  • 1. Data: 2004-03-16 16:01:11
    Temat: Europejski numer VAT
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Czy coś już wiadomo? Czy można swój PL+NIP zarejestrować, żeby potem nie
    było 'ciepło' pod koniec kwietnia?

    P.

  • 2. Data: 2004-03-16 16:52:20
    Temat: Re: Europejski numer VAT
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Czy coś już wiadomo? Czy można swój PL+NIP zarejestrować, żeby potem nie
    > było 'ciepło' pod koniec kwietnia?

    Artykuły nowej ustawy dotyczące rejestracji
    wchodzą w życie 7 dni od ogłoszenia ustawy,
    więc na razie nic nie możesz zrobić.
    Na pewno będzie 'ciepło' :-)

  • 3. Data: 2004-03-16 17:50:07
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@d...pl>

    > Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Artykuły nowej ustawy dotyczące rejestracji
    > wchodzą w życie 7 dni od ogłoszenia ustawy,
    > więc na razie nic nie możesz zrobić.
    > Na pewno będzie 'ciepło' :-)

    A co to za rejestracja NIPu europejskiego ? Kto to będzie musiał zrobić i po
    co ? Proszę, podajcie jakieś namiary na ustawę.

    Z.K.

  • 4. Data: 2004-03-16 20:50:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Zygmunt Kałuża" <e...@d...pl> napisał w wiadomości
    > A co to za rejestracja NIPu europejskiego ? Kto to będzie musiał zrobić i
    po
    > co ? Proszę, podajcie jakieś namiary na ustawę.

    W zasadzie to z przepisów nowej ustawy wynika
    rejestracja dla wszystkich podatników określona w art 96.
    Tzw rejestracja jako "podatnik VAT czynny"
    a dla tych, którzy chcą dokonywać
    wewnątrzwspólnotowego nabycia/dostawy
    powiadomienie naczelnika US
    i uzyskanie statusu "podatnik VAT UE" (art 97)

  • 5. Data: 2004-03-16 22:26:00
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Zygmunt Kałuża" <e...@d...pl> napisał w wiadomości

    > A co to za rejestracja NIPu europejskiego?

    Od 1 maja jak będziesz chciał handlowac z UE.

    > Kto to będzie musiał zrobić i po co ?

    Ci, którzy będą chcieli handlować z UE. Po co? Bo w Hiszpanii może być
    podatnik, który ma taki sam NIP jak i Ty. Nowy "europejski" numer ma taką
    możliwość wyeliminować.

    > Proszę, podajcie jakieś namiary na ustawę.

    Parę wierszy niżej mój post pt."Nowa ustawa o vat - tekst jednolity"

    Pzdr,
    BaLab

  • 6. Data: 2004-03-16 22:43:28
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Ci, którzy będą chcieli handlować z UE. Po co? Bo w Hiszpanii może być
    > podatnik, który ma taki sam NIP jak i Ty.

    Raczej nie może bo hiszpańskie rozpoczynają się od ES.
    http://europa.eu.int/comm/taxation_customs/vies/en/f
    aqvies.htm

    > Pzdr,
    wzj.
    Pix

  • 7. Data: 2004-03-16 23:28:27
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    BaLab <b...@p...com> wrote:
    > Ci, którzy będą chcieli handlować z UE. Po co? Bo w Hiszpanii może być
    > podatnik, który ma taki sam NIP jak i Ty. Nowy "europejski" numer ma taką
    > możliwość wyeliminować.

    Raczej nie, bo na początku są 2 literki oznaczające kraj.

    Właściwie to się zastanawiam po co ta rejestracja - nie mogą tego
    zrobić automatycznie? Przecież sam numer już znamy - PL + dotychczasowy
    NIP. Urzędy wiedzą, pod jakimi NIPami są firmy, kto VAT płaci, itd.
    Więc po co niszczyć drzewa i kazać stać w kolejkach?

    P.

  • 8. Data: 2004-03-17 00:06:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Mar 2004, Paszczak wrote:

> [...]
    >+ > możliwość wyeliminować.
    >+
    >+ Raczej nie, bo na początku są 2 literki oznaczające kraj.

    Nie wiem czy pora późna i mam tak wyostrzoną czujność, ale zdawało
    mi się że BaLab dokładnie to miał na myśli: numer *bez* "Plki" może
    się powtarzać. "Z" - nie ma prawa. A to nie pierwszy post który
    go "prostuje" :)

    >+ Właściwie to się zastanawiam po co ta rejestracja - nie mogą tego
    >+ zrobić automatycznie? Przecież sam numer już znamy - PL + dotychczasowy

    To się nazywa "logika".
    Nie mylić z "literą prawa" :)
    Za "literą" AFAIK przemawiało dokonanie "selekcji żywych" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-03-17 00:40:11
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > mi się że BaLab dokładnie to miał na myśli: numer *bez* "Plki" może
    > się powtarzać. "Z" - nie ma prawa. A to nie pierwszy post który

    Dzięki. Już myślałem, że to ze mną coś nie tak ;).

    Pzdr,
    BaLab

  • 10. Data: 2004-03-17 07:50:18
    Od: bubbbbaaaaa <1...@w...pl__________WYWAL>

    >Na pewno będzie 'ciepło' :-)

    bedzie nawet bardzo goraca.
    podobno pelny proces rejestracji tak aby numer PL+nip byl widoczny w
    europejskich strukturach trwa ( bedzie trwac ) okolo 2 miesiecy ( info
    od kogos blisko MF )
    wic juz jest ZA POZNO
    juz dzis trzeba wyrabiac sobie sciezki i kanaly dostepu w US aby nasze
    zgloszenia rejestracyjne byly wypychane jako pierwsze...
    to jest smutne, ale 1 maja wiele firm nie bedzie zarejestrowanych jako
    VAT-EU
    nie musze chyba mowic co sie z tym wiaze...

    bubbbaaaaa