  • 1. Data: 2007-01-04 11:29:22
    Temat: ciaglosc ubezpieczenia zdrowotnego. Pomocy, pls...
    Od: "Aniyae" <a...@g...pl>

    Moja sytuacja jest następująca.

    Pracuję na umowy zlecenia 9 miesięcy w roku (praca sezonowa). Przez
    pozostale 3 miesiące albo nie pracuje, albo jedynie na umowę o
    dzieło, a wiadomo, że od UoD nie jest odprowadzana skladka.

    Prosze o rade - co zrobic z ta 3 miesieczna dziura, bo domyslam sie ze
    spowoduje przerwanie ciaglosci i dopiero 6 miesiecy po wplynieciu
    skladkii z umowy zlecenia bede miala prawo do ubezpieczenia.

    Czy mozna z ZUSEM ustalic, ze 3 miesiace w roku oplacam sobie sama (i
    ile wtedy), czy tez podpisac jakokolwiek umowe zlecenie w tych
    miesacach (nawet na 100 zl), aby miec te ciaglosc?

    Czy jesli teraz juz 2 miesiace nie place- mam mozliwosc zaplaty
    zaleglych i nadal bede ubezpieczona, czy musze czekac 6 miesiecy????

    BARDZO PROSZE O POMOC

  • 2. Data: 2007-01-04 17:24:32
    Od: wombi <w...@n...pl>

    Aniyae napisał(a):
    > Prosze o rade - co zrobic z ta 3 miesieczna dziura,

    Zarejestrować się w Powiatowym Urzędzie Pracy jako bezrobotna.

    > dopiero 6 miesiecy po wplynieciu
    > skladkii z umowy zlecenia bede miala prawo do ubezpieczenia.

    Nie wiem skąd Ci się wzięło te 6 miesięcy.Ubezpieczeniem zdrowotnym
    jesteś objęta od dnia zgłoszenia.

    Poza tym poczytaj ustawę z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach
    opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. W niej zawarte
    są regulacje dotyczące ubezpieczenia zdrowotnego.
    Ustawę wysłałem na maila.