  • 1. Data: 2003-05-30 17:57:17
    Temat: FAKTURA FISKALNA CO TO JEST i z czym to sie je
    Od: "TPSA" <m...@p...wp.pl>

    Szanowni grupowicze
    Faktura fiskalna co to jest i kiedy to sie uzywa?
    W moim programie do wystawiania faktur sa takie pozycje:
    a) faktura VAT
    b)faktura konsumcyjna
    c)faktura fiskalna
    Posiadam drukarke fiskalna. czy powinienem wystawic np, normalna fakure vat
    czy tez fakture vat fiskalna?
    jak mniemam wtedy paragon podczepia sie pod fakture chyba. Ale czy jest
    obowiazek fiskalizowac fakury????
    POMOCY

  • 2. Data: 2003-05-30 20:38:33
    Temat: Re: FAKTURA FISKALNA CO TO JEST i z czym to sie je
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "TPSA" <m...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    vat
    > czy tez fakture vat fiskalna?
    > jak mniemam wtedy paragon podczepia sie pod fakture chyba. Ale czy jest

    Hej, zdradź co to za fajna firma wymyśla takie egzotyczne określenia na
    faktury??? Temat "faktur konsumpcyjnych" powraca jak bumerang, a o czymś
    takim żadne ucho nie słyszało, ani żadne oko takich nie widziało... ;-)

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 3. Data: 2003-05-31 09:10:25
    Od: "Mrls" <m...@p...onet.pl>

    Faktycznie zdradź nazwe firmy, bo powiem szczerze pierwszy raz słysze takie
    nazwy.
    Można jedynie pospekulować:
    - faktura konsumpcyjna to być może faktura wewnętrzna
    - faktura vat fiskalna to może odpowiednik fiskalnego paragonu.

    Takie są moje typy , choć ciężko coś wymyśleć

    Marcin

  • 4. Data: 2003-06-01 20:13:25
    Od: "Marek Rzezwicki" <n...@r...pl>

    > jak mniemam wtedy paragon podczepia sie pod fakture chyba. Ale czy jest
    > obowiazek fiskalizowac fakury????
    > POMOCY

    Może chodzi o przypadek gdy wystawiasz fakturę dla klienta detalicznego? Np.
    na materiały budowlane, albo po prostu klient sobie życzy fakturę, a nie
    prowadzi działalności, nie jest firmą, instytucją, tylko panem Kowalskim.
    Wtedy powinienneś wystawić faturę na podstawie paragonu, ale może program to
    upraszcza i po prostu wystawia fakturę jednocześnie z paragonem,
    niefortunnie nazwaną "fiskalną".
    Nie pdajesz nazwy programu i producenta, więc tylko się można domyślać ...

    Marek

  • 5. Data: 2003-06-01 20:23:24
    Od: maruda <m...@g...mm.pl>

    30.05.2003 19:57, persona, tytułująca się 'TPSA', napisała:
> [...]
    > czy tez fakture vat fiskalna?
    > jak mniemam wtedy paragon podczepia sie pod fakture chyba. Ale czy jest

    Wygląda to na wróżenie z fusów. Jest jednak prosta metoda. Albo
    dokumentacja programu alba jasna odpowiedź producenta programu: co jest
    czym, w oparciu o przepisy stosownych ustaw. Jeżeli program ma
    wsmpomagać dg, to musi stosowac terminologię przyjęta w dg, bez żadnej
    dowolności.

  • 6. Data: 2003-06-01 21:47:47
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Fri, 30 May 2003 19:57:17 +0200, "TPSA" <m...@p...wp.pl> wrote:

    Moge jedynie gdybac.

    >a) faktura VAT

    Klasyczna faktura VAT liczona w cenach netto i do tego naliczany VAT.

    >b)faktura konsumcyjna

    A to co za wynalazek? Chyba ze komus chodzilo o fakture wewnetrzna - np.
    przekazanie towarow na cele reprezentacji i reklamy czyli sprzedaz samemu sobie.
    Tylko ze mozna to zrobic i na zwyklej fakturze. A tak przy okazji wyjasnienie -
    taki obowiazek wynika ze znowelizowanego art 2 ustep 3 ustawy o podatku od
    towarow i uslug. Pod wiadomoscia troche wiecej na ten temat.

