    From: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Faktura VAT na odsetki od pożyczki?
    Date: Thu, 1 Aug 2002 09:20:29 +0200

    Chodzi o pożyczkę udzielaną przez płatnika VAT - spółkę kapitałową. Wg załąc
    znika nr 2 poz. 13 do ustawy VATowej usługi finansowe, a więc także udzielan
    ie pożyczek, jest zwolnione z VAT. Wg ustawy o PCC jeżeli dana transakcja po
    winna być opodatkowana VAT lub zwolniona to PCC nie ma.
    Czyli pozostaje VAT, a więc trzeba wystawić fakturę ze stawką "zwolnione"?
    Kiedyś taką procedurę zalecały biuletyny gorzowskie, ale było to jeszcze za
    czasów opłaty skarbowej. Wg mojej wiedzy obecnie właściwie nic się nie zmien
    iło ale spotkałem się z przypadkiem, że pożyczkodawca, płatnik VAT, opłaca P
    CC, więc zastanawiam się czy moja wiedza nie jest jednak niekompletna?

    Sławomir Dąbrowski