  • 1. Data: 2011-09-29 11:36:12
    Temat: Faktura VAT-MP - czy można wcześniej naliczyć podatek należny
    Od: Arkadiusz Dymek <n...@n...no.no>

    Witam,

    Pytanie teoretyczne - czy MP rozliczający się metodą kasową i
    wystawiający faktury VAT-MP może (np. dla wygody) naliczyć sobie podatek
    do odprowadzenia w miesiącu wystawienia faktury, a nie w chwili
    rzeczywistego wpływu pieniędzy na konto?

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 2. Data: 2011-09-29 12:20:11
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 29.09.2011 13:36, Arkadiusz Dymek wrote:
> [...]
    > do odprowadzenia w miesiącu wystawienia faktury, a nie w chwili
    > rzeczywistego wpływu pieniędzy na konto?

    Tak samo jak zwrócić na rondzie - może, co nie znaczy że wolno :)
    Były głośne przypadki że ludzie za wcześnie odprowadzali VAT a później
    musieli korygować deklaracje i płacić odsetki.

    Tomek

  • 3. Data: 2011-09-29 13:16:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello tomek,

    Thursday, September 29, 2011, 2:20:11 PM, you wrote:

    > Tak samo jak zwrócić na rondzie - może, co nie znaczy że wolno :)
    > Były głośne przypadki że ludzie za wcześnie odprowadzali VAT a później
    > musieli korygować deklaracje i płacić odsetki.

    Odsetki za nadpłatę?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2011-09-29 13:48:26
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Odsetki za nadpłatę?

    Nie za nadpłatę a za brak wpłaty w właściwym miesiącu. Nadpłatę z
    poprzedniego miesiąca po korekcie oczywiście dostał z powrotem bez odsetek.

  • 5. Data: 2011-09-29 13:51:37
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 29 Sep 2011 15:16:40 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Odsetki za nadpłatę?

    Za niedopłatę VAT z następnego miesiąca. Jeśli np zamiast w deklaracji
    październikowej zapłacisz w deklaracji wrześniowej, to nadpłatę za
    wrzesień masz dopiero od momentu złożenia korekty, a niedopłatę za
    październik od 25 listopada.

  • 6. Data: 2011-09-29 16:07:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello cyklista,

    Thursday, September 29, 2011, 3:48:26 PM, you wrote:

    > Nie za nadpłatę a za brak wpłaty w właściwym miesiącu. Nadpłatę z
    > poprzedniego miesiąca po korekcie oczywiście dostał z powrotem bez odsetek.

    Od kiedy to urząd skarbowy zwraca nadpłaty bez wezwania?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2011-09-29 16:08:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello jureq,

    Thursday, September 29, 2011, 3:51:37 PM, you wrote:

> [...]
    > październikowej zapłacisz w deklaracji wrześniowej, to nadpłatę za
    > wrzesień masz dopiero od momentu złożenia korekty, a niedopłatę za

    Ale jeśli skoryguję przed 25 listopada, to nie ma żadnej niedopłaty.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2011-09-29 16:55:31
    Od: Arkadiusz Dymek <n...@n...no.no>

    W dniu 9/29/2011 1:36 PM, Arkadiusz Dymek wrote:
> [...]
    > do odprowadzenia w miesiącu wystawienia faktury, a nie w chwili
    > rzeczywistego wpływu pieniędzy na konto?

    Dzięki za odpowiedzi. Jeszcze jedno pytanie (nie bijcie, ale zastanawiam
    się nad przejściem na ten system i badam teren kijem, a wszędzie
    znajduję tylko informacje o rozliczaniu VAT-MP od strony nabywcy) - czy
    w jakimś rejestrze ujmuje się datę wpłaty na konto?
    W sumie to jeszcze jedna rzecz jest dla mnie niejasna (ale to już moje
    lenistwo) - czy jeżeli na fakturze VAT-MP jest podana data zapłaty to ma
    ona jakieś znaczenie dla odprowadzenia VAT?

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 9. Data: 2011-09-29 17:05:38
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 29.09.2011 18:55, Arkadiusz Dymek wrote:

> [...]
    > znajduję tylko informacje o rozliczaniu VAT-MP od strony nabywcy) - czy
    > w jakimś rejestrze ujmuje się datę wpłaty na konto?

    Ewidencję VAT masz tak prowadzić żeby można było na jej podstawie
    wypełnić prawidłowo deklarację. A jak ją zorganizujesz to już Twoja sprawa.

    > W sumie to jeszcze jedna rzecz jest dla mnie niejasna (ale to już moje
    > lenistwo) - czy jeżeli na fakturze VAT-MP jest podana data zapłaty to ma
    > ona jakieś znaczenie dla odprowadzenia VAT?

    Coś mi dzwoni odnośnie kasowego MP i daty zapłaty, ale nie wiem w którym
    kościele :-)

    Tomek

  • 10. Data: 2011-09-29 17:06:29
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 29.09.2011 19:05, tomek wrote:

    > Ewidencję VAT masz tak prowadzić żeby można było na jej podstawie
    > wypełnić prawidłowo deklarację. A jak ją zorganizujesz to już Twoja sprawa.

    Z zastrzeżeniem że art. 109 uptu zawiera obowiązkowe dane który musisz
    mieć. IIRC daty wpłaty tam nie ma, ale sprawdź.

    Tomek