  • 1. Data: 2005-05-15 11:07:31
    Temat: Firma
    Od: "Robert " <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam, chciałbym spytać grupowiczów o zdanie - jak najprościej zmienić formę
    opodatkowania...
    Prowadzę małą DG / z vat / od kilku lat, ale opłacalność w tym roku spadła
    prawie do zera, to ,co robię podpada pod kartę podatkową / to są tylko
    usługi /.
    Zastanawiałem się nad zmianą, bo oszczędności byłyby chociażby na obsłudze
    księgowej / prawie 400 zł /, byłbym ponadto konkurencyjny cenowo do innych
    firm...
    Jak to najprościej załatwić w ciągu roku podatkowego ? Od początku roku nie
    wyszedł mi podatek dochodowy, VAT płacę na poziomie 200-350 zl miesięcznie :(
    Jak tak dalej będzie, rok zamknę z dużą stratą...
    Proszę o poradę.

  • 2. Data: 2005-05-16 10:24:19
    Temat: Re: Firma
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 15 May 2005, Robert wrote:

> [...]
    >+ prawie do zera, to ,co robię podpada pod kartę podatkową / to są tylko
    [...]
    >+ Jak to najprościej załatwić w ciągu roku podatkowego ? Od początku roku nie
    >+ wyszedł mi podatek dochodowy, VAT płacę na poziomie 200-350 zl miesięcznie :(

    Jak rozumiem - chcesz zwolnienia z VAT ?
    No bo podatek dochodowy cię nie rusza.
    W ustawie jest możliwość zwolnienia z VAT w 3 lata po "wejściu w VAT"
    - oczywiście pod warunkiem iż nie ma czynności wykluczających zwolnienie
    z VAT
    I rzecz jasna ma sens jeśli nie spowoduje zwiekszenia straty wskutek
    utraty prawa do odliczania VAT....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-05-16 12:12:28
    Od: "Robert " <r...@N...gazeta.pl>

    > W ustawie jest możliwość zwolnienia z VAT w 3 lata po "wejściu w VAT"
    - Niestety, firma moja działała od 1997 roku...Wtedy to były "złote lata"
    na moje usługi, więc nie wahałem się od razu wejść w VAT...Już w roku
    ubiegłym było krucho, ale jeszcze miałem nadzieję, w tym roku to już jest
    żle...Gdzie ten wzrost gospodarczy :( ?

    > - oczywiście pod warunkiem iż nie ma czynności wykluczających zwolnienie
    > z VAT
    - O czym mówimy ? Niestety nie znam się na tym zbyt dobrze :(

    Pytałem w biurach rachunkowych i podpowiedziano mi , ze w przypadku
    skłądania deklaracji VAT przez ponad 6-mcy ze stanem zerowym, urząd sam
    wykreśla podatnika z ewidencji VAT - czy tak jest ?
    Mam propozycję pracy na zlecenie, może odpuszczę sobie tę firmę, bo nic
    dobrego z tego nie będzie...
    Moze ktoś ma inne propozycje/uwagi ? Będę wdzięczny.
    Pozdrawiam wszystkich

  • 4. Data: 2005-05-16 14:29:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 May 2005, Robert wrote:

> [...]
    >+ - Niestety, firma moja działała od 1997 roku...Wtedy to były "złote lata"
    >+ na moje usługi, więc nie wahałem się od razu wejść w VAT...

    No dobra, to dlaczego "niestety" ?? Masz 7 lat od wejścia w VAT - więc
    jeśli nie ma przeciwwskazań to "w twojej gestii" jest 'wypisać się'.
    Oczywiście dla odmiany masz blokadę w drugą stronę :)

    >+ Już w roku
    >+ ubiegłym było krucho, ale jeszcze miałem nadzieję, w tym roku to już jest
    >+ żle...Gdzie ten wzrost gospodarczy :( ?

    Tak z ciekawości: co to za usługi ?

