  • 1. Data: 2007-01-04 10:19:33
    Temat: Faktury w walutach - Vat a PD
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Posiedziałam trochę :) nad zmianami w updop, potem przejrzałam grupę i nie
    znalazłam ani słowa na temat, który mnie że tak powiem zaciekawił :)

    Tak więc od 01.01.2007 w pdop (w pdof treść ta sama):

    12.2. Przychody w walutach obcych przelicza się na złote według kursu
    średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z ostatniego dnia roboczego
    poprzedzającego dzień uzyskania przychodu.

    15. 1. (...) Koszty poniesione w walutach obcych przelicza się na złote
    według kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z ostatniego
    dnia roboczego poprzedzającego dzień poniesienia kosztu.

    A Vat bez zmian:

    § 37. 1. Kwoty wyrażone w walucie obcej wykazywane na fakturze przelicza się
    na złote według wyliczonego i ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski
    bieżącego kursu średniego waluty obcej na dzień wystawienia faktury, jeżeli
    faktura jest wystawiana w terminie, w którym podatnik obowiązany jest do jej
    wystawienia.

    Co z tym fantem?

    Czegoś nie doczytałam czy też zaczynamy wyceniać je wg innych kursów dla vat
    i innych dla PD?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-01-04 10:44:40
    Temat: Re: Faktury w walutach - Vat a PD
    Od: "Renegat" <p...@w...pl>

    A zgodnie z art. 30 ust. 2 ustawy o rachunkowości:

    "Wyrażone w walutach obcych operacje gospodarcze ujmuje się w księgach
    rachunkowych na dzień ich przeprowadzenia odpowiednio po kursie:
    1) kupna lub sprzedaży walut stosowanym przez bank, z którego usług
    korzysta jednostka - w przypadku operacji sprzedaży lub kupna walut
    oraz operacji zapłaty należności lub zobowiązań,
    2) średnim ustalonym dla danej waluty przez Narodowy Bank Polski na ten
    dzień, chyba że w zgłoszeniu celnym lub innym wiążącym jednostkę
    dokumencie ustalony został inny kurs - w przypadku pozostałych
    operacji".

  • 3. Data: 2007-01-04 14:31:10
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Renegat" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dzień, chyba że w zgłoszeniu celnym lub innym wiążącym jednostkę
    > dokumencie ustalony został inny kurs - w przypadku pozostałych

    uor to trochę inna bajka - możesz sobie to i owo samemu ustalic i nikt z
    tego powodu łba nikomu nie urwie :)
    ale podatkowo to juz niestety nie ma takich możliwości

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-01-04 16:27:22
    Od: "Paulus" <p...@t...pl>

    W wiadomosci: eniki7$h6h$...@n...news.tpi.pl,
    my way <y...@s...tlen.pl> napisal:

    > Co z tym fantem?
    >
    > Czegoś nie doczytałam czy też zaczynamy wyceniać je wg innych kursów
    > dla vat i innych dla PD?

    Wyglada na to, ze wlasnie tak jest...
    http://www.skarbowiec.strefa.pl/index.php?dz=Art&id=
    651&akcja=Czytaj

    --
    Pozdrawiam, Paulus
    Join US... Find THEM... http://tiny.pl/zfc

  • 5. Data: 2007-01-04 20:59:54
    Od: "Renegat" <p...@w...pl>

    2007-01-04 at 15:31:10 my way wrote:

    (...)

    > uor to trochę inna bajka - możesz sobie to i owo samemu ustalic i
    > nikt z tego powodu łba nikomu nie urwie :) ale podatkowo to juz
    > niestety nie ma takich możliwości
    >
    > pozdrawiam

    Tak, ale chcąc być w zgodzie z przepisami od Nowego Roku należałoby
    stosować 3 różne kursy do przeliczania faktur. A w poprzednim roku
    wystarczały jeszcze tylko 2 - i komu to przeszkadzało.

  • 6. Data: 2007-01-05 08:42:46
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > Tak, ale chcąc być w zgodzie z przepisami od Nowego Roku należałoby
    > stosować 3 różne kursy do przeliczania faktur.

    sugerujesz że zastosowanie kursu średniego nbp z dnia wystawienia faktury
    dla celów vat i uor jest błędem?

    A w poprzednim roku
    > wystarczały jeszcze tylko 2 - i komu to przeszkadzało.

    mnie wystarczał jeden :)
    i komu to przeszkadzało ?? :)

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2007-01-05 08:47:53
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Paulus" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Wyglada na to, ze wlasnie tak jest...
    > http://www.skarbowiec.strefa.pl/index.php?dz=Art&id=
    651&akcja=Czytaj

    dzieki
    gdziekolwiek zajrzałam coś o tych zmianach, znalazłam tylko bezmyślne
    klepanie o "deprecyzowaniu przepisu"
    ech...

    pozdrawiam