  • 1. Data: 2004-05-14 09:58:55
    Temat: Faktura walutowa
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Z tego co wiem faktura wyrazona w walucie musi miec swoja wartosc wyrazona w
    PLN. Robi sie to na podstawie sredniego kursy NBP na dzien wystawienia
    faktury(czyli z dnia poprzedniego) czy w dniu wystawienia f-ry (tabela z
    dnia wystawienia)?

    Adam

  • 2. Data: 2004-05-14 10:06:13
    Temat: Re: Faktura walutowa
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Adamski <a...@w...pl> wrote:
    > Z tego co wiem faktura wyrazona w walucie musi miec swoja wartosc wyrazona w
    > PLN. Robi sie to na podstawie sredniego kursy NBP na dzien wystawienia

    Faktura czy kwota podatku VAT?

    > faktury(czyli z dnia poprzedniego) czy w dniu wystawienia f-ry (tabela z
    > dnia wystawienia)?

    'Na dzień' czyli z dnia poprzedniego.

    P.

  • 3. Data: 2004-05-14 12:57:26
    Temat: Odp: Faktura walutowa
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adamski <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c82554$q28$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    >
    > Adam
    >
    > Kurs NBP obowiązuje już w dniu ogłoszenia (chyba). Ja przynajmniej zawsze
    tak robiłem

  • 4. Data: 2004-05-14 15:18:59
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > PLN. Robi sie to na podstawie sredniego kursy NBP na dzien wystawienia
    > faktury(czyli z dnia poprzedniego) czy w dniu wystawienia f-ry (tabela z
    ====================
    NBP ustala kurs na dzis w dniu poprzednim, wiec kurs zawsze jest ustalony,
    chyba ze to niedziela.
    Atomek

  • 5. Data: 2004-05-14 17:14:34
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > ====================
    > NBP ustala kurs na dzis w dniu poprzednim, wiec kurs zawsze jest ustalony,
    > chyba ze to niedziela.
    > Atomek

    jesli sredniu kurs dania NBP nie zostal ogloszony, przeliczasz wedle kursu z
    dnia poprzedniego

    pozdrawiam
    grzess

  • 6. Data: 2004-05-15 13:24:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 May 2004, Atomek wrote:
    [...]
    >+ NBP ustala kurs na dzis w dniu poprzednim

    Mogę poprosić o podstawę prawną ?
    W dyskusji na ww. temat wziąłem ostatnio udział pod koniec poprzedniego
    tygodnia i o ile pamiętam to jedynym argumentem za taką interpretacją
    było iż "Rzeczpospolita tak drukuje".
    Jakby tak istniał akt prawny regulujący ów problem to poproszę.
    Skoro NIGDY (a sprawa wraca jak duży bumerang - znaczy rzadko,
    ale skutecznie ;)) nikt nie podał na grupie przepisu... to mam takie
    niczym nie uzasadnione podejrzenie...
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-05-15 19:35:05
    Od: Hrabia Mol <k...@t...pl_wytnij.to>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > Jakby tak istniał akt prawny regulujący ów problem to poproszę...
    Ja też.
    Od wielu lat idzie eksport do US, ZAWSZE faktura klienta jest w USD
    (podany jest na niej kurs przeliczenia ale NIE z NBP). Generalnie
    najpierw jest drukowana faktura polska w PLN, potem wg kursu (*nie* z
    NBP) arkusz przelicza na UDS i generuje wyjazdową fakturę.
    Mieliśmuy już nie wiedzieć ile kontroli (zwroty VAT) i zawsze jest OK,
    mimo że kiedyś musiałem długo tłumaczyc panience, dlaczego wartośc
    faktury =/= wartości urzedowej na SAD ;)

    --
    ================= Hrabia Mol ========================
    ================== Złe Jedi =========================

  • 8. Data: 2004-05-15 23:27:13
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    wiadomości
    n.zabrze.pl...
> [...]
    > W dyskusji na ww. temat wziąłem ostatnio udział pod koniec poprzedniego
    > tygodnia i o ile pamiętam to jedynym argumentem za taką interpretacją
    =============
    dobrze ze sie przyczepiles. Okazuje sie ze ukazala sie w dniu 9.04.2004 nowa
    uchwala nbp
    ktora uchylila par.8 pkt.1 ppkt. b). Co oznacza ze publikacje w rzepie nie
    maja juz zadnego znaczenia. liczy sie kurs ogloszony o godz.11:00 kazdego
    dnia i opublikowany w reuters,telerate, telegazeta tvp1, internet itd

    Atomek

  • 9. Data: 2004-05-17 06:48:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 16 May 2004, Atomek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ dnia i opublikowany w reuters,telerate, telegazeta tvp1, internet itd

    Zaraz popatrzę, czy ona jest na nbp czy gdzie indziej ukryta ?
    Thx :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)