  • 1. Data: 2002-08-01 07:20:29
    Temat: Faktura VAT na odsetki od pożyczki?
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Chodzi o pożyczkę udzielaną przez płatnika VAT - spółkę kapitałową. Wg załąc
    znika nr 2 poz. 13 do ustawy VATowej usługi finansowe, a więc także udzielan
    ie pożyczek, jest zwolnione z VAT. Wg ustawy o PCC jeżeli dana transakcja po
    winna być opodatkowana VAT lub zwolniona to PCC nie ma.
    Czyli pozostaje VAT, a więc trzeba wystawić fakturę ze stawką "zwolnione"?
    Kiedyś taką procedurę zalecały biuletyny gorzowskie, ale było to jeszcze za
    czasów opłaty skarbowej. Wg mojej wiedzy obecnie właściwie nic się nie zmien
    iło ale spotkałem się z przypadkiem, że pożyczkodawca, płatnik VAT, opłaca P
    CC, więc zastanawiam się czy moja wiedza nie jest jednak niekompletna?

    Sławomir Dąbrowski

  • 2. Data: 2002-08-06 12:36:55
    Temat: Re: Faktura VAT na odsetki od pożyczki?
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    To fantastyczne jaki odzew wzbudziło moje pytanie, ale proszę was:
    spokojnie, nie wszyscy na raz ;-)

  • 3. Data: 2002-08-06 13:58:00
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Sławomir Dąbrowski" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    > To fantastyczne jaki odzew wzbudziło moje pytanie, ale proszę was:
    > spokojnie, nie wszyscy na raz ;-)

    :-)

    Co mam sie odzywac jak nic madrego nie napisze :-)
    W praktyce widze, ze od pozyczek spolki placa PCC (dawniej OS) i jakos nie
    bylo w Polsce (albo nie spotkalem sie w literaturze) jakiejs duzej zadymy,
    ze na odsetki trzeba wystawiac FV.

    Zagladales do leksykonu Zubrzyckiego?

    Karol

  • 4. Data: 2002-08-07 07:17:14
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > W praktyce widze, ze od pozyczek spolki placa PCC (dawniej OS) i jakos nie
    > bylo w Polsce (albo nie spotkalem sie w literaturze) jakiejs duzej zadymy,
    > ze na odsetki trzeba wystawiac FV.

    No właśnie płacą PCC, a z analizy przepisów wynika, że "usługi pośrednictwa
    finansowego" są zwolnione, więc jakby nie powinny płacić. Cały kruczek leży
    w definicji "usług pośrednictwa finansowego". Raz czytam, że to czynności
    wykonywne tylko przez banki, drugi mądrala twierdzi, że przez wszystkie p
    odmioty ale tylko czynności pośrednictwa, a trzeci że jak w usłudze pośred
    nictwa jest np. pożyczka to też jest zwolniona. Już sam nie wiem, skończy
    się na tym że zapłacę PCC. Co się będę wyłamywać ;-)

    > Zagladales do leksykonu Zubrzyckiego?

    Biję się w piesi, ale nie zaglądałem.

  • 5. Data: 2002-08-07 08:58:50
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Co się będę wyłamywać ;-)

    To jest chyba najlepsze wyjscie.

    > Biję się w piesi, ale nie zaglądałem.

    Jak znajde chwile to sam zajrze.

    A gadales ze swmoimi doradcami podatkowymi. Powinni byc na biezaco jaka jest
    praktyka US, MF i sadow w tej sprawie.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 6. Data: 2002-08-07 10:22:15
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > A gadales ze swmoimi doradcami podatkowymi. Powinni byc na biezaco jaka
    jest
    > praktyka US, MF i sadow w tej sprawie.

    Najlepszy doradca to biuletyn, materiały, rzepa...przynajmniej według Pana
    Właściciela ;-)