    >+ > - oczywiście pod warunkiem iż nie ma czynności wykluczających zwolnienie
    >+ > z VAT
    >+ - O czym mówimy ? Niestety nie znam się na tym zbyt dobrze :(

    Np. usługi doradcze są wykluczone ze zwolnienia.
    Mogłoby być niezdrowe świadczenie np. konsultacji (w ramach DG)
    przez kogoś co się "zwolnił z VAT" :]
    Także niemal wszystko co podpada pod akcyzę - to wszystko kiedy sprzedaż
    oakcyzowana wymusza bycie podatnikiem akcycy, na przykład paliw.
    Zapisałem tak skomplikowanie bo może się zdarzyć iż sprzedaż czegoś
    co pod akcyzę podlegą nie zmusza do bycia podatnikiem akcyzy ("akcyza
    tylko u źródła", rzekłbym) - na mój rozum sól kuchenną (akcyz !) można
    sprzedawać nie będąc podatnikiem A...

    >+ Pytałem w biurach rachunkowych i podpowiedziano mi , ze w przypadku
    >+ skłądania deklaracji VAT przez ponad 6-mcy ze stanem zerowym, urząd sam
    >+ wykreśla podatnika z ewidencji VAT - czy tak jest ?

    Zajrzyj do ustawy - jest tam taki zapis.
    IMO prościej byłoby "samemu wystąpić z VATu".
    Oczywiście *o ile to się opłaca* - przy "czystych usługach" pewnie tak,
    przy handlu lub sprzedaży mieszanej - pewnie nie bardzo...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-05-16 16:48:32
    Od: "Robert " <r...@N...gazeta.pl>

    Masz 7 lat od wejścia w VAT - więc
    > jeśli nie ma przeciwwskazań to "w twojej gestii" jest 'wypisać się'.
    > Oczywiście dla odmiany masz blokadę w drugą stronę :)
    Czyli muszę oficjalnie zamknąć DG... Do tego pewnie remanent, podatek od
    niego...Miałem nadzieję, ze może uda się przekształcić firmę - w firmę na
    innych zasadach / soorki za lamerstwo :(/

    > Tak z ciekawości: co to za usługi ?
    Szeroko rozumiana poligrafia :)
    Miałem zamiar ograniczyć się tylko do usług związanych z introligatorstwem /
    karta podatkowa/, czyli prac zleconych " z miasta"...Takie usługi, obciażone
    vat-em i podatkiem 19 % nie są konkurencyjne... Zreszta zmiana jest też
    spowodowana innym powodem...
    Mam od 4-ch lat problem z jednym klientem, który jest mistrzem w wyłudzaniu
    towaru...Potem giną mu dokumenty, dostawy, faktury... Mam po prostu dość,
    facet rozwija sobie firmę i robi sciemę dostawcom , że nie ma kasy...Albo,
    ze Papież umarł - nie było obrotu, lub, jak ostatnio - winny był długi
    weekend... :(
    Cały czas jednak jeszcze szukam innych rozwiązań / moze wspólnik
    z "kontaktami" /, bo mam spore, wieloletnie doświadczenie w tej branży..
    W każdym razie - dziękuję za pomoc :).

  • 6. Data: 2005-05-16 22:10:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ karta podatkowa/, czyli prac zleconych " z miasta"...Takie usługi, obciażone
    >+ vat-em i podatkiem 19 % nie są konkurencyjne...

    Z VATu można wyjść a jak dochód nie jest wysoki to podatek dochodowy
    będzie "konkurencyjny" do ryczałtów (w tym karty) które trzeba płacić
    również przy stracie.

    >+ Zreszta zmiana jest też spowodowana innym powodem...

    A to zupełnie INNA sprawa :]

> [...]
    >+ facet rozwija sobie firmę i robi sciemę dostawcom , że nie ma kasy...

    To co, z powodu JEDNEGO "faceta" chcesz zamykać TWOJĄ firmę ???
    To nie umiesz mu *postawić warunków* ???
    "Sorry sir, dla ciebie zawsze chętnie - ale na przedpłatę !" :>

    >+ Albo,
    >+ ze Papież umarł - nie było obrotu, lub, jak ostatnio - winny był długi
    >+ weekend... :(

    Mi coś się zdaje iz tobie szkolenie z asertywności jest potrzebne,
    a nie kombinowanie z podatkami :[
    BTW: VAT można płacić *kasowo*. A przynajmniej z poślizgiem do 90 dni
    od wystawienia faktury - jeśli nie jest zapłacona.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)