  • 1. Data: 2003-05-30 17:51:06
    Temat: student >26 lat, ZUS, UoD
    Od: Łukasz Mach <l...@m...com.pl>

    właśnie niedawno skończyłem 26 lat. jestem jeszcze (przez ok. miesiąc)
    studentem.

    czy od umowy o dzieło muszę teraz płacić jakiś zus?. czy jak przestanę być
    studentem, będę musiał?.

    pozdrav

    maHo

    --
    lukasz shift-2 mach.com.pl,http://www.lukasz.mach.com.pl
    gg://1612670 jabber://m...@j...org jabber://m...@j...gda.pl

  • 2. Data: 2003-05-30 22:00:01
    Temat: Re: student >26 lat, ZUS, UoD
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 May 2003, Łukasz Mach wrote:
    [...]
    >+ czy od umowy o dzieło muszę teraz płacić jakiś zus?. czy jak przestanę być
    >+ studentem, będę musiał?.

    Tylko o ile wykonasz umowę o dzieło dla lub na rzecz twojego
    pracodawcy !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-05-31 19:14:01
    Od: Łukasz Mach <l...@m...com.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > On Fri, 30 May 2003, Łukasz Mach wrote:
    > [...]
    >
    > Tylko o ile wykonasz umowę o dzieło dla lub na rzecz twojego
    > pracodawcy !
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd

    jako że zadałem 2 pytania o przeciwstawnym znaczeniu(sorry), chcę uściślić:
    będę musiał płacić zus tylko o ile wykonam......
    czy
    nie będe musiał płácić zus tylko o ile wykonam.....
    ?

    pozdrav

    maHo
    --
    lukasz shift-2 mach.com.pl,http://www.lukasz.mach.com.pl
    gg://1612670 jabber://m...@j...org jabber://m...@j...org

  • 4. Data: 2003-06-04 12:42:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 31 May 2003, Łukasz Mach wrote:

> [...]
    >+ jako że zadałem 2 pytania o przeciwstawnym znaczeniu(sorry), chcę uściślić:
    >+ będę musiał płacić zus tylko o ile wykonam......

    Takie znaczenie. Tylko wykonując dzieło dla lub na rzecz
    (znaczy: przyjęcie umowy przez pośrednika nie pomoże)
    firmy która jednocześnie jest twoim pracodawcą płacisz ZUS.
    W pozostałych przypadkach - ZUSu nie ma :)

    pozdrowienia, Gotfryd