  • 1. Data: 2003-08-16 17:49:27
    Temat: Faktura czy rachunek?
    Od: "Jacek Kauch" <j...@o...pl>

    Zbywam majątkowe prawa autorskie do dzieła (projekt znaku graficznego),
    prowadzę DG. Dotychczas sprzedawałem na fakturę VAT umieszczając w pozycji:
    "nie podlega VAT" należną kwotę. Wszystko byłoby ok. ale statnio księgowa
    mnie zastrzeliła stwierdzeniem, że ma być rachunek - ponieważ nie podlega
    VAT to i faktury być nie może. Znajomy mówi, że nie ma już czegoś takiego
    jak rachunek... więc?

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 2. Data: 2003-08-16 22:37:31
    Temat: Re: Faktura czy rachunek?
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > (..) Znajomy mówi, że nie ma już czegoś takiego
    > jak rachunek... więc?

    Hmm... czyżby zaszły jakoweś tajemnicze zmiany
    w okolicach ordynacji podatkowej ?! ;-)

    > Pozdrawiam,
    Również

    Pix

  • 3. Data: 2003-08-17 09:42:39
    Od: "Paweł" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Jacek Kauch" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > VAT to i faktury być nie może. Znajomy mówi, że nie ma już czegoś takiego

    Jak nie jesteś płatnikiem VAT, to wystawiasz "zwykłą fakturę" (bez słowa
    VAT), albo Rachunek. Ustawa o VAT wprowadziła dodatkowe dokumenty "Fakturę
    VAT" i już nieaktualny "Rachunek Uproszczony", lecz nigdzie nie zlikwidowano
    dotychczas (tzn. do wejścia w życie VAT-u) obowiązujących dokumentów -
    Faktur i Rachunków.
    Pozdrawiam, Paweł

  • 4. Data: 2003-08-18 07:30:18
    Od: "Jacek Kauch" <j...@o...pl>

    "Paweł" <p...@n...pl> wrote in message news:3f3f4e14$1@news.home.net.pl...

> [...]
    zlikwidowano
    > dotychczas (tzn. do wejścia w życie VAT-u) obowiązujących dokumentów -

    Witam,
    dziekuję za odpwiedź. Jestem płatnikiem VAT, nabywca również.
    Byłem dziś w US celem wyjaśnienia sytuacji: "właściwszy byłby rachunek
    jednak faktura VAT z pozycją <nie podlega> jest równiez akceptowana." W obu
    przypadkach i tak nie zachodzi odliczenie VAT.

    JK