  • 1. Data: 2002-02-26 15:55:21
    Temat: VAT przy zakupach w UE
    Od: "DaViD" <m...@i...pl.nospam>

    Chciałem kupić w holenderskim skepie internetowym przenośny odtwarzacz
    MP3. Okazało się, że sklep doliczy mi 19% VAT, bo towar trafi do Polski. Czy
    taka sytuacja jest prawidłowa, tzn. czy ten VAT nie powinien być naliczany
    tylko dla państw członków UE?

    Ja oczywiscie zaplaciłbym podatek, ale w Polsce. Dodatkowo nie wiem, czy
    przypadkiem, jeśli zapłaciłbym ten VAT w Holandii, to czy w Polsce nie
    naliczyliby mi go drugi raz. O ile się orientuję, to chyba istnieją jakieś
    umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.

    --
    Pozdrawiam,
    DaViD

  • 2. Data: 2002-02-26 19:20:42
    Temat: Re: VAT przy zakupach w UE
    Od: "Carlosky" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DaViD" <m...@i...pl.nospam> napisał w wiadomości
> [...]
    Czy
    > taka sytuacja jest prawidłowa, tzn. czy ten VAT nie powinien być naliczany

    nie powinni doliczac podatku skoro sprzedany towar opuszcza UE, placisz za
    to 22% VAT w Polsce przy odprawie celnej
    prosciej jest gdy kupujesz cos osobiscie wowczas:
    albo piszesz oswiadczenie, ze zakupiony przez Ciebie towar opuszcze granice
    UE i placisz tylko wartosc netto dostarczajc pozniej sprzedawcy papier
    podbity na granicy przez niemiecka kontrole celna,
    albo placisz brutto podbijasz na granicy wracasz i Ci calosc zwracaja,
    albo wypelniasz deklaracje TAX FREE i zwrot odbierasz w PL, ale kwota jest
    pomniejszona o prowizje, przy zakupach w Niemczech przy podatku niem.
    wynoszacym 14% dostajesz 10% zwrotu, a 4% to prowizja
    jesli wwozony towar pokazujesz tylko Niemcowi i nie zglaszasz naszym
    celnikom to zaoszczedzasz 22% Vatu- powszechne zjawisko dla mieszakancow
    regionow nadgranicznych

    carlosky
    *********************************
    Skydive & Altitude & FreeFly

  • 3. Data: 2002-02-26 23:08:45
    Od: "Bambino" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Carlosky" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    <ciach>

> [...]
    > pomniejszona o prowizje, przy zakupach w Niemczech przy podatku niem.
    > wynoszacym 14% dostajesz 10% zwrotu, a 4% to prowizja

    Sorki, ze sie wtracam, ale nasuwa mi sie pytanie czy powyzsza procedure
    mozna zastosowac w przypadku kupna samochodu w UE? Zastanawiam sie wlasnie
    nad takim zakupem, ale nie wiem czy odzyskam VAT z UE a jesli nie odzyskam
    to czy bede musial zaplacic VAT dla PL i w jakiej wysokosci?

    Pozdrawiam
    bambino