  • 1. Data: 2013-03-14 21:35:05
    Temat: (FUW) Freeware a jeszcze jeden podatek.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    (FUT warning ->.podatki)
    Jakoś ostatnio parę dyskusji przetoczyło się z wiadomych powodów.
    Przy okazji potknąłem się o wpis u VaGli, zwracający uwagę,
    że - podobnie jak przy sprawie spadku (i zachowku) - autor miejcami
    nie ma nic do gadania, bo przepis rozporządza za niego.
    Mi nie chodzi o "niemożliwość skutecznego freeware" (ewentualnie
    wyróżnianego niekiedy jako "public domain") w tym znaczeniu, że
    autor nie może *nieodwołalnie* udzielić takiego uprawnienia
    (o czym jest w artykule), lecz niuans:

    http://prawo.vagla.pl/node/7424
    +++
    Producenci lub wydawcy egzemplarzy utworów [...] niekorzystajšcych
    z ochrony autorskich praw majštkowych, sš obowišzani do przekazywania
    na rzecz Funduszu (...), wpłaty wynoszšcej od 5 % do 8 % wpływów brutto
    ze sprzedaży egzemplarzy tych utworów
    ---

    Strzeżcie się wzięcia od kogoś "opłaty za płytkę", jeśli na
    tę płytkę nagraliście "treść niechronioną" :P
    Najpierw niech płytkę kupi (pustą!), wyjdzie za drzwi, wróci,
    potem można za darmo nagrać :>
    Inaczej nie tylko kasa fiskalna, ale jeszcze wykroczenie za
    nieodprowadzenie podatku (tej opłaty) :]

    pzdr, Gotfryd

  • 2. Data: 2013-03-14 22:08:35
    Temat: Re: (FUW) Freeware a jeszcze jeden podatek.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > potem można za darmo nagrać :>
    > Inaczej nie tylko kasa fiskalna, ale jeszcze wykroczenie za
    > nieodprowadzenie podatku (tej opłaty) :]

    czy jest jakas chocby pojedyncza dziedzina w ktorej nam nie dokopali.

    Jak ktos ma jeszcze coś do darowania to radzilbym to robic szybko bo cos
    mi wrozki mowia, ze juz niedlugo nacieszymy sie zwolnianiami od spadkow
    i darowizn.

  • 3. Data: 2013-03-14 22:48:44
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    witek pisze:

    > Jak ktos ma jeszcze coś do darowania to radzilbym to robic szybko bo cos
    > mi wrozki mowia, ze juz niedlugo nacieszymy sie zwolnianiami od spadkow
    > i darowizn.

    Pewnikiem masz rację, jak będą "zmuszeni" rozszerzyć I grupę
    dziedziczenia i darowania o dowolnych partnerów/partnerki to szybko te
    zwolnienia zlikwidują.

    andy_nek

  • 4. Data: 2013-03-15 09:01:40
    Od: z <z...@u...pl>

> [...]
    > potem można za darmo nagrać :>
    > Inaczej nie tylko kasa fiskalna, ale jeszcze wykroczenie za
    > nieodprowadzenie podatku (tej opłaty) :]

    I proszę. Kolejny powód żeby ten system pocałował mnie w d...

  • 5. Data: 2013-03-15 10:17:40
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-03-15 09:01, z pisze:

    > I proszę. Kolejny powód żeby ten system pocałował mnie w d...

    To nie tak... :)
    Jeśli wyrośnie Ci gdzieś (absolutnie Ci tego nie życzę!) guz
    nowotworowy, to czy powiesz mu "pocałuj mnie w d."?
    Nie! Bo wiesz, że pozostawiony sam-sobie będzie rósł, aż wyssie z Ciebie
    wszystko i Cię zabije. Użyjesz wszelkich dostępnych środków, aby go
    wypalić, zatruć, zniszczyć, zabić, wyciąć i wyrzucić.

    Podobnie ten system jest nowotworem na tym Kraju i tym Narodzie. Nie
    odwracaj się do niego tyłem, bo Ci wbije nóż w plecy. To ten system
    trzeba wypalić, zatruć, zniszczyć, zabić, wyciąć i wyrzucić.
    I patrzeć, jak płonie.

    Udało się rozwalić "Sajuz nieruszimyj", to to też się uda.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda

  • 6. Data: 2013-03-15 10:26:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maruda,

    Friday, March 15, 2013, 10:17:40 AM, you wrote:

> [...]
    > I patrzeć, jak płonie.
    > Udało się rozwalić "Sajuz nieruszimyj", to to też się uda.

    Jasne. Wystarczy tylko raz wygrać wybory. A nie tylko marudzić i
    namawiać do rewolucji.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2013-03-15 10:35:00
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > Jasne. Wystarczy tylko raz wygrać wybory. A nie tylko marudzić i
    > namawiać do rewolucji.

    Ordynacja trochę utrudnia wejście "nowym"....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 8. Data: 2013-03-15 10:59:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Friday, March 15, 2013, 10:35:00 AM, you wrote:

    [...]

    > Ordynacja trochę utrudnia wejście "nowym"....

    Ordynacja czy niedobór wyborców?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2013-03-15 11:31:12
    Od: Maruda <m...@n...com>

    > Ordynacja czy niedobór wyborców?

    Poczytaj o prawie Parkinsona i nie tylko. To jest mafia, która dorwała
    się do złotodajnej żyły i posiadła władzę, która uniemożliwia
    jakąkolwiek konkurencję. Po dobroci tego się zmienić nie da. "Nowotwór"
    jest bardzo dobrym porównaniem.

    A trochę racji masz o tyle, że bydło rzeźne jest na tyle bezmózgie, że
    wystarczy mu zielone pastwisko i nie dociera do jego świadomości dokąd i
    po co odjeżdżają te ciężarówki. Teraz do pilnowania bydła nawet psa nie
    potrzeba. (A dawniej, psy pasterskie, to były do ochrony przed
    drapieżnikami.)

    Trzeba więc huknąć, czy tupnąć na tyle mocno, żeby to bydło wystraszyło
    się i ruszyło z kopyta. Masę (bezmózgą) zamienić w energię i odpowiednio
    zagospodarować i skierować tę energię. :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda

  • 10. Data: 2013-03-15 11:43:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maruda,

    Friday, March 15, 2013, 11:31:12 AM, you wrote:

    > Poczytaj o prawie Parkinsona i nie tylko.

    Bla, bla, bla.

    Po raz kolejny: trzeba wygrać wybory a nie marudzić.

    [...]

    > Trzeba więc huknąć, czy tupnąć na tyle mocno, żeby to bydło wystraszyło
    > się i ruszyło z kopyta. Masę (bezmózgą) zamienić w energię i odpowiednio
    > zagospodarować i skierować tę energię. :)

    Jak dotąd, wszystkie rewolucje zeżarły swoje dzieci i kosztowały życie
    MILIONÓW ludzi. Dziękuję - pomimo tego, że demokracja to najgorszy
    ustrój - wolę ją od władzy nawiedzonych.

    --
    Best regards,
    RoMan