    >c)faktura fiskalna

    Faktura dla osob fizycznych nie prowadzacych dzialalnosci gosp. ewentualnie dla
    podmiotow nie bedacych platnikami podatku VAT - wtedy tak jak paragon fakture
    wystawia sie w kwocie brutto i z brutto wylicza sie VAT i kwote netto.

    Kyniu

    3. Dokumentowanie niektórych czynności. W znowelizowanej ustawie o VAT
    szczegółowo zostały uregulowane kwestie dotyczące dokumentowania niektórych
    czynności (art. 32 ust. 4 VATU). O ile jednak określenie, że czynności
    wymienione w art. 2 ust. 3 pkt 1, 2, 4 i 5 ustawy o VAT (czyli oprócz
    wymienionych wyżej także świadczenie odpłatnych usług bez pobrania należności)
    należy dokumentować fakturami wewnętrznymi - stanowi tylko konsekwencję
    generalnego zastąpienia faktur i rachunków uproszczonych jednolitym dokumentem w
    zakresie VAT, czyli fakturą (do momentu nowelizacji ustawy o VAT czynności, o
    których mowa dokumentowane były bowiem rachunkami uproszczonymi), to inne
    obowiązujące po nowelizacji uregulowanie w zakresie problematyki dokumentowania
    omawianych czynności stanowi wyjaśnienie istotnych wątpliwości.
    Otóż ustawa o VAT, a także przepisy wykonawcze nie precyzowały kiedy należy
    wystawić dokument dotyczący wymienionych czynności. Przepisy określiły bowiem
    tylko moment powstania obowiązku podatkowego. W myśl art. 6 ust. 1 ustawy o VAT
    - obowiązek podatkowy powstaje w związku z wymienionymi czynnościami - z chwilą
    przekazania lub darowizny towaru. Powstawała więc wątpliwość czy każdy
    przekazywany towar np. na potrzeby reklamy powinien zostać udokumentowany
    rachunkiem wystawionym z chwilą przekazania. Podatnicy VAT wielokrotnie
    podkreślali, że obowiązek taki jest szczególnie uciążliwy w odniesieniu do
    materiałów reklamowych o niewielkiej wartości, których przekazywane są duże
    ilości np. zapalniczki, długopisy itd.

    Uwzględniając wspomniane opinie podatników - Ministerstwo Finansów w wyjaśnieniu
    z 18.5.1994 r. (Nr MWM2397/94/KW) dopuściło dokumentowanie tych czynności jednym
    rachunkiem uproszczonym, dotyczącym całego miesiąca (czyli towarów
    przekazywanych lub darowanych w danym miesiącu), bez konieczność rozliczania
    faktycznie przekazanych w danym miesiącu towarów.

    Wspomniane stanowisko Ministerstwa Finansów ukształtowało praktykę nie
    kwestionowaną przez organy podatkowe - problematyka ta nie została jednak
    uregulowana jednoznacznie w przepisach o VAT. Dopiero dokonując omawianej
    nowelizacji ustawy o VAT (art. 32 ust. 4 VATU) jednoznacznie wskazano, że
    podatnik może za dany miesiąc wystawić jedną fakturę dokumentującą wymienione
    wyżej czynności w tym miesiącu.

    Powyższy przepis nie tyle więc wprowadza zupełnie nowe zasady postępowania lecz
    legalizuje już istniejące i w przypadku podatników, którzy dotychczas
    postępowali w inny sposób - upraszcza zasady dokumentowania i rozliczania VAT.

    --

  • 7. Data: 2003-06-03 07:00:16
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    wrote:

    >Faktura fiskalna co to jest i kiedy to sie uzywa?

    Mój typ:
    faktura o której mowa w art. 36 ust 4 rozporządzania vatowego
    --

    Sławomir Dąbrowski