  • 1. Data: 2006-02-22 08:44:30
    Temat: Firma
    Od: "D.P." <d...@o...pl>

    Mam kilka pytań może szanowni grupowicze będą wiedzieli a jeżeli nie to
    proszę o jakieś sugestie gdzie szukać:

    - Słyszałem że przy zakłądaniu po raz pierwszy działalności gospodarczej
    podobno istnieje możliwość wyboru ZUS-u promocyjnego 30 % wartości
    podstawowego przez 2 lata działaności, czy tak jest i na jakich warunkach ?.

    - Gdy zakładam działalność gospodarczą jakie aktualnie mam formy
    opodatkowania do wyboru podobno coś już zostało zlikwidowane (ryczałt i
    karta chyba) ?. Zaznaczam że będzie to mała działalność sprzedażowa
    informatyczna i niewielka sprzedaż i doractwo ubezpieczeniowe itp.

    - Jestem zameldowany gdzie indziej niż aktualnie mieszkam, bedę działał na
    terenie miejsca gdzie teraz przebywam, czy w związku z tym przy zakładaniu
    działalnosci podaję tylko adres zameldowania ?. Czy mogę też podać oprócz
    adresu zameldowania dowolny adres np. taki gdzie teraz przebywam i także
    wyrobić sobie pieczątkę z tym adresem?. Jak to jest wytłumaczcie mi jeżeli
    można?.

    Pozdrawiam
    Daniel

  • 2. Data: 2006-02-22 09:22:28
    Temat: Re: Firma
    Od: "Joan" <s...@v...pl>

    > podobno istnieje możliwość wyboru ZUS-u promocyjnego

    Tak, mozna skorzystac z promocji w ZUS, warunkiem jest chyba jedynie
    nieswiadczenie uslug dla swojego bylego pracodawcy. Najlepiej zadzwon do ZUS
    i dopytaj.

    > jakie aktualnie mam formy opodatkowania do wyboru

    Zajrzyj do ustawy o podatku dochodowym i do ustawy o VAT.

    > Czy mogę też podać oprócz adresu zameldowania dowolny adres

    Mozesz zglosic dzialalnosc po dowolnym adresem, ale musisz miec jakis
    dokument - zameldowanie tymczasowe, umowe najmu, akt wlasnosci - cos, co
    potwierdzi twoje prawo do tego, by w danym miejscu prowadzic dzialalnosc.

    joan

  • 3. Data: 2006-02-22 10:30:24
    Od: Adam M <a...@i...nie.spamuj.net>

    Witam!

    > - Słyszałem że przy zakłądaniu po raz pierwszy działalności gospodarczej
    > podobno istnieje możliwość wyboru ZUS-u promocyjnego 30 % wartości
    > podstawowego przez 2 lata działaności, czy tak jest i na jakich warunkach ?.

    ZUS promocyjny wynosi około 270 PLN. (z chorobowym)

    Warunki są dwa:
    - nie prowadzenie wcześniej działalności gospodarczej (w ciągu ostatnich
    5 lat)
    - w okresie promocyjnym nie można świadczyć usług dla byłego pracodawcy.

    no i minus jeszcze jeden, że formularz DRA trzeba co miesiąc do ZUSu
    składać (info od Pani z ZUS Bydgoszcz), ponoć ich system jeszcze się
    gubi przy promocyjnych stawkach ;)

    Warto poczytać też: http://www.pit.pl/pages/i/249.php

    Pozdrawiam Adam.

  • 4. Data: 2006-02-22 10:32:01
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik "D.P." <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podobno istnieje możliwość wyboru ZUS-u promocyjnego 30 % wartości
    > podstawowego przez 2 lata działaności, czy tak jest i na jakich warunkach

    Nie możesz prowadzić dg polegającej na świadczeniu takich samych jak
    dotychczas usług swojemu byłemu pracodawcy . Inne usługi pracodawcy wchodzą
    w grę.

> [...]
    > karta chyba) ?. Zaznaczam że będzie to mała działalność sprzedażowa
    > informatyczna i niewielka sprzedaż i doractwo ubezpieczeniowe itp.

    Niezaleznie od tego jakie formy opodatkowania są do wyboru może się okazać,
    że Ciebie dotyczy tylko jedna :). A te usługi sprzedażowe informatyczne to
    co ma być - sprzedajesz sprzęt, oprogramowanie czy usługi informatyczne?

    > - Jestem zameldowany gdzie indziej niż aktualnie mieszkam, bedę działał na
    > terenie miejsca gdzie teraz przebywam, czy w związku z tym przy zakładaniu
    > działalnosci podaję tylko adres zameldowania ?.

    Przecież nie każdy prowadzi dg w miejscu zamieszkania/zameldowania. Dla
    prowadzenia dg wybierasz sobie siedzibę i ten adres jest w dg istotny
    (chociaż podatki chyba płaci się wg zameldowania). Przy rejestracji dg w US
    musisz posiadać jakiś tytuł prawny do lokalu, w którym będziesz prowadził
    dg.

    > Pozdrawiam
    > Daniel

    Wzajemnie, Graszka.

  • 5. Data: 2006-02-23 09:28:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Feb 2006, D.P. wrote:

    > - Gdy zakładam działalność gospodarczą jakie aktualnie mam formy
    > opodatkowania do wyboru podobno coś już zostało zlikwidowane (ryczałt i
    > karta chyba) ?

    Na razie istnieją.
    Dochodowy: PK/KPiR w kombinacjach ze skalą i 19% liniowo, ryczałt
    i karta.
    Na PK można prowadzić wszelkie zakresy DG
    Ryczałt i karta są ograniczone w zakresie DG które można prowadzić.
    Na KPiR nie można prowadzić tylko wyjątków, np. banku, i nie wiem
    jaki jest stan w zakresie telekomunikacji (była teza że rozprowadzając
    Internet trzem klientom na krzyż trzeba mieć PK, ale mieli to zmienić).

    VAT *osobno* - zwolniony lub nie.
    Zwolnieni mają ograniczenia.

    > Zaznaczam że będzie to mała działalność sprzedażowa
    > informatyczna i niewielka sprzedaż i doractwo ubezpieczeniowe itp.

    No to w zakresie VAT masz jasność: wszelkie formy doradztwa
    wykluczają zwolnienie z VAT :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)