  • 1. Data: 2002-02-26 21:27:26
    Temat: Ewidencjonowanie sprzedazy
    Od: "Pawel F." <p...@m...ariadna.pl>

    Rozpoczalem sprzedawanie w malym sklepiku, PKPiR+VAT (wszystkie artykuly
    kupuje i sprzedaje na 22%). Nie lapie sie pod kase fiskalna, bo mam zbyt
    male obroty, ale mam pytanie:

    Czy wystarczajacym sposobem na ustalenie utargu dziennego jest zliczenie
    pieniedzy na poczatku dnia a pozniej na koncu???
    (oczywiscie przy zalozeniu, ze w ciagu dnia nie mam innych wplat i wyplat).

    Kiedys widzialem w innym sklepie, ze obslugujacy zmudnie wpisywal do tabelki
    kazda sprzedana pozycje. Czy robil to ze wzgledu na obowiazek, czy dlatego,
    ze "szef mu kazal"???

    PS. Tak z ciekawosci: jak na koniec miesiaca ustala sie ilosc VATu jesli bez
    kasy fiskalnej sprzedaje sie na rozne stawki VAT???

  • 2. Data: 2002-02-26 22:17:58
    Temat: Re: Ewidencjonowanie sprzedazy
    Od: "Fencer by \(s\)word" <f...@p...com>

    Użytkownik "Pawel F." <p...@m...ariadna.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy wystarczajacym sposobem na ustalenie utargu dziennego jest zliczenie
    > pieniedzy na poczatku dnia a pozniej na koncu???

    Tak

    > (oczywiscie przy zalozeniu, ze w ciagu dnia nie mam innych wplat i
    wyplat).

    Wazne zebys wpisal jako przychod to co pochodzi ze sprzedazy towarow.

    To ze nie podpadasz pod kase fiskalna nie wyklucza mozliwosci uzywania
    jakiegos liczydla (kasy niesfiskalizowanej) jako rejestratora sprzedazy
    oraz wplat i wyplat i innych operacji kasowych gotowkowych i bezgotowkowych.

> [...]

    bez
    > kasy fiskalnej sprzedaje sie na rozne stawki VAT???

    W twoim przypadku bedzie to 18.03% wartosci sprzedazy brutto

    --
    Pozdrówka,
    Irek Makowski [Fencer by (s)word]

  • 3. Data: 2002-02-26 22:20:49
    Temat: Odp: Ewidencjonowanie sprzedazy
    Od: "Pawel F." <p...@m...ariadna.pl>

    > Tak

    dzie-ku-je :-))

  • 4. Data: 2002-02-27 00:52:33
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@b...onet.pl>

    Użytkownik "Fencer by (s)word" <f...@p...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Pawel F." <p...@m...ariadna.pl> napisał w wiadomości

    > W twoim przypadku bedzie to 18.03% wartosci sprzedazy brutto

> [...]

    zgadza się ale
    jezeli ktos sprzedaje w roznych stawkach (co i Tobie moze sie kiedys
    zdarzyc)
    to oblicza podatek struktura zakupow handlowych (art.30 ustawy VAT)

    pozdrawiam - Darek

  • 5. Data: 2002-02-28 14:37:20
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Pawel F." <p...@m...ariadna.pl> wrote in message
    > Rozpoczalem sprzedawanie w malym sklepiku, PKPiR+VAT (wszystkie artykuly
    > kupuje i sprzedaje na 22%). Nie lapie sie pod kase fiskalna, bo mam zbyt
    > male obroty, ale mam pytanie:

    To ja tez tak PS z ciekawosci.
    20 % z 40 000 PLN to 8 000 PLN to ok 666 PLN na miesiac.

    czy za takie pieniadze (przeciez sa jakies koszty) oplaca sie "wychodzic z
    domu" ?

    Boguslaw