  • 1. Data: 2008-10-21 09:09:23
    Temat: Faktura i zmiana formy płatności
    Od: " m0ck" <m...@g...pl>

    Dzień dobry,

    Wystawiłem fakturę na której podana jest forma płatności: gotówka. Z pewnych
    względów formą płatności powinien być przelew bankowy. Niestety faktura
    poszła już do nabywcy.

    Czy w związku z tym mogę wystawić fakturę korektę zmieniającą formę
    płatności? Niestety musi być to jakoś formalnie "na papierze" załatwione. Nie
    wystarczy telefon: "Zapłaćcie nam przelewem".

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    --
    Pozdrawiam,
    m0ck

  • 2. Data: 2008-10-21 09:11:09
    Temat: Re: Faktura i zmiana formy płatności
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    m0ck pisze:
> [...]
    > płatności? Niestety musi być to jakoś formalnie "na papierze" załatwione. Nie
    > wystarczy telefon: "Zapłaćcie nam przelewem".

    A z jakiego powodu musi to być na fakturze? Korekty faktury IMHO nie
    ma sensu wystawiać - sposób płatności nie jest ustawowym
    (rozporządzeniowym) obowiązkiem na fakturze. Nic złego się nie dzieje,
    jeśli formą płatności na fakturze jest gotówka, a zapłata zostanie
    dokonana przelewem.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-10-23 21:50:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Oct 2008, m0ck wrote:

    > Czy w związku z tym mogę wystawić fakturę korektę zmieniającą formę
    > płatności?

    Już wiesz.
    Ale mnie intryguje:

    > Niestety musi być to jakoś formalnie "na papierze" załatwione. Nie
    > wystarczy telefon: "Zapłaćcie nam przelewem".

    DLACZEGO?
    (dlaczego nie wystarczy?)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-10-23 22:02:08
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > DLACZEGO?
    > (dlaczego nie wystarczy?)

    Może nie wystarczy drugiej stronie. Zwykle księgowość i kontroling żyją
    we własnym matriksie

    M.