  • 1. Data: 2005-07-29 13:26:37
    Temat: Poborca a meldunek
    Od: Mandingo <m...@d...go>

    Witam, mam trochę chyba nietypowy problem, nie znalazłem nic podobnego w
    archiwum:

    Spłacam poborcy zadłużenie w ZUS i trochę VAT, pozostałości po
    jednoosobowej działalności sprzed kilku lat. Idzie to bardzo opornie.
    Ponieważ nie mam szans na odrobienie tego w rozsądnym czasie, a odsetki
    lecą, postanowiłem wyjechać na kilka miesięcy "na saksy", żeby załatwić
    sprawę raz a dobrze.
    Mam teraz problem - zamierzam się wymeldować z miejsca zamieszkania.
    Komu będę winien pieniądze? Wciąż temu samemu lokalnemu US?
    Zastanawiam się, czy w ogóle mówić poborcy o wyjeździe, żeby nie
    spowodował np. zatrzymania paszportu. Czy ma on taką możliwość?
    Powstałby taki trochę paragraf 22: nie wyjadę, bo nie zapłaciłem, nie
    będę mógł zapłacić jak nie wyjadę..
    Gdzie będą przychodziły ewentualne wezwania? Na mój stary adres?
    Czy mogę mieć problemy na granicy przy kolejnych powrotach/wyjazdach?
    Tzn. czy mój paszport będzie wywoływał alarm po skanowaniu na granicy?:)

    Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
    Pozdrawiam,

    M-dingo