  • 1. Data: 2003-08-16 11:12:40
    Temat: Konto firmowe - kiedy zgłaszać do US
    Od: "ANIOŁ" <a...@w...pl>

    Mam konto firmowe od jakiegoś czasu.
    Nie miałem do tej pory okazji rozliczać się
    z US za pomocą tego konta.

    1) Od kiedy mam obowiazek poinformować US
    o jego istnieniu, czy wtedy gdy zamierzam
    wykorzystać to konto do rozliczeń z US ?

    2) Na jakim druku informować.

    ANIOL

  • 2. Data: 2003-08-16 12:23:57
    Temat: Re: Konto firmowe - kiedy zgłaszać do US
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    > 1) Od kiedy mam obowiazek poinformować US
    > o jego istnieniu,

    masz dwa tygodnie na poinformowanie US, druk chyba nip-2

    vladi

  • 3. Data: 2003-08-16 22:16:00
    Od: "ANIOŁ" <a...@w...pl>

    Ale czy od momentu otwarcia konta ?

    Aniol

  • 4. Data: 2003-08-17 09:00:01
    Od: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a x...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > masz dwa tygodnie na poinformowanie US, druk chyba nip-2

    Nie napisał że to organizacja, a nie osoba prowadząca DG, więc skąd wniosek
    o NIP-2??? NIP-2 lub NIP-1.
    Co do terminu to zależy - kiedyś wymieniano na grupie sytuacje, w których
    musisz podać konto do US, choć rzeczwyiście w przypadku *zmian* danych
    objętych zgłoszeniem identyfikacyjnym jest 14 dni na aktualizację (dotyczy
    działalności gospodarczej)

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

  • 5. Data: 2003-08-17 10:18:56
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    napisalem slowo 'chyba' :)

> [...]
    > musisz podać konto do US, choć rzeczwyiście w przypadku *zmian* danych
    > objętych zgłoszeniem identyfikacyjnym jest 14 dni na aktualizację (dotyczy

    obowiazek podawania wszytskich nr. kont wynika z tego co napisales i
    zabezpiecza US przed ukrywaniem funduszy na zobowiazania wzgledem skarbu
    panstwa ;)

    vladi

  • 6. Data: 2003-08-17 20:50:15
    Od: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a x...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > wniosek
    >
    > napisalem slowo 'chyba' :)

    Więc uściślam - w przypadku osoby prowadzącej samodzielnie działalnośc
    gospodarczą jest to druk NIP-1 + NIP-B jeżeli jest więcej kont niż bodaj 4
    (tyle mieści sięna NIP-1)

    > obowiazek podawania wszytskich nr. kont wynika z tego co napisales i
    > zabezpiecza US przed ukrywaniem funduszy na zobowiazania wzgledem
    > skarbu panstwa ;)

    Z tego co pamiętam te dyskusje to obowiązek wynikał raczej z rozliczaniem z
    US, więc należy pować te konta z których płaci się ależności do US - w
    szczególności VAT - tutaj jednak ja rezerwuję sobie słowo 'chyba'. Jak ktoś
    pamięta - niech przytoczy artukuły.
    Zresztą podać wszystkie konta - w przypadku niektórych firm byłby to
    absurd.
    I jeszcze taka mała uwaga praktyczna - właściwie to niesłyszałem ażeby US
    się o to czepiał - raczej w przypadku jakiegoś zwrotu poinformuję cię abyś
    podał nr konta - ale... lepiej dmuchać na zimne!

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem
    można jeść w miejscu publicznym ;-)"
    DooMiniK: "A alkohol w czekoladkach czy w butelce obok? ;]"

  • 7. Data: 2003-08-18 07:41:58
    Temat: Re: Re: Konto firmowe - kiedy zgłaszać do US
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Aug 2003, Budzik wrote:

    >+ Osobnik posiadający mail'a x...@i...pl napisał(a)
    [...]
> [...]
    >+ >
    >+ Z tego co pamiętam te dyskusje to obowiązek wynikał raczej z rozliczaniem z

    Z tego co pamiętam - wręcz przeciwnie :]
    Na pewno nie PIT (przecież płacisz go "osobiście" od sumy
    wszystkich rzeczy które podlegają pod PIT-5, np. z najmem
    włącznie), najwyraźniej nie VAT (pamiętasz jak Karol mnie
    zastrzelił raz czasu pytaniem ?).
    Może być wątpliwość jeśli jesteś płatnikiem *czyichś*
    podatków (za pracowników lub odprowadzanych z umów o dzieło
    i zlecenia "osobiste").
    Ale raczej nie można tego ujmować jako "konieczność rozliczania
    się z US" jako takiej :)
    Zgłaszam sprzeciw ! Konto jest ci konieczne do operacji
    gospodarczych...

    >+ więc należy pować te konta z których płaci się ależności do US - w
    >+ szczególności VAT - tutaj jednak ja rezerwuję sobie słowo 'chyba'.

    Twoje szczęście ;)
    Weź do ręki VAT-7, przeczytaj dokładnie - i zapodaj kto
    w końcu płaci VAT: ty "osobiście" czy ty jako D.G. :)
    Sprawdź w ustawie, jako że na VAT-7 już o najmniej
    jednym błędzie (opisie "jak liczyć proporcję") wiemy ;)

    Pomijam S.C., bo wtedy rzeczywiście S.C. jest podatnikiem :)

    >+ Jak ktoś pamięta - niech przytoczy artukuły.

    Ty myślisz że nie mam czym sobie głowy zaśmiecać ??
    (chodzi o sugestię o "pamiętaniu" :) !) - zacytuję jeśli
    wolno i to metodą cut&paste...

    +++++++++
    Art. 13. [ Obowiązki przedsiębiorcy ]

    1. Przedsiębiorca jest obowiązany do:
    2) zawiadomienia urzędu skarbowego, właściwego ze względu na podatek
    dochodowy, o posiadaniu rachunku bankowego związanego z wykonywaną
    działalnością gospodarczą, a w razie posiadania więcej niż jednego
    rachunku - do wskazania jednego z nich jako rachunku podstawowego i
    zawiadomienia o tym banku, w którym rachunek jest otwarty, oraz właściwego
    urzędu skarbowego; zawiadamiając urząd skarbowy, należy podać nazwę i
    adres banku oraz numer rachunku bankowego albo podstawowego rachunku
    bankowego,

    3) zawiadomienia właściwego urzędu skarbowego oraz banku, w którym otwarty
    jest podstawowy rachunek bankowy związany z wykonywaną działalnością
    gospodarczą, o posiadaniu rachunków bankowych w innych bankach, informując
    o nazwach i adresach banków oraz o numerach rachunków bankowych,

    4) zawiadomienia banków, w których otwarte są inne rachunki bankowe tego
    przedsiębiorcy, o nazwie i adresie banku, w którym otwarty jest rachunek
    podstawowy tego przedsiębiorcy związany z wykonywaną działalnością
    gospodarczą.
    ---------

    >+ Zresztą podać wszystkie konta - w przypadku niektórych firm
    >+ byłby to absurd.

    No to się mylisz i tyle :)
    Vladi podał IMHO właściwy powód.
    BTW: już wiesz czemu konta "firmowe" są takie drogie: banki
    muszą trzmać gruuuube teczki na listy numerów kont
    takich "niektórych firm" ;>

    >+ I jeszcze taka mała uwaga praktyczna - właściwie to niesłyszałem ażeby US
    >+ się o to czepiał - raczej w przypadku jakiegoś zwrotu poinformuję cię abyś
    >+ podał nr konta - ale... lepiej dmuchać na zimne!

    Oczywiście, przyczepią się dopiero jak znajdą jakieś problemy :]
    Będzie "ukrywanie majątku przed egzekucją" czy jak mu tam... :>

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, "niektóra firma" aż z 2 kontami :))

  • 8. Data: 2003-08-19 21:54:15
    Od: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > 2) zawiadomienia urzędu skarbowego, właściwego ze względu na podatek
    > dochodowy, o posiadaniu rachunku bankowego związanego z wykonywaną

    A jaka to ustawa???

> [...]
    > BTW: już wiesz czemu konta "firmowe" są takie drogie: banki
    > muszą trzmać gruuuube teczki na listy numerów kont

    No cóż, całe szczęcie że ja mam tylko dwa i to dość tanie :)

    > Oczywiście, przyczepią się dopiero jak znajdą jakieś problemy :]
    > Będzie "ukrywanie majątku przed egzekucją" czy jak mu tam... :>

    OK, w takim razie chyba sam muszę szybko zrobić aktualizację do US, i
    zawiadomić swoje banki o kontach posiadanych w inych bankach :(

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,
    4 kolana. Ubijać do rana aż powstanie piana. Odstawić na 9 miesięcy
    i kupic wózek dziecięcy. ;-)

  • 9. Data: 2003-08-20 06:38:25
    Temat: Re: Re: Re: Konto firmowe - kiedy zgłaszać do US
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Aug 2003, Budzik wrote:

> [...]
    >+ > 2) zawiadomienia urzędu skarbowego, właściwego ze względu na podatek
    >+ > dochodowy, o posiadaniu rachunku bankowego związanego z wykonywaną

    :O ! :)
    Ustawa Prawo Działalności Gospodarczej. Obowiązuje wszystkich
    przedsiębiorców, w odróżnieniu od Ustawy Kodeks Spółek Handlowych...
    [...konta...]
    >+ No cóż, całe szczęcie że ja mam tylko dwa i to dość tanie :)

    :)

    [...]
    >+ OK, w takim razie chyba sam muszę szybko zrobić aktualizację do US, i
    >+ zawiadomić swoje banki o kontach posiadanych w inych bankach :(

    Nie "wszystkie o wszystkich", a "prowadzący główny rachunek"
    o innych i inne o nich :)
    Po prawdzie przy 2 bankach wychodzi na jedno... :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)