  • 1. Data: 2002-07-31 19:14:29
    Temat: Unikanie ZUSu, DG, umowa zlecenie czyli wątek który był już poruszany :)
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Witam
    Chciałbym ażeby osoby zainteresowane i znające się na sprawie wypowiedziały
    się w pewnej kwestii:
    otóż w trakcie trwania dyskusji na p.s.p.p ustalono iż jeżeli mam DG i
    również umowę zlecenie w danym miesiącu to ZUS płacę: no właśnie od umowy
    zlecenia (zalecane???) czy też niestety od DG??? Oczywiście pożądaną
    odpowiedzią jest umowa zlecenie ale właśnie: jak to jest???
    W US dowiedziałem się iż nie ma przeciwskazań ażeby oprócz przedmiotu DG (
    w moim przypadku Transport) wykonać jakieś inne prace na zlecenie - np.
    pielęgnacja ogródka jakiejś firmy czy też np. przepisywanie tekstu
    komputerowego, sprzątanie posesji - nie wiem co jeszcze, w każdym razie
    czegoś nie związanego z DG.
    reasumując - jeżeli miałbym powiedzmy taką umowę zlecenie na np. 200zł od
    tego odeszłoby pewnie coś z 80 zł na ZUS i podatek, 100 zł na ubezpieczenie
    chorobowe - wyszłoby powiedzmy 200zł miesięcznie zamiast 600 za ZUS - ale
    czy jest to zgodne z prawem, czy nie ma tu jakiegoś kruczka? Jakie są wasze
    opinie na ten temat???

    P.S. Przepraszam za przydługawy temat i takiegoż posta :)))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam
    na swoim domowym komputerze, a Unixa nie i nie zamierzam.

  • 2. Data: 2002-07-31 19:57:15
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zlecenia (zalecane???) czy też niestety od DG??? Oczywiście pożądaną
    > odpowiedzią jest umowa zlecenie ale właśnie: jak to jest???

    ZUS od DG i zdrowotne od UZ

> [...]
    > pielęgnacja ogródka jakiejś firmy czy też np. przepisywanie tekstu
    > komputerowego, sprzątanie posesji - nie wiem co jeszcze, w każdym razie

    Przeciwwskazań - nie ma - ale - co zostało zgłoszone (rodzaj działalności)
    do US?

  • 3. Data: 2002-08-01 19:01:32
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze e...@p...onet.pl:

    > wypowiedziały
    >
    > ZUS od DG i zdrowotne od UZ

    Jeżeli tak to wszelkie dalsze dywagacje nie mają sensu :(((
    Ale w takim razie dlaczego pracując na etat ZUS płacimy od etatu a nie od
    działalności??? Jakie przepisy to regulują???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    ...i to by było na tyle
    Jan T. Stanisławski

  • 4. Data: 2002-08-01 20:28:00
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ale w takim razie dlaczego pracując na etat ZUS płacimy od etatu a nie od
    > działalności??? Jakie przepisy to regulują???

    Reguluje to Ustawa o ubezpieczeniach społecznych.

  • 5. Data: 2002-08-06 17:00:42
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a e...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Reguluje to Ustawa o ubezpieczeniach społecznych.

    A konkretniej???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.
    Jest tylko zupełnie inne..." William Shakespeare

  • 6. Data: 2002-08-06 17:47:26
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.
    > Jest tylko zupełnie inne..." William Shakespeare

    Mogę zrozumieć niechęć do wypowiedzi, ale "osobnik"? - co najmniej
    niegrzeczne. Podaję swoje pełne dane. I nijak nie można o nich powiedzieć
    "osobnik". Grzeczniej trochę kolego Budzik. Cytowanie W. Shakespeare'a nie
    zatuszuje braku ogłady. A z przepisami trzeba się zapoznać.
    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2002-08-06 22:20:17
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osoba posiadająca mail'a e...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > powiedzieć "osobnik". Grzeczniej trochę kolego Budzik. Cytowanie W.
    > Shakespeare'a nie zatuszuje braku ogłady. A z przepisami trzeba się

    Niech mi Pan wierzy Panie Sławomirze, nie miałem zamiaru Pana urazić.
    Korzystam z usenetu od jakiegoś czasu i pierwszy raz ktoś w ten sposób
    zareagował na mojego wrota, zreszą sądziłem że o każdym można powiedzieć
    "osobnik płci męskiej/żeńskiej" i w żaden sposób nie jest to obraźliwe dla
    tej osoby. Zmienił bym to ale w tej chwili nie mam ochoty grzebać w
    sygnaturkowcu, jeżeli będę miał odrobinę chęci to ustawię specjalny wrote
    dla Pana.
    Co to tematu wypowiedzi, sądziłem że mógłbym zostać skierowany do
    kokretniejszych przepisów, zauważyłem iż czasami podaje się trochę
    dokładniej przepis aniżeli ustawa o PDOF czy o Ubezpieczeniach Społecznych.
    P.S. Shakespeare'a wylosował w/w Sygnaturkowiec a ja umieszczając w nim ten
    cytat nie miałem zamiaru niczego tuszować. ;-P
    Cytując inną osobę: "I to by było na tyle."

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain