  • 1. Data: 2013-03-11 11:16:16
    Temat: Projekt poprawek VAT- odpowiedzialność kupującego
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Czytaliście?
    http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=
    1&id=1207

    Chyba nie było, a jeśli mi umknęło- proszę nie bić.

    W skrócie: projektowany bandytyzm prawny zakłada
    współodpowiedzialność _kupującego_ za nie odprowadzony
    przez sprzedawcę VAT.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 2. Data: 2013-03-11 17:17:31
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Dominik & Co napisał:
> [...]
    >
    > W skrócie: projektowany bandytyzm prawny zakłada
    > współodpowiedzialność _kupującego_ za nie odprowadzony

    Co? :)))))))

    NAsza Sluzba Zdrowia chyba nie da rady wyleczyc takiej glupoty :/

  • 3. Data: 2013-03-11 17:24:57
    Od: hiki kileri animali sori <h...@a...pl>

    On 11.03.2013 11:16, Dominik & Co wrote:
> [...]
    >
    > W skrócie: projektowany bandytyzm prawny zakłada
    > współodpowiedzialność _kupującego_ za nie odprowadzony

    hahaha, czyli bede mogl nie placic podatkow i tylko w US bede wskazywal,
    kto ode mnie kupil i zeby naslali na niego komornika :D

    PIEKNE!

    zen.aspx

  • 4. Data: 2013-03-11 19:32:50
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-03-11 17:24, hiki kileri animali sori wrote:
    > hahaha, czyli bede mogl nie placic podatkow i tylko w US bede wskazywal,
    > kto ode mnie kupil i zeby naslali na niego komornika :D
    >
    > PIEKNE!

    Piękne to będzie dopiero wtedy jak MinFin sam siebie wydym* kupując
    paliwo w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Gdzie
    często-gęsto kryterium najniższej ceny ma wagę zbliżoną do 1.

    Piotrek

  • 5. Data: 2013-03-11 20:31:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Mar 2013, Dominik & Co wrote:

> [...]
    >
    > W skrócie: projektowany bandytyzm prawny zakłada
    > współodpowiedzialność _kupującego_ za nie odprowadzony

    "To już było".
    Tak szczęśliwie się składało, że obejmowało również nabycie
    "składników przedsiębiorstwa", i wszystkich chojrakom od tezy
    jak to dobrze dokopać kombinatorom (znaczy kupującym)
    aby pilnowali czy papiery u sprzedawcy pokrywają się z realiami
    (te papiery, do których dostępu nie ma, bo to tajemnica firmowa),
    zamykało usta pytanie, czy ich zachwyca pomysł że kiedy kupią
    używane auto to po kilku latach może przyjść US i zażądać podatku :>
    Tak, byli tacy, którym taka konstrukcja się podobała - i pisali
    na grupach :> (to już chyba kilkanaście lat od nowelizacji
    Ordynacji znoszącej ten przepis upłynęło).
    Nie VAT i nie wprost podatek (a długi skarbowe), ale efekt
    z grubsza zbliżony (tylko skala mniejsza niż to co wyżej).

    Głupota ludzka nie ma granic - a działa to tym bardziej,
    im bardziej coś co robi dana osoba jest oderwane od konieczności
    "sprzedania swojej pracy".
    Widocznie minister jest BARDZO oderwany.

    Kolejny "wdrażacz VAT" (po profesorze Modzelewskim) który potem
    będzie w prasie się zdumiewał "o ja cię @$#@@%#, to skarbówki
    LITERALNIE te przepisy stosują?"

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2013-03-11 20:37:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Mar 2013, hiki kileri animali sori wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > hahaha, czyli bede mogl nie placic podatkow i tylko w US bede wskazywal, kto
    > ode mnie kupil i zeby naslali na niego komornika :D

    Ależ nie.
    Komornika pośle o obu, a potem Wam powie że macie się wysądzić czy
    komuś należy zwrócić pieniądze, bo nie widzą powodu :P

    > PIEKNE!

    "To już było".
    Po prawdzie nie dotyczyło kwoty podatku jako takiej, ale "wiszących"
    długów skarbowych, i nie wszystkiego jak leci lecz ("tylko") środków
    trwałych, niemniej mechanizm był zbliżony.
    Jak czytam dzisiejsze posty to odnoszę wrażenie że ktoś tu przespał
    kilkanaście poprzednich lat i pozapominam *po co* nowelizowano
    PDoOF i Ordynację, i że nie jestem to ja. Ciekawe gdzie byli
    ówcześnie ludzie, którzy dziś takie majstersztyki opiniują.
    Prasy podatkowej chyba nie czytali - "robili karierę i nie mieli czasu"?

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2013-03-11 20:41:34
    Od: Art <d...@d...pl>

    1&id=1207

    Znasz pozycję "Na Urząd Skarbowy"?
    Masz związane ręce kiedy ktoś dobiera się do Twojej dupy.

  • 8. Data: 2013-03-11 21:08:35
    Od: hiki kileri animali sori <h...@a...pl>

> [...]
    > Komornika pośle o obu, a potem Wam powie że macie się wysądzić czy
    > komuś należy zwrócić pieniądze, bo nie widzą powodu :P

    To tak bedzie:

    Transakcja na 1000 zł (z VAT), A wystawia B fakture Pro Forma

    US bierze 23% od proformy (oczywiscie nie od razu, upomni sie)

    B placi, A wystawia FVAT

    USowi nalezy sie znow 23% :)

    B placi VAT od FV (ale zapomina, ze US chce tez od proformy).

    US stwierdza, ze nie zaplacono (od proformy) wiec windykuje A i B.

    Sciagalnosc US z jednej transakcji 1000 zł brutto to 3x23% czyli 690 zł :)

    :D:D:D:D:D:D

    Czysty zysk dla budzetu!

    zen.aspx

  • 9. Data: 2013-03-11 21:11:08
    Od: hiki kileri animali sori <h...@a...pl>

    > Kolejny "wdrażacz VAT" (po profesorze Modzelewskim) który potem
    > będzie w prasie się zdumiewał "o ja cię @$#@@%#, to skarbówki
    > LITERALNIE te przepisy stosują?"

    Dziwienie sie w mediach niewiele go bedzie kosztowac... JAkby go
    kosztowalo, ze ma ta literalnie zinterpretowana kase oddac z pensji, to
    by nie chojrakowal...

    zen.aspx

  • 10. Data: 2013-03-11 21:18:44
    Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl>

    W dniu 2013-03-11 21:08, hiki kileri animali sori pisze:

    > Transakcja na 1000 zł (z VAT), A wystawia B fakture Pro Forma

    Dziwnym trafem mój program do fakturowania nie pozwala na wystawienie
    faktury proforma. Czyżby jego autorzy zapoznali się wcześniej z
    rozporządzeniem w sprawie VAT?

    --
    RomanS