  • 1. Data: 2013-03-12 18:00:26
    Temat: faktura mailem...
    Od: Ogr <c...@g...com>

    Witam
    Trochę sie ponoć pozmieniało...
    Czy mogę bez przeszkód wystawić i wysłać fakturę VAT mailem do nabywcy towaru np
    przez allegro ? Czy na takiej fakturze daję pieczątkę? Czy lepiej wysłać bez
    pieczatki i podpisu ? Jednemu klientowi wysłałem z pieczątką skan i dzwonił żeby mu
    wysłać bez...

  • 2. Data: 2013-03-12 20:31:03
    Temat: Re: faktura mailem...
    Od: grzegorz <g...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 marca 2013 18:00:26 UTC+1 użytkownik Ogr napisał:
> [...]
    pieczatki i podpisu ? Jednemu klientowi wysłałem z pieczątką skan i dzwonił żeby mu

    Możesz.
    Każdy klient może wyrazić teraz sprzeciw wobec otrzymywania faktu elektronicznych.
    Jeśli nie wyraził sprzeciwu, a podał adres e-mail, możemy domniemywać zgody na
    wystawianie faktur elektronicznyc. Klient może też wyrazić zgodę na otrzymywanie
    faktur wyłącznie elektronicznych, co oznacza sprzeciw wobec faktur papierowych.
    Upewnij się, że dla każdego klienta ustawiłeś odpowiednie opcje w programie. Będą one
    brane pod uwagę automatycznie podczas wystawiania faktur.

    Pamietaj tylko o "wymogu kontroli biznesowej" i "wymogu integralności faktury".

    grzegorz

  • 3. Data: 2013-03-13 16:16:29
    Od: "Ianus" <i...@o...pl>

    Użytkownik "grzegorz" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Klient może też wyrazić zgodę na otrzymywanie faktur wyłącznie
    > elektronicznych, co oznacza sprzeciw wobec faktur papierowych.

    No tego to chyba klient jeszcze nie może zrobić? Nie ma jak na razie
    przymusu posiadania możliwości wystawiania faktur elektronicznych.

    JS

  • 4. Data: 2013-03-13 22:41:43
    Od: grzegorz <g...@g...com>

    W dniu środa, 13 marca 2013 16:16:29 UTC+1 użytkownik Ianus napisał:
> [...]
    >

    > No tego to chyba klient jeszcze nie może zrobić? Nie ma jak na razie
    >
    > przymusu posiadania możliwości wystawiania faktur elektronicznych.

    Przymusu nie ma, ale jeśli masz taką możliwość to klient musi wyrazić sprzeciw
    aby nie dostawać e-faktur, w przeciwnym razie, jeśli np. podał Ci maila, domniemasz,
    że się zgadza.

    grzegorz

  • 5. Data: 2013-03-15 18:25:05
    Od: "Ianus" <i...@o...pl>

    Użytkownik "grzegorz" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Przymusu nie ma, ale jeśli masz taką możliwość to klient musi wyrazić
    > sprzeciw
    > aby nie dostawać e-faktur, w przeciwnym razie, jeśli np. podał Ci maila,
    > domniemasz, że się zgadza.

    Mógłbyś wskazać podstawę prawna takiego postępowania, bo jak do tej pory
    to wystawca faktury musi raczej wystąpić o zgodę na przesyłanie faktur drogą
    elektroniczną i podanie czy nie podanie maila nie ma znaczenia.
    Setka firm ma mojego maila i żadna bez mojej wyraźnej zgody mi e-faktur nie
    wystawia.

    JS

  • 6. Data: 2013-03-15 18:38:47
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2013-03-15 18:25, Ianus pisze:

> [...]
    > elektroniczną i podanie czy nie podanie maila nie ma znaczenia.
    > Setka firm ma mojego maila i żadna bez mojej wyraźnej zgody mi e-faktur

    Tutaj omówienie:

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Faktury-elektroniczn
    e-w-2013-r-2753251.html

    Tutaj podstawa. ;)

    http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,rok,2012,nr,238/p
    oz,1428,rozporzadzenie-ministra-finansow-zmieniajace
    -rozporzadzenie-w-sprawie-zwrotu.html

    --
    spp

  • 7. Data: 2013-03-15 18:57:43
    Od: "Ianus" <i...@o...pl>

    >Użytkownik "spp" napisał w wiadomości grup

    zne-w-2013-r-2753251.html

    jedno zdanie stamtąd:
    "Ministerstwo Finansów w uzasadnieniu do projektu zmian do wskazanego
    rozporządzenia podkreśliło,
    że wystarczającym dla uznania akceptacji nabywcy otrzymywania e-faktur
    będzie opłacenie należności
    z wysłanej w ten sposób faktury. Jeżeli kontrahent nie opłaci należności z
    otrzymanej e-faktury, podatnik
    będzie musiał zwrócić się do niego z prośbą o wyrażenie zgody na przesłanie
    jej w ten sposób."

    Czyli jednak samo posiadanie adresu mailowego odbiorcy nie jest
    wystarczające i akceptacja (choć
    w nieco innej formie niż do tej pory) jest wymagana.
    Wystawiając e-fakturę bez zgody odbiorcy wystawca naraża się według
    powyższego na brak zapłaty,
    więc w praktyce lepiej o taka zgodę wystąpić na starych zasadach...
    W końcu czytanie maili nie jest obowiązkowe. W efekcie ta interpretacja
    zabija ta nowość.

    JS

  • 8. Data: 2013-03-15 19:26:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Ianus wrote:
    > Wystawiając e-fakturę bez zgody odbiorcy wystawca naraża się według
    > powyższego na brak zapłaty,
    > więc w praktyce lepiej o taka zgodę wystąpić na starych zasadach...

    kolejny bubel.

    od kiedy to faktura jest potrzebna/konieczna/wymgana do
    dokonania/wymagania/koniecznosci zapłaty?

    Przpominam ze koniecznosc zapłaty wynika z umowy a nie z wystawionej
    faktury.

    A co z poleceniem zapłaty lub zleceniem stałym.

    Rozumiem, ze jak dostanę e-fakturę i "sie zapłaci" to znaczy, ze
    wyraziłem zgodę na e-faktury?

    co to znaczy "opłacenie należnosci z wysłaniej w ten sposób faktury".
    ja opłaciłem należnośc wynikającą z treści umowy a nie z wysłanej
    faktury. I co teraz? Wyraziłem zgodę czy nie?