  • 1. Data: 2008-10-21 09:51:06
    Temat: Zakup po sprzedaży
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    często mam tak, że faktury zakupu dostaję nieco po sprzedaży. Np. licencje
    na programy... Zamawiam, dostaję kody licencyjne, jadę do klienta,
    instaluję, wystawiam fakturę, a dopiero kilka dni później dostaję fakturę
    zakupu. Czy ktoś się może przyczepić do tego, że sprzedaję wcześniej niż
    teoretycznie kupiłem?

    --
    Tristan

  • 2. Data: 2008-10-21 09:57:20
    Temat: Re: Zakup po sprzedaży
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 21 Oct 2008 11:51:06 +0200, Tristan napisał(a):

> [...]
    > dostaję fakturę zakupu. Czy ktoś się może przyczepić do tego, że
    > sprzedaję wcześniej niż teoretycznie kupiłem?

    Kupowanie to nie teoria. Może się ktoś przyczepić, ale nie wtedy gdy za
    późno dostaniesz fakturę, a wtedy gdy sprzedasz coś zanim to kupiłeś albo
    gdy wystawisz fakturę przed sprzedażą nie pisząc, że chodzi o przedpłatę.
    Teoretycznie w wypadku, który opisałeś musisz patrzeć na datę sprzedaży na
    fakturze zakupu i jeśli jest błędna to żądać korekty.

  • 3. Data: 2008-10-21 10:01:01
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    ..... no i oczywiście w wypadku "fizycznych" towarów handlowych musisz
    pamiętać o zaksięgowaniu w KPiR z datą otrzymania towaru a nie faktury.

  • 4. Data: 2008-10-21 10:40:29
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 21 październik 2008 11:57
    (autor jureq
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gdk920$76r$1@news.onet.pl>):

> [...]
    > Teoretycznie w wypadku, który opisałeś musisz patrzeć na datę sprzedaży na
    > fakturze zakupu i jeśli jest błędna to żądać korekty.

    No niestety jest późniejsza. Zamawiałem licencję 3 października, sprzedałem
    4, a faktura przyszła z datą 6. Tylko przyszła dużo później, więc tak
    naprawdę musiałbym czekać ze sprzedażą z 2 tygodnie od zamówienia.
    --
    Tristan

  • 5. Data: 2008-10-21 10:41:21
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    > Teoretycznie w wypadku, który opisałeś musisz patrzeć na datę sprzedaży na
    > fakturze zakupu i jeśli jest błędna to żądać korekty.

    No niestety jest późniejsza. Zamawiałem licencję 1 października, dostałem 1

  • 6. Data: 2008-10-21 10:41:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > na programy... Zamawiam, dostaję kody licencyjne, jadę do klienta,
    > instaluję, wystawiam fakturę, a dopiero kilka dni później dostaję fakturę

    Z jaką datą?
    Bo IMO powinieneś dostać z datą sprzedaży jaką dostałeś kody licencyjne.
    Innych nie przyjmować - kazać korygować.

    I problem znika.

  • 7. Data: 2008-10-21 10:43:48
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    dużo później, więc tak naprawdę musiałbym czekać ze sprzedażą z 2 tygodnie

    No i co mi po korekcie teraz? Z nzł na nzł, ale z inną datą? I tak tamtą
    musiałem zaksięgować.

    --
    Tristan

  • 8. Data: 2008-10-21 11:51:26
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 21 Oct 2008 12:43:48 +0200, Tristan napisał(a):

> [...]
    > dużo później, więc tak naprawdę musiałbym czekać ze sprzedażą z 2 tygodnie

    Nadal nie do końca wyraźnie piszesz czy nie zgadza się data wystawienia
    faktury czy data sprzedaży.
    Tak praktycznie, to postarałbym się mieć jakikolwiek dowód daty zakupu
    (np wydruk strony internetowej zakupu z datą wydruku w nagłówku, wydruk
    maila z datą otrzymania) - podpiąć do faktury. Po otrzymaniu faktury
    wysłałbym do sprzedawcy żądanie wystawienia faktury korygującej (dla
    oszczędności nawet e-mailem) - kopia też podpięta do faktury. Nawet jak
    nie wystawi korekty, to powinno cię to zabezpieczyć.

  • 9. Data: 2008-10-21 12:28:04
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    jureq pisze:
    > ...... no i oczywiście w wypadku "fizycznych" towarów handlowych musisz
    > pamiętać o zaksięgowaniu w KPiR z datą otrzymania towaru a nie faktury.
    A co w przypadku, gdy towaru nigdy nie otrzymuję fizycznie? Np. kupuję w
    hurtowni, która wysyła towar bezpośrednio do mojego klienta, fakturę do
    mnie, a ja moją fakturę do klienta?

    Maciek

  • 10. Data: 2008-10-21 17:13:23
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 21 październik 2008 13:51
    wasz znak: <gdkfnu$t8b$2@news.onet.pl>):

    > Nadal nie do końca wyraźnie piszesz czy nie zgadza się data wystawienia
    > faktury czy data sprzedaży.

    Sprzedaży. Wystawienia jest 6 i sprzedaży 6, a kody dostałem 1 i sprzedałem
    4. Kasperski mówi, żeby przysłać notę korygującą... Słać?

    > Tak praktycznie, to postarałbym się mieć jakikolwiek dowód daty zakupu
    > (np wydruk strony internetowej zakupu z datą wydruku w nagłówku, wydruk
    > maila z datą otrzymania) - podpiąć do faktury.

    No mejla mam

    2008-09-30, 15:05:12
    Potwierdzenie zamówienia złożonego w Panelu dla Partnerów
    firmy Kaspersky Lab Polska
    Identyfikator zamówienia: B7PAS-080930-005-00

    Poprosili o notę.

    --
    Tristan