  • 1. Data: 2003-01-21 21:59:42
    Temat: Eksport oprogramowania z kluczem sprzętowym
    Od: Kuba <k...@p...onet.pl>

    Witam,
    Prowadzę małą firmę, usługi informatyczne. Jedn z moich programów jest
    w kilku wersjach językowych i chcę go sprzedawać za granicę. Właśnie
    wczora dostałem pierwsze zamówienie i teraz główkuję jak to wysłać,
    żeby być w zgodzie z przepisami. Program klient pobiera sobie z mojej
    strony WWW w postaci wersji demo a po otrzymaniu zapłaty na konto
    przesyłam mu mailem odpowiednie pliki, które przekształcą go w wersję
    pełną. Ze względów bezpieczeństwa stosuję zabezpieczenie programu w
    postaci klucza sprzętowego. Klucz ten niestety muszę już fizycznie
    dostarczyć do kienta. Pliki odbezpieczające program, o których pisałem
    wcześniej, pozwolą na działanie programu bez klucza np. przez ok. 30
    dni, w tym czasie dosyłam klucz pocztą.
    I teraz pytanie jak to ugryźć od strony fiskusa i urzędu celnego.

    Czy mogę zrobić to w ten sposób:
    1. w dniu otrzymania zapłaty za program wystawiam fakturę eksportową
    VAT, gdzie osobno fakturuję sprzedaż licencji (ekport usług z 0% VAT-
    ok. 400-600 Euro) a osobno klucz sprzętowy + CD-ROM z wersją
    instalacyjną programu, którą dodatkowo też wysyłam.

    2. Klucz i CD (ogólna wartość ok. 30 Euro) chcę fakturować ze stawką
    22% VAT, rezygnując z zerowej stawki VAT w tym przypadku, gdyż nie
    opłaca mi się wypełniać SAD-u i całej fury innych papierów.

    3. wysyłam to wszystko jako przesyłka pocztowa za zwrotnym
    potwierdzeniem odbioru.

    Nie wiem jednak, czy tak może być.
    Mam takie wątpliwości:

    A. czy w ogóle mogę to wysłać bez SAD-u, w kopercie, jako list (klucz
    sprzętowy jest malutki i wszystko swobodnie mieści się w kopercie
    lotniczej formatu B5) ?

    B. czy mogę w tej sytuacji wystawić fakturę z zerową stawką VAT na
    licencję. Wiem, że muszę mieć zawartą umowę z klientem, będę miał
    wszystkie jego dane adresowe, ale czy musi być ona podpisana przez
    klienta, czy wystarczy jak tylko ja ją wydrukuję, podpiszę, i wyślę
    jeden egzemplarz wraz z programem ? Nie mam żadnej pewności, że umowa
    zostanie podpisana i odesłana, nawet jak o to poproszę,

    C. A może wysłać osobno paczuszkę z kluczem sprzętowym i CD,
    deklarując wartość ok. 30 Euro, a fakturę przesłać w osobnym liście,
    z rozbiciem j.w. ?

    D. A może jeszcze jakoś inaczej to zrobić ?

    Przepraszam za tak długi post ale przeszukałem grupę, trochę
    poczytałem na ten temat i dalej nie jestem pewien.

    Pozdrawiam,

    Kuba

  • 2. Data: 2003-01-22 12:18:37
    Temat: Re: Eksport oprogramowania z kluczem sprzętowym
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Kuba" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > dni, w tym czasie dosyłam klucz pocztą.
    > I teraz pytanie jak to ugryźć od strony fiskusa i urzędu celnego.

    Najlepiej w ten sposob, by przeslac pliki sprawiajace iz klucz jest
    nepotrzebny..

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-01-22 19:50:26
    Od: Kuba <k...@p...onet.pl>

    >Najlepiej w ten sposob, by przeslac pliki sprawiajace iz klucz jest
    >nepotrzebny..
    >
    >Boguslaw

    Tak, tylko problem w tym, ze ja jednak nie chce zrezygnowac z klucza
    zabezpieczajacego.
    Kuba

  • 4. Data: 2003-01-23 09:32:32
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Kuba"[...]
    > Tak, tylko problem w tym, ze ja jednak nie chce zrezygnowac z klucza
    > zabezpieczajacego.
    >
    > Kuba

    Mysle, ze brnie Pan w slepa uliczke

    jesli program jest dostosowany do potrzeb klienta, lepiej pozwolic mu
    korzystac
    "do woli" - oplaci sie to kiedys.

    jesli jest "dla masowego odbiorcy" informacja ze jest z kluczem
    skutecznie odstraszy duza grupe potencjalnych nowych nabywcow.

    Przeciez niedlugo zrobi Pan nowa lepsza wersje...

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-01-23 13:02:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Jan 2003, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ "Kuba"[...]
    >+ > >
    >+ > Tak, tylko problem w tym, ze ja jednak nie chce zrezygnowac z klucza
> [...]

    Aczkolwiek to OT - skoro Kuba uważa że chce mieć klucz
    to propozycja żeby problem z cłem i podatkiem obszedł
    wywalając klucz jest NTG :] !

    pzdr, Gotfryd
    (bez pomysłów)

  • 6. Data: 2003-01-23 13:39:37
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    -2.portezjan.zabrze.pl..
    .

    > Aczkolwiek to OT - skoro Kuba uważa że chce mieć klucz
    > to propozycja żeby problem z cłem i podatkiem obszedł
    > wywalając klucz jest NTG :] !

    Alez...Drogi Godfrydzie.....

    Dlaczego uwazasz, ze to zla propozycja zastanowic sie, czy istotnie dobrze
    miec jest to,
    co sprawia klopot...?
    A poza tym...mysle, ze mozna zrobic tak, ze sprzeda sie osobno klucz
    "uniwersalny" ktory "zaprogramuje sie sam".

    (acha - jesli czegos takiego nie ma - to jestem autorem pomyslu)

    Ale nadal podtrzymuje,z e lepsza strategia jest zrezygnowac z klucza.

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-01-23 17:30:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Jan 2003, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ Dlaczego uwazasz, ze to zla propozycja zastanowic sie, czy istotnie dobrze
    >+ miec jest to, co sprawia klopot...?

    Jeśli po otrzymaniu propozycji pisze nadal że "chce mieć"
    to nie widzę powodu do uszczęśliwiania go na siłe ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-01-24 09:08:59
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    2.portezjan.zabrze.pl...
    > On Thu, 23 Jan 2003, Boguslaw Szostak wrote:
    > [...]
    >
    > Jeśli po otrzymaniu propozycji pisze nadal że "chce mieć"
    > to nie widzę powodu do uszczęśliwiania go na siłe ;)

    Alez przeciez podalem moja propozycje rozwiazania.
    Niech sobie sam kupujacy klucz zrobi, a sprzeawany program sam
    klucz zaprogramuje (np na podstawie kodu wygenerowanego
    z konfiguracji sprzetowej).

    Ja nic na sile, ale uwazam, ze czlowiek chce zostac dinozaurem.

    Boguslaw

  • 9. Data: 2003-01-24 17:30:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Jan 2003, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ Alez przeciez podalem moja propozycje rozwiazania.
    >+ Niech sobie sam kupujacy klucz zrobi,

    To jest propozycja na p.r.h.n ??
    Dziś już druga ;) (poprzednia nie twoja :))
    [...]
    >+ Ja nic na sile, ale uwazam, ze czlowiek chce zostac dinozaurem.

    Oczywiście. Kiedyś każdy sobie buty sam robił, a dziś
    zrobienie klucza problemem nie jest - to o co chodzi...

    pzdr, Gotfryd
    PS: poza konkursem - to ciągle nie doceniasz "security
    by obscurity", mimo że że swoje wady ma :)

  • 10. Data: 2003-01-27 13:13:05
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    portezjan.zabrze.pl...
> [...]
    > [...]
    >
    > Oczywiście. Kiedyś każdy sobie buty sam robił, a dziś
    > zrobienie klucza problemem nie jest - to o co chodzi...

    Nie o to....
    Programy zabezpieczone kluczem to wymierajacy gatunek..

    Boguslaw