZUS
    od tej samej kwoty.

    Pozdrawiam ... Miroo