  • 1. Data: 2005-07-29 15:00:44
    Temat: Faktura korygująca
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Witam

    Czy dostawca uslug ma obowiazek wystawienia faktury korygujacej i czy nie
    wystawienei takiej faktury jest wykroczeniem.przestepstwem skarbowym?

    Chodzi konkretnie o operatora telekomunikacyjnego, ktory w ustawowym
    terminie 30 dni nie odpowiedzial na reklamacje. W mysl Prawa
    Telekomunikacyjnego reklamacje taka uwaza sie za uwzgledniona... - no
    wlasnie, ale ja jestem wiecej niz pewien, ze oni skieruja zareklamowana
    fakture do windykacji.

    Zamierzam wezwac operatora do wystawienai korekty, ale co bedzie, jesli nic
    to nie da?

    Czy w zwiazku z tym mozna powiadomic Urzad Skarbowy o odmowie wystawienia
    faktury korygujacej i czy ich to zainteresuje?

    I jeszcze jedno pytanie, czy w takiej sytuacji moge zlozyc pozew do sadu
    cywilnego o ustalenie nie przyslugiwania operatorowi naleznosci?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2005-08-01 14:12:31
    Temat: Re: Faktura korygująca
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Jul 2005, SDD wrote:
    [...]
> [...]
    > Telekomunikacyjnego reklamacje taka uwaza sie za uwzgledniona... - no
    > wlasnie, ale ja jestem wiecej niz pewien, ze oni skieruja zareklamowana

    Hm... a ta windykacja ma na czym polegać ?
    ++ Kodeks Cywilny ++
    Art. 513. § 1. Dłużnikowi przysługują przeciwko nabywcy wierzytelności
    wszelkie zarzuty, które miał przeciwko zbywcy w chwili powzięcia
    wiadomości o przelewie.
    ---
    [...]

    > I jeszcze jedno pytanie, czy w takiej sytuacji moge zlozyc pozew do sadu
    > cywilnego o ustalenie nie przyslugiwania operatorowi naleznosci?

    O ile wiem to tak:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/msg/3084b
    2ed7da1e657
    +++
    Art. 34.kpc
    Powództwo o ustalenie istnienia umowy, o jej wykonanie,
    rozwišzanie lub unieważnienie, jako też o odszkodowanie
    z powodu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy
    wytoczyć można przed sšd miejsca jej wykonania.
    ---

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-08-01 22:55:04
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Hm... a ta windykacja ma na czym polegać ?

    Na tym, ze zacznie wydzwaniac jakas panienka z IJ lub Kruka - oczywiscie nie
    bede z nia rozmawiac i listy zwykle uleca z dymem... - ale po co mam sie tak
    wyglupiac, skoro nie ma zadnego dlugu?

> [...]
    > z powodu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy
    > wytoczyć można przed sąd miejsca jej wykonania.

    No to OK... - ale w takim razie - czy wlasciwy dla Tele2 US moze byc jakos
    zywo zainteresowany faktem niewystawienia faktury korygujacej, czu juz nie
    tracic na znaczki i nie pisac do nich?

    Pozdrawiam
    SDD