  • 1. Data: 2002-04-19 20:44:34
    Temat: Dzialka budowlana- odliczenie
    Od: "Bogdan" <b...@p...wp.pl>

    Witam,
    Drodzy Grupowicze,
    Czy moge skorzystac z ulgi na zakup dzialki budowlanej za ubiegly rok, jesli
    dzialka kupiona byla wraz z rozpoczeta budowa.
    W akcie notarialnym osobno jest wymieniona kwota za zakup dzialki, a osobno
    za mury. Pozwolenie na budowe uzyskalem rowniez w ubieglym roku.
    Pytanie narodzilo sie, poniewaz uslyszlem dzis, ze jesli sprzedający
    odliczył sobie wczesniej ulge za dzialke to mnie ona nie przysluguje.
    Co Wy na to?
    Dzieki za ewentualne informacje.

    Bogdan

  • 2. Data: 2002-04-20 09:59:43
    Temat: Re: Dzialka budowlana- odliczenie
    Od: "KS" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bogdan" <b...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pytanie narodzilo sie, poniewaz uslyszlem dzis, ze jesli sprzedający
    > odliczył sobie wczesniej ulge za dzialke to mnie ona nie przysluguje.

    [KS]
    Problem jest inny. Ulga przysługuje na zakup gruntu pod budowę.
    Oznacza to,
    że warunkiem skorzystania z tej ulgi jest nabycie działki przed
    rozpoczęciem
    budowy. Jeżeli została zakupiona działka z rozpoczętą budową - ulga
    na zakup
    tej działki może nie być uznana przez organy podatkowe - chyba, że
    nabywca
    nie będzie kontynuował rozpoczętej budowy, czyli wyburzy istniejące
    mury
    i postawi budynek od podstaw.
    Fakt, że sprzedający odliczył sobie wcześniej ulgę "za działkę" nie
    ma dla
    nabywcy znaczenia.
    KS&