  • 1. Data: 2005-03-26 16:23:45
    Temat: FK dla informatykow...
    Od: azbest <a...@p...onet.pl>

    Witam!

    Problem jak w temacie - fk dla informatyków.
    Mam bardzo dobrą wiedzę z zakresu "informatyki", administracji, itp.
    Teraz mam problem, bo firmy chciałyby czasem coś zmienić w programie itp, a ja
    nic na tem temat nie wiem :( A kończy się na tym, że zaczynam być niepotrzebny,
    bo firm świadczących usł. inf. jest od groma, a żeby zająć się księgowością, to
    już potrzebna jest zaufana osoba.

    Na studiach miałem jakąś rachunkowość, no ale to były studia, które z
    rzeczywistością nie miały nic wspólnego- wybaczcie, ale mnie uczyli tam pierdół
    - byłem na kierunku Informatyka i Ekonometria.

    Zatem, czy jest jakas pozycja na rynku wprowadzająca informatyków w ten jakże
    szeroki temat ? W zasadzie nie chodzi mi o przepisy, różnej maści stawki Vat
    itp, ale o to, aby się dowiedzieć co to BO, RW, bilans, jak zakańczać miesiąc,
    rok, księgowanie, konta i inne o których nie wiem :)

    Czy ktoś może kupował i może ocenić tę pozycję ?
    "Samozatrudnienie" > http://www.blinfo.pl/book.gml?art=sol

    Moze jakieś inne...?

    --
    Pozdrowienia

    Czas się nie śpieszy - to my nie nadążamy

  • 2. Data: 2005-03-28 20:49:28
    Temat: Re: FK dla informatykow...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Mar 2005, azbest wrote:

> [...]
    >+ rok, księgowanie, konta i inne o których nie wiem :)
    >+
    >+ Czy ktoś może kupował i może ocenić tę pozycję ?

    Nie kupował, nie może ocenić.
    Ale *podejrzewa*... że podręcznik do "samozatrudnienia" raczej nie będzie
    szczegółowo omawiał spraw związanych z PK (pełną księgowością) !

    "Samozatrudniony" z reguły rozlicza KPiR lub ryczałt.
    Rzadko kiedy "prowadzi" magazyn - bo nie musi. Iluś innych "papierków"
    też prowadzić nie musi - jak nie ma pracowników to KP/KW mu są tak
    bardziej "po nic". ItepeItede...
    To jest przepaść w poziomie komplikacji :)

    Jeśli coś "związanego" tam bym się spodziewał - to pewnie rzeczy
    *wspólnych*, czyli różnej maści stawek VAT... których nie chesz ;)

    Ciekawe czy komuś chciało się wyprodukować "PK dla laików"... znaczy
    dla informatyków na przyklad :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-03-29 10:57:45
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

> [...]
    > itp, ale o to, aby się dowiedzieć co to BO, RW, bilans, jak zakańczać miesiąc,
    > rok, księgowanie, konta i inne o których nie wiem :)

    Małe szanse na książkę o księgowości dla informatyków. Odwrotnie to
    jeszcze, jeszcze.
    Można czasem coś wyczaić z dobrze napisanych instrukcji do programów
    księgowych. Dobrze też robi napisanie programu do księgowości
    we współpracy z jakąś księgową (ja tak zaczynałem i napisałem
    program księgowy za darmo dla pewnej firmy - w zamian otrzymałem
    wiedzę w tym temacie oraz betatesterów ;-) ).

    EMPI
    http://www.empimusic.z.